سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - جمعه 19 آذر 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مجامع بین‌المللی باید بفهمند برجام از سوی آمریکا نقض شده است/مجلس ‌در ‌موضوع برجام ضعیف عمل کرد‌

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت اقدامات آمریکا در تحریم ایران گفت: راهکارهایی برای اقدام متقابل در قانون پیش‌بینی شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر در مجمع عمومی بسیج مهندسین صنعتی استان اصفهان با اشاره به ادعای مسئولان کشور آمریکا مبنی بر عدم نقض برجام حتی با تصویب قانون موسوم به داماتو(ISA) اظهار داشت: اثبات نقض برجام توسط آمریکا در سطح بین‌المللی نیازمند اقدام حقوقی و دیپلماتیک مسئولان کشورمان است تا همانگونه که کشورهای غربی اعلام کردند ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده، این کشورها این بار اعلام کنند که اقدام آمریکا در تحریم ایران، نقض برجام است.

وی افزود: برجام از نظر آمریکا نقض شده نیست، کشورهای حامی آمریکا و حتی هواداران داخلی این کشور در ایران نیز مطرح می‌کنند که آنچه که مربوط به موضوع هسته‌ای بوده باید در قانون موسوم به داماتو(ISA) حذف شود و سایر تحریم‌ها در موضوعات حقوق بشر، حمایت از تروریست و موضوع موشکی قرار نبوده حذف شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر در نظر گرفتن اقدام متقابل و متناظر در تدوین برجام تأکید داشتند و باید برجام به گونه‌ای تدوین می‌شد که مرحله به مرحله اقدامات به صورت متقابل انجام شود اما ما تمامی اقدامات را انجام داده‌ایم، به نظر من مجلس شورای اسلامی در موضوع برجام ضعیف عمل کرد.

وی با اشاره به بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت اقدامات آمریکا در تحریم ایران گفت: راهکارهایی برای اقدام متقابل در قانون پیش‌بینی شده و در صورتی که تصمیم بر عدم ادامه اجرای برجام گرفته شود، برخی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در مدت چند ماه قابل برگشت و برخی از آن در مدت 3 الی 4 سال قابل برگشت و اجرا است.

فولادگر با بیان اینکه باید در صحنه عمل و اقدام، نشان دهیم که چقدر انقلابی هستیم، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات از اینکه خود را از خدا و عنایات الهی بی نیاز می‌دانیم سرچشمه می‌گیرد، همچنین با کار و تلاش معمولی نمی‌شود ایدئولوژی انقلاب اسلامی را به پیش برد بلکه نیازمند اقدام انقلابی هستیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تلاش مسئولان برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها، نام گذاری سال‌ها و دیدار با مسئولان بر برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور تأکید داشته چراکه آسیب‌ها در حوزه اقتصادی و اجتماعی بیش از سایر حوزه‌ها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن با تضعیف اعتقادات و اخلاقیات تلاش می‌کند قدرت ایمان را از جوانان گرفته و این قشر از جامعه را پس از تضعیف اعتقادات، با مشکلاتی همچون بیکاری رو به رو سازد.

وی با اشاره به روشن بودن سیاست‌های کشور در حوزه اقتصاد تصریح کرد: در سال‌های اخیر با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، خط مشی و راهبرد کلی کشور در حوزه اقتصاد مشخص شده و در حوزه قانونی نیز قوانین خوبی تدوین شده است، البته در نظارت بر اجرای قوانین ضعف‌هایی وجود دارد.

فولادگر اضافه کرد: قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارت دولت، ابزارهایی برای نظارت بر اجرای صحیح قوانین هستند که تا کنون به خوبی از آن استفاده نشده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه اجرای سیاست‌ها و قوانین در کشور خاطرنشان کرد: دولت‌ها هنگام آمدن بر روی کار مطرح می‌کنند که «خرابه» تحویل گرفته‌اند و هنگام رفتن هم مطرح می‌کنند که کشور را همچون «گلستان» تحویل داده‌اند که در این میان دستاوردها و خدمات نظام اسلامی زیر سئوال برده می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: هر جا از ارزش‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم دچار خسران شده‌ایم که نمونه آن را می‌توان در حوزه اقتصاد و یا موضوع برجام مشاهده کرد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.