سرویس: اجتماعی 19:05 - یکشنبه 14 آذر 1395

در تصادف جاده هرند به کوهپایه؛

تکرار حادثه ای دیگر با سه کشته در «جاده مرگ» شرق اصفهان/ خانواده دیگر به عزا نشست+ تصاویر

تصادف عصر امروز پراید و نیسان در جاده کم عرض هرند-کوهپایه سه کشته و یک زخمی برجا گذاشت.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از هرند، عصر امروز در اثر برخورد یک دستگاه پراید با نیسان در جاده هرند به کوهپایه سه نفر فوت شده و یک مصدوم برجا ماند.

این تصادف به صورت رخ به رخ صورت گرفت و با توجه به اینکه این جاده یک بانده و دوطرفه است، میزان خطرپذیری در حوادث به نوعی بیشتر است و می طلبد تسریع در تکمیل جاده مد نظر قرار گیرد.

در حالی که پنج کیلومتر این جاده از پل راه آهن تا شهر هرند دو بانده شد ولی 10 کیلومتر دیگر جاده هرند –کوهپایه در مرحله زیرساخت است و هنوز تکمیل نشده است.

این جاده یکی از جاده‌های پر خطر اصفهان به شمار می‌رود و به دلیل تصادفات قابل توجهی که در آن صورت می‌گیرد، به عنوان جاده مرگ شناخته می‌شود.

حسین پورقیصری اظهار کرد: ساعت 15:45 بعد از ظهر امروز بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه نیسان در جاده هرند چند نفر مصدوم و کشته شدند.

وی در تشریح این حادثه گفت: توجه راننده پراید در حین حرکت به دلیل نامعلومی از جلو سلب شده و باعث انحراف خودرو به سمت راست جاده می‌شود و در نهایت از جاده خارج و به شانه خاکی سمت راست جاده ورود می‌کند.

رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان با اشاره به اینکه 10 کیلومتر محور هرند – کوهپایه دو طرفه و به صورت رفت‌ و برگشت است، خاطرنشان کرد: راننده پراید هنگامی که خودرو وارد شانه خاکی می‌شود با وارد کردن ضربه‌ای به فرمان خودرو، سعی دارد که مسیر خودرو را تغییر دهد، ولی به علت شدت ضربه به فرمان خودرو در عرض جاده باز می‌گردد.

پورقیصری با بیان اینکه در این حین خودروی نیسانی که بار هم داشته به پراید برخورد می‌کند، تصریح کرد: در پی این برخورد سرنشین سمت راست پراید و یکی از سرنشین‌های نیسان در دم فوت می‌کنند.

وی تعداد کل سرنشین‌های دو خودرو را 4 نفر اعلام کرد و گفت: یک سرنشین دیگر نیز دچار مصدومیت شد که هم‌ اکنون در بیمارستان بستری است.

رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان درباره وضعیت محور هرند – کوهپایه و ناتمام ماندن پروژه تکمیل این محور نیز بیان کرد: هم‌ اکنون 10 کیلومتر از این محور دوطرفه است و باقی مسیر به صورت دو باند مجاز خودروها تردد می‌کنند؛ حل این موضوع با راه و شهرسازی است و باید از مسؤولان مربوط به جاده پیگیری شود و پلیس راه تنها مشکل راه را منعکس می‌کند، ولی راه‌ساز است که باید راه را بسازد و در اختیار بخش ترافیک قرار دهد.

وی در پایان با اشاره به علت این حادثه خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، صحبت کردن باسرنشین‌ها و مشغول شدن به خوردن و آشامیدن از جمله دلایلی است که باعث ایجاد چنین سانحه‌هایی در جاده‌ها می‌شود.

شهردار هرند طی تماس تلفنی به خبرنگار ما گفت: از زمانی که قسمتی از جاده تکمیل شد، شاهد هیچ حادثه ای نبودیم ولی متاسفانه بخش باقی مانده این جاده هنوز شاهد قربانی گرفتن است.

حمید شهبازی با تشکر از پیمانکار پروژه در زیرسازی 10 کیلومتر دیگر جاده هرند به کوهپایه و همچنین همت راه و شهرسازی در تکمیل آن، افزود: در اوضاع نامطلوب اقتصادی با تلاش شبانه روزی در چندماه آینده شاهد تکمیل جاده هستیم و امیدواریم شاهد این گونه حوادث نباشیم.

بار دیگر از مسئولان راه و شهرسازی درخواست، توجه حداکثری به دوبانده کردن 10 کیلومتر باقی مانده جاده هرند به کوهپایه را داریم تا بتوان آرