سرویس: اجتماعی ۱۹:۰۵ - یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵

در تصادف جاده هرند به کوهپایه؛

تکرار حادثه ای دیگر با سه کشته در «جاده مرگ» شرق اصفهان/ خانواده دیگر به عزا نشست+ تصاویر

تصادف عصر امروز پراید و نیسان در جاده کم عرض هرند-کوهپایه سه کشته و یک زخمی برجا گذاشت.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند، عصر امروز در اثر برخورد یک دستگاه پراید با نیسان در جاده هرند به کوهپایه سه نفر فوت شده و یک مصدوم برجا ماند.

این تصادف به صورت رخ به رخ صورت گرفت و با توجه به اینکه این جاده یک بانده و دوطرفه است، میزان خطرپذیری در حوادث به نوعی بیشتر است و می طلبد تسریع در تکمیل جاده مد نظر قرار گیرد.

در حالی که پنج کیلومتر این جاده از پل راه آهن تا شهر هرند دو بانده شد ولی ۱۰ کیلومتر دیگر جاده هرند –کوهپایه در مرحله زیرساخت است و هنوز تکمیل نشده است.

این جاده یکی از جاده‌های پر خطر اصفهان به شمار می‌رود و به دلیل تصادفات قابل توجهی که در آن صورت می‌گیرد، به عنوان جاده مرگ شناخته می‌شود.

حسین پورقیصری اظهار کرد: ساعت ۱۵:۴۵ بعد از ظهر امروز بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه نیسان در جاده هرند چند نفر مصدوم و کشته شدند.

وی در تشریح این حادثه گفت: توجه راننده پراید در حین حرکت به دلیل نامعلومی از جلو سلب شده و باعث انحراف خودرو به سمت راست جاده می‌شود و در نهایت از جاده خارج و به شانه خاکی سمت راست جاده ورود می‌کند.

رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۰ کیلومتر محور هرند – کوهپایه دو طرفه و به صورت رفت‌ و برگشت است، خاطرنشان کرد: راننده پراید هنگامی که خودرو وارد شانه خاکی می‌شود با وارد کردن ضربه‌ای به فرمان خودرو، سعی دارد که مسیر خودرو را تغییر دهد، ولی به علت شدت ضربه به فرمان خودرو در عرض جاده باز می‌گردد.

پورقیصری با بیان اینکه در این حین خودروی نیسانی که بار هم داشته به پراید برخورد می‌کند، تصریح کرد: در پی این برخورد سرنشین سمت راست پراید و یکی از سرنشین‌های نیسان در دم فوت می‌کنند.

وی تعداد کل سرنشین‌های دو خودرو را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: یک سرنشین دیگر نیز دچار مصدومیت شد که هم‌ اکنون در بیمارستان بستری است.

رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان درباره وضعیت محور هرند – کوهپایه و ناتمام ماندن پروژه تکمیل این محور نیز بیان کرد: هم‌ اکنون ۱۰ کیلومتر از این محور دوطرفه است و باقی مسیر به صورت دو باند مجاز خودروها تردد می‌کنند؛ حل این موضوع با راه و شهرسازی است و باید از مسؤولان مربوط به جاده پیگیری شود و پلیس راه تنها مشکل راه را منعکس می‌کند، ولی راه‌ساز است که باید راه را بسازد و در اختیار بخش ترافیک قرار دهد.

وی در پایان با اشاره به علت این حادثه خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، صحبت کردن باسرنشین‌ها و مشغول شدن به خوردن و آشامیدن از جمله دلایلی است که باعث ایجاد چنین سانحه‌هایی در جاده‌ها می‌شود.

شهردار هرند طی تماس تلفنی به خبرنگار ما گفت: از زمانی که قسمتی از جاده تکمیل شد، شاهد هیچ حادثه ای نبودیم ولی متاسفانه بخش باقی مانده این جاده هنوز شاهد قربانی گرفتن است.

حمید شهبازی با تشکر از پیمانکار پروژه در زیرسازی ۱۰ کیلومتر دیگر جاده هرند به کوهپایه و همچنین همت راه و شهرسازی در تکمیل آن، افزود: در اوضاع نامطلوب اقتصادی با تلاش شبانه روزی در چندماه آینده شاهد تکمیل جاده هستیم و امیدواریم شاهد این گونه حوادث نباشیم.

