سرویس: اخبار شهرستان 20:00 - سه شنبه 16 آذر 1395

دغدغه های دانشجوی قمشانی:

حاکمیت رابطه به جای ضابطه، به محرومیت شرق اصفهان دامن میزند

علیرضا دهقانی قمشانی دانشجوی شرق اصفهانی گفت: مسلما زمانی که جوان تحصیل کرده مشاهده کند که در مشاغل دولتی از فردی غیر بومی استفاده شده و اندک بهایی به جوان بومی داده نمی شود و صد البته رابطه ها جای خود را به ضابطه می دهد، مهاجرت از شهر کوچک خود را ترجیح می دهد.

دانشجوی رشته اقتصاد نظری دانشگاه آیت الله حائری میبد، در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق اژیه با اشاره به اینکه دانشجو باید در همه زمینه ها با جدیت و بصیرت فعالیت کند، گفت: فعالیت های پژوهشی یکی از راهکارهایی است که باید جوان امروزی با جدیت به سوی آن حرکت کند و بنده در این خصوص مقالاتی در باب اقتصاد مقاومتی و اسلامی در دست بررسی دارم.

علیرضا دهقانی قمشانی اظهار کرد: دانشجوی برتر یعنی انقلابی باشیم و به فرموده امام راحل، اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می شود، مسئولان باید به منظور روشنگری جوانان قدم های مفیدی بردارند.

وی با بیان این مطلب که دشمنان در جنگ نرم خود، جوان امروز را نشانه گرفته اند، افزود: دانشجو همیشه از سمت دشمنان در فشار بوده ولی خوشبختانه تاثیر اساتید خوب و انقلابی بر دانشجویان تا حدی توانسته این فشار را کم کند و دانشجوی امروز را یک فرد مخالف استکبار پرورش دهد.

عضو فعال فرهنگی با اشاره به کاهش تریبون های آزاد در برخی دانشگاه های کوچک بیان کرد: کرسی های آزاداندیشی و تریبون های آزاد دانشگاه ها محفلی برای بیان صادقانه حرف دل دانشجویان است و دانشجویان باید به دنبال مطالبه برخی وعده ها از سوی دولتمردان باشند ولی دولت به مطالبات دانشجویان پاسخ کاملی نداده است.

وی تاکید کرد: مهم ترین دغدغه دانشجویان استفاده از جوانان در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شان است ولیکن امروزه مدرک گرایی موضوع اصلی در بین همه جوانان و حتی مسئولان دانشگاه ها شده است.

قمشانی با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه های شرق اصفهان متناسب با نیاز منطقه نیست، تاکید کرد: دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی یا آزاد مناطق شرق اصفهان متاسفانه در جهت مدرک گرایی قدم برداشته اند که امیداست از جوانان مستعد بیشتر استفاده شود و انگیزه بازگو کردن مطالبات به سوی مسئولان را به جوانان بازگرداند.

وی با توجه به اینکه گاها از جوانان منطقه و پتانسیل بالای آنها استفاده نمی شود، گفت: مسلما زمانی که جوان تحصیل کرده مشاهده کند که در مشاغل دولتی از فردی غیر بومی استفاده شده و اندک بهایی به جوان بومی داده نمی شود و صد البته رابطه ها جای خود را به ضابطه می دهد، مهاجرت از شهر کوچک خود را ترجیح می دهد.

این دانشجوی رشته اقتصاد با بیان این مطلب که به جای تلاش برای گرفتن سهمیه های بیشتر مناطق محروم به طرف کشف استعدادهای جوانان برویم، خاطرنشان کرد: مسئولان جوانان را دریابند و از ذهن فعال دانشجویانی که با سختی تمام به سمت مراکز علمی رهسپار شدند، استفاده لازم و عملی را ببرند تا شرق اصفهان را با نام منطقه ای پرتوان نام ببریم.

انتهای پیام/ علیرضا توکلی

 

 

همچنین بخوانید:

5 نظر در مورد “حاکمیت رابطه به جای ضابطه، به محرومیت شرق اصفهان دامن میزند”

  1. دمش گرممممممممممممممم عالی بود

  2. علیرضا شبانی گفت:

    حرفش حقه خداییش

  3. رضا دهقانی گفت:

    علی جون گل کاشتی ایول دمد گرم،الحق ک بچه قمشونی

  4. b.gh گفت:

    سلام.بنده هم بانظرشما موافقم.من دیدم که توصحبتتون اشاره فرمودید که مقالاتی درخصوص اقتصاد مقاومتی دردست اقدام دارید.ازآنجایی که من نیز دراین رابطه نیازبه کمک داشتم.ممنون میشم اگه بتونم ازطریق پست الکترونیکی بالا ازتون راهنمایی بگیرم.تشکر.منتظر اطلاعتون هستم

  5. میثم گفت:

    علیرضا خوب بود
    ایکاش تو قسمتی هم که مسئولیت قبول کردی این دغدغه ها رو داشتی…

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.