اصفهان شرق

سهم ناچیز صاحبان ترمینال شهرهای کوچک از درآمد حمل و نقل/ راه اندازی اتوبوس داخل شهری در هرند

کدخبر: 120020
1395/09/16 در ساعت 23:12

به گزارش اصفهان شرق، چندی پیش خبری از حادثه دلخراش تصادف در جاده هرند به کوهپایه از طریق صفحه رسانه منعکس شد. در این رابطه طبق درخواست های قبلی از مسئولان راه و شهرسازی در خصوص تسریع در تکمیل بخش باقی مانده جاده هرند به کوهپایه، خواهان بررسی مشکلات جاده ای توسط مسئولان محلی شدیم.

دیدگاه های متعددی در رابطه با این موضوع، توسط شهروندان هرندی مطرح شد و هر یک خواستار شنیدن پاسخی جامع از مسئولان شهری بودند.

یک دیدگاه

شهروندی از هرند در این رابطه گفت: یکی از مهمترین علت های تصادفات این جاده، تردد بیش از حد شهروندانی است که به دلیل نبود شغل و کسب امرارمعاش مجبور به رفت و آمد در شهرک های صنعتی کوهپایه، نایین و سجزی هستند و وجود حمل و نقل عمومی به صورت مرتب می تواند از خطرات بکاهد.

وی با اشاره به اینکه بهتر است افرادی دیگر عهده دار ترمینال هرند شوند متذکر شد: اگر مینی بوس و اتوبوس داران به موقع اقدام به حمل و نقل مسافران کنند، شهروندان مجبور به رفت و آمد با وسایل نقلیه شخصی و یا کرایه ای نیستند و می طلبد در این رابطه تصمیم جدی در نظر گرفته شود.

این شهروند هرندی اظهار کرد: طبق شنیده ها بعضی از این رانندگان مینی بوس هایی را که شهرداری جهت انتقال مسافر از بخش به اصفهان تعلق داده، فروخته و به خرید اتوبوس و انتقال مسافر از هرند و اصفهان به تهران اختصاص داده اند که قابل بررسی از طرف بازرسی شهرداری است.

وی از پایگاه خبری درخواست انعکاس این مشکل به شهردار شد.

پاسخ شهردا هرند به یک دیدگاه

شهردار هرند با تشکر از نکته بینی شهروندان شهر هرند در پاسخ به این نظر گفت: پایانه مسافربری آزادی هرند از زمان ساخت و بهره برداری، خدمات خوبی را به مردم شهر و بخش همجوار ارائه کرده است و امروزه با توجه به برخی مشکلات حمل و نقل جاده ای، پرتوان خدمت رسانی می کند.

حمید شهبازی افزود: سه دستگاه اتوبوس در مسیر تهران و مینی بوس در مسیر هرند به اصفهان تردد می کند و گاها مدت ها طول می انجامد که مینی بوس ها از هرند به سمت اصفهان، تکمیل شود ولی علاقه خاص رانندگان به شهر تا کنون آنها را مصمم کرده است تا ترک خدمت نکنند.

وی در پاسخ به نظر شهروندی از هرند مبنی بر اینکه مدیریت ترمینال را به افراد غیر ذینفع دهند، خاطرنشان کرد: بر اساس مزایده و چاپ آن در مطبوعات در دو مرحله، برخی از افراد متعهد اقدام به شرکت در این طرح می کنند که صاحب تجربه در این بخش هستند و این در حالی است که این کار صرفه اقتصادی برای آنها ندارد.

شهردار هرند با اشاره به اینکه ترمینال های شهری، جدای از پایانه های صفه و کاوه اصفهان است، اظهار کرد: به دلیل اینکه سود چندانی در بخش حمل و نقل ترمینال عاید افراد نمی شود، گاها هزینه اجاره ماهیانه به شهرداری به صورت منظم اخذ نمی شود و همین امر موید این است که باید جانب انصاف را در این رابطه داشت.

وی در پایان با اشاره به برخی پیگیری ها در خصوص حمل و نقل آسان درون شهری گفت: درصدد خرید اتوبوس برای ناوگان درون شهری به منظور راحتی شهروندان خصوصا بانوان هستیم تا در آینده نزدیک شاهد تحقق آن باشیم.

انتهای/ شجاعی