سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:25 - دوشنبه 15 آذر 1395

معاون وزیر کشور در اصفهان:

اعتبارات در نظر گرفته شده برای زاینده‌رود بیشتر از دریاچه ارومیه است

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تا جای ممکن اعتبار برای زاینده‌رود در سال قبل در نظر گرفته شد، گفت: این‌طور قضاوت نکنید که برای ارومیه اعتباراتی بیشتر از زاینده‌رود بخشیده شده، بلکه برای احیای این رود اعتباراتی بیشتر از ارومیه تخصیص یافته است.

به گزارش اصفهان شرق،  اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در حاشیه نخستین مانور عمود پرواز آتش‌نشان و پلیس ترافیک کاملاً ایرانی اظهار کرد: با عنایت به توسعه شهری و مراکز جمعیتی، امروز نمی‌شود شهرها را به روش سنتی اداره کرد، طبیعی است که باید از دانش حداکثر استفاده را برد و امروز دانش، تجهیزات و امکانات بسیار خوبی برای جامعه بشری قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید برای مدیریت شهری از تجهیزات و امکانات استفاده کرد، زیرا این امکانات کارها را برای ما سریع‌تر، راحت‌تر و ارزان‌تر انجام می‌دهند، افزود: امروز شاهد این هستیم که با بهره‌گیری از پهباد عمود پرواز برای شناسایی محل‌های حادثه به خصوص آتش، استفاده شد و سریع اطلاعات آتش و مکان را به آتش‌نشانان اطلاع داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: به نظر بنده عمود پرواز یک کار ارزشمندی است و باید این طرح به تمام استان‌های کشور گسترش پیدا کند و امروز شهرداری اصفهان محور کار خود را بر دانش قرار داده است که کار ارزشمندی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت بالایی دارد و هر کمکی که از دست ما در هر بخش برآید برای مساعدت به این استان کوتاهی نخواهیم کرد، تأکید کرد: کارهای شهرداری گسترده است و امروز باید حدود 270 الی 280 خدمات را به مردم ارائه دهد.

نجار اضافه کرد: بخش کوچکی از کار شهرداری آتش‌نشانی و اطفای حریق است و در حال حاضر در هر خانه‌ای هر اتفاقی رخ دهد، مردم سریعاً با آتش‌نشانی تماس گرفته و از آتش‌نشانی کمک می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی شهر اصفهان، یک آتش‌نشانی پیشرو است و امروز هم دانش را در داخل خود گسترده کرده و امیدواریم با به کارگیری دانش بتوان راحتی و آسایش مردم را فراهم کرد.

معاون وزیر کشور در خصوص احیای رودخانه زاینده‌رود گفت: مسوؤلان در این رابطه باید پاسخگو باشند، اما همه ما باید دعا کنیم که خداوند باران رحمت خود را بر این سرزمین نازل کند و ماهم تا جایی که امکان داشته است در سال گذشته اعتباراتی را برای خشک‌سالی اصفهان منظور کردیم.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر شدیم تا وزارت نیرو آخرین برآورد خود را برای زاینده‌رود طی سال جاری اعلام کند که ما از ماده 10 و 12 به دولت پیشنهاد تخصیص اعتبار دهیم و تا اکنون هنوز آماری به ما اعلام نشده است.

نجار با بیان اینکه این‌طور قضاوت نکنید که برای ارومیه اعتباراتی بیشتر زاینده‌رود بخشیده شده است، بلکه برای احیای رودخانه زاینده‌رود اصفهان اعتباراتی بیشتر از ارومیه تخصیص یافته، بیان کرد: نکته اساسی در رابطه با زاینده‌رود این است که تغییر اقلیم در استان اصفهان اتفاق افتاده است و تغییر نوع بارش حال و گذشته را ما مشاهده می‌کنیم، آن چیزی که مسلم است این است که دولت برای احیای زاینده‌رود کم نگذاشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 70 میلیارد تومان اعتبار به اصفهان داده شد که حدود 35 میلیارد آن نقدینگی شد، اظهار کرد: وزیر نیرو، استاندار اصفهان و وزیر کشور برای حل مشکل آب زاینده‌رود مرتباً جلسه داشته و این موضوع را پیگیری می‌کنند؛ مردم هم باید با توجه به وضعیتی که کشور در ضمن بارندگی دارد، خویشتن داری بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تأمین آب شرب کشور اولویت اول است، گفت: صنعت هم در کشور زیاد از آب استفاده نمی‌کند و در حال حاضر در کشور قریب به 100 میلیارد متر مکعب از روان آب‌ها، آب داریم و حدود 3 درصد آب در اختیار شرب، 7 تا 10 درصد در اختیار صنعت و باقی‌مانده آن در اختیار کشاورزی است.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا در این برهه از زمان، از کشت‌های پر محصول، کم آب و پربازده بیشتر از محصولاتی که آب زیادی می‌خواهند، استفاده کنیم.

نجار در پاسخ به امید مردم اصفهان نسبت به احیای رودخانه، این‌گونه عنوان کرد: مردم اصفهان همیشه امیدوار بوده‌اند، هستند و خواهند بود، همواره شهروندان امیدوارم باشند و باید دعا برای بارش رحمت الهی را فراموش نکنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.