سرویس: اجتماعی 18:00 - چهارشنبه 17 آذر 1395

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان

تحویل بیش از 525 هزار کارت ملی هوشمند در اصفهان

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از صدور و تحویل 525 هزار و 147 قطعه کارت ملی هوشمند از سال 93 تا آبان امسال به متقاضیان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، تورج حاجی رحیمیان  افزود: با آغاز طرح صدور کارت ملی هوشمند در سال 93 درمجموع یک میلیون و 68 هزار و 884 درخواست از متقاضیان در استان اخذ شد.
وی اظهار کرد: از این تعداد درخواست 71 هزار و 761 مورد در سال 93 اخذ، 407 هزار و 761 مورد در سال 94 و 589 هزار و 493 مورد نیز از ابتدای امسال تا پایان آبان اخذ شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: بر این اساس از سال 93 تا پایان سال 94 درمجموع 280 هزار و 98 قطعه کارت ملی هوشمند تحویل متقاضیان شد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه نیز 245 هزار و 409 قطعه کارت تحویل داده شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون کارت ملی هوشمند برای افرادی که به سن ۱۵ سالگی رسیده اند صادر می شود گفت: جمعیت بالای 15 سال استان بالغ بر چهار میلیون نفر است.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در خصوص مزایای کارت ملی هوشمند افزود: این کارت علاوه بر امنیت بالایی که دارد ظرفیت تجمیع تمام کارت‌های اعتباری بانکی، ‌کارت‌های صادر شده از سوی نیروی انتظامی، ‌کارت کارمندی، ‌کارت دانشجویی و سایر کارت های شناسایی دیگر را نیز دارد.
کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.
هم اکنون ۵۰ پایگاه در سراسر استان اصفهان برای صدور کارت ملی هوشمند اقدام می کنند که ۳۰ مورد از این پایگاه‌ها در ادارات ثبت احوال استان و ۲۰ پایگاه نیز در دفاتر پیشخوان دولت فعالیت دارد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.