بار دیگر از مسئولان راه و شهرسازی درخواست، توجه حداکثری به دوبانده کردن ۱۰ کیلومتر باقی مانده جاده هرند به کوهپایه را داریم تا بتوان آرامش نسبی در عبور و مرور خودروها از این جاده را به مسافران هدیه داد.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که رانندگان باید به قوانین احترام گذاشته و به واسطه عدم رعایت قوانین رانندگی و سبقت های نابجا در جاده های کم عرض و نا ایمن، تصادفاتی دردناک را برای خود و طرف مقابل به بار نیاورند.

و این بود نتیجه، همدستی رانندگان در عدم رعایت قوانین رانندگی و همچنین جاده ای که خطرآفرینی اش تیتر رسانه ها شد……

همچنین بخوانید:

6 Responses to “تکرار حادثه ای دیگر با سه کشته در «جاده مرگ» شرق اصفهان/ خانواده دیگر به عزا نشست+ تصاویر”

  1. صفری گفت:

    باسلام
    ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم داغدیده
    انشاالله روزی فرا برسد که دیگر شاهد چنین اتفافات تلخ وناگواری نباشیم
    جاده ناامن وخودرو بی کیفیت دست به دست هم می دهند و اتفاقاتی بسیار تلخ رقم می زنند
    به امید روزی که شاهد هیچ تصادف ناگواری در جامعه نباشیم .

  2. شهروند شرق اصفهان گفت:

    یکی از مهمترین علت های تصادفات این جاده تردد بیش از اندازه جاده است که به دلیل نبود شغل کافی و سرمایه تغییر سکونت این اهالی عده زیادی در این مسیر برای کار و امرار معاش به اصفهان، شهرک صنعتی کوهپایه، نایین، شهرک صنعتی سجزه و غیره در طول ۲۴ ساعت در حال تردد هستند.لذا یکی از راههای کاهش تردد فراهم نمودن وسایل ایاب و ذهاب مسافرین بصورت مرتب می باشد و اگر شهردار محترم لطف بفرمایند مدیریت ترمینال هرند را به شخص که خود ذی نفع مینی بوس و اتوبوس داران نباشد خیلی از افراد مجبور نمی شوند با وسایل شخصی یا سواری های کرایه ای رفت و آمد کنند.

    البته شنیده هایی داریم که انشااله درست نباشد و آن هم این است که بعضی از این رانندگان مینی بوس هایی را که شهرداری جهت انتقال مسافر از بخش به اصفهان تعلق داده فروخته و به خرید اتوبوس و انتقال مسافر از هرند و اصفهان به تهران اختصاص داده اند که قابل بررسی از طرف بازرسی شهرداری می باشد.
    از خبر گزاری محترم درخواست دارم که پیشنهاد فوق را حتما خدمت شهردار محترم تقدیم دارد.
    باتشکر و امید به جاده امن

  3. شهروند شرق اصفهان گفت:

    با سلام خدمت دوستان پایگاه تحلیلی شرق اصفهان و تشکر از اینکه دیدگاههای مردم را به گوش مسئولین می رسانید و جواب را انعکاس می دهد.
    به نظر بنده شهرداری در چنین مواردی (ترمینال) نباید انتظار درآمد و دریافت اجاره باشد و تا حد امکان باید بودجه نیز اختصاص دهد. و یا پیشنهاد بهتر با شهرداری اصفهان تفاهم نامه ای بنویسند و ۳ یا ۴ اتوبوس از شرکت واحد را به مسیر اصفهان هرند اختصاص دهند و با مطالعه و برنامه ریزی منظم هر به ۴ یا ۵ ساعت یه سرویس از هرند به اصفهان و بالعکس قرار دهند و با این برنامه ریزی هم مشکل تردد حل خواهد شد و هم علاوه بر اینکه مهاجرت به اصفهان کمتر خواهد شد چه بسا که مهاجرت بالعکس هم صورت خواهد گرفت و بخشی از مشکلات زیست محیطی اصفهان نیز کاهش داده خواهد شد. و امید وارم شهرداری در این طرح ها توجه کوتاه مدت به سود مالی نداشته باشد و انشااله با استقبال عمومی سود قابل توجهی از این راه به شهرداری ها روانه خواهد شد. لذا خواهش دارم از خبرگزاری پیشنهاد را به شهردار و بخشدار محترم هرند و حتی سایر بخش ها نظیر کوهپایه و ورزنه داده شود تا با پیگیری گامی مثبت برای حل مشکلات مردم زحمتکش فهیم و انقلابی شرق اصفهان برداشته شود.
    با تشکر و امید به روزی که مسئولین بفهمند که هزینه برای عموم مردم عین درآمد است

پاسخ دهید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.