سرویس: اقتصادی 14:00 - پنجشنبه 18 آذر 1395

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان:

استان اصفهان 11 درصد برق کشور را مصرف می‌کند/ 80 درصد تولید برق در اصفهان خصوصی است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر استان اصفهان 11 درصد برق کشور را تولید و 12 درصد برق کشور را نیز مصرف می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول موسی رضایی پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی بسیج مهندسین صنعت با اشاره به تاریخچه صنعت برق استان اصفهان اظهار کرد: در سال 1304 برق منطقه‌ای بنیان‌گذارده شد که قبل از آن برقی در استان اصفهان وجود نداشته است.

وی افزود: به دلیل اینکه این تاریخچه صنعت برق در استان اصفهان مورد اهمیت است این شرکت تصمیم گرفته تا این تاریخچه را به کتابی تبدیل کند که برخی از اقدامات برای چاپ کردن این کتاب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: سال 1344 شرکت برق اصفهان پایه‌گذاری و راه‌اندازی می‌شود که برق به صورت خصوصی اداره می‌شد.

وی تأکید کرد: استان اصفهان در سال‌های قبل علاوه بر تأمین برق خود، برق 3 استان چهارمحال و بختیاری، یزد و بخشی از استان مرکزی را هم تأمین می‌کرد.

موسی رضایی عنوان کرد: با توسعه برق در سال 1345 سنگ بنای نیروگاه اصفهان در مجاور شهر درچه با 75 مگابایت تولید برق استاندارد گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: استان اصفهان در حال حاضر 11 درصد برق کشور را تولید و 12 درصد برق کشور را مصرف می‌کند که عددهای بسیار بزرگی هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان 11 نیروگاه وجود دارد که بزرگ‌ترین آن نیروگاه شهید منتظری است، گفت: نیاز مردم به برق باعث شده تا این صنعت بسیار رشد کند چراکه انسان بدون برق نمی‌تواند زندگی کند.

وی اضافه کرد: کشورهای اروپایی اهم صنایع خود را به لحاظ اهمیت آن‌ها به بخش‌های خصوصی واگذار می‌کنند و کار دولتی توجیه اقتصادی ندارد چراکه هزینه‌ها در این زمینه بالا است.

موسی رضایی عنوان کرد: در سال1384 شرکت‌های برق زیر نظر برق منطقه‌ای اصفهان بودند که بعد از این سال شرکت‌های زیر نظر شرکت توانیر رفتند و توانیر در حال حاضر تولید، توزیع و انتقال برق را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در حال حاضر مسؤولیت شبکه زیرساخت، خطوط، خطوط انتقال و ساخت نیروگاه‌ها را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه 80 درصد تولید برق در اصفهان خصوصی است، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی بخش سیکل ترکیبی نیروگاه جنوب اصفهان را ایجاد می‌کنیم و تأمین اعتبار این بخش از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی استان اصفهان انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: قسمت عمده نیروگاه‌های برق دولتی هستند و ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده در انحصار دولت است اما شرکت‌های خصوصی می‌توانند در بخش‌های تولید و توزیع حضور داشته باشند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.