سرویس: دولت 11:40 - پنجشنبه 18 آذر 1395

مجمع نمایندگان استان اصفهان به رئیس‌جمهور پیشنهاد داد

برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای زاینده‌رود+تصویر نامه

مجمع نمایندگان استان اصفهان برای حل معضل آب این استان برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی را به رئیس‌جمهور پیشنهاد دادند.

به گزارش اصفهان شرق، مجمع نمایندگان استان اصفهان برای حل معضل آب این استان برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی را به رئیس‌جمهور پیشنهاد دادند.

در این نامه آمده است: استان اصفهان با بیش از 5 میلیون جمعیت و مهاجرپذیری بالا از استان‌های هم‌جوار، استقرار صنایع کارشناسی نشده از گذشته تا به‌ حال از جمله فولاد و ذوب‌آهن، خشک‌سالی‌های سنوات اخیر و تصمیمات بعضاً نادرست در خصوص مدیریت منابع آب با مشکلات و پیامدهای منفی همچون مشکل بیکاری کشاورزان و دامداران حوضه زاینده‌رود، بروز مشکلات اجتماعی و آلودگی هوا و … روبرو است.

در ادامه این نامه افزوده‌ شده است: رفع بیکاری و ایجاد امنیت شغلی ساکنان استان و باالاخص حوضه زاینده‌رود به‌ عنوان مهم‌ترین مشکل وابسته به جاری بودن آب در بستر زاینده‌رود از سراب تا تالاب گاوخونی است.

این نامه ادامه داده است: یکی از راهکارهای حل این موضوع و جاری شدن آب در بستر زاینده رود و برگرداندن حقابه کشاورزان حوضه آبریز زاینده‌رود که همواره و به‌خصوص در سفر استانی ریاست محترم جمهور به استان اصفهان مورد تأکید جنابعالی قرار گرفت.

در پایان این نامه تاکید شده است: ما نمایندگان مردم شریف و شهیدپرور استان اصفهان برای حل ریشه‌ای این معضلات و بنا به خواسته مردم غیور و انقلابی استان اصفهان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، استدعا داریم پیشنهاد برداشت یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این پروژه از سوی دولت خدمت مقام معظم رهبری ارسال و ان شاالله با موافقت ایشان و حرمت جهادی دولت محترم در تخصیص اعتبار این انتظار بحق مردم انقلابی استان اصفهان عملیاتی شود.

پیش از این نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری برای لغو مصوبه انتقال آب به زاینده رود نامه نوشته بودند. نمایندگان این دو استان در نامه خود خواستار لغو مصوبه انتقال آب بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ به استان اصفهان شده بودند.

به گزارش فارس، به نظر می رسد نمایندگان استان‌های همجوار زاینده‌رود باید با در نظر گرفتن منافع ملی و نیاز مردم تمام استان‌ها تصمیمی را اتخاذ نمایند که بتواند مشکل آب نه تنها در اصفهان که در کل کشور را حل کند و تحت هیچ شرایطی نباید نگاه بخشی به معضل آب در کشور داشت بلکه مسأله آب معضل ملی است که قطعا تمام مردم کشور را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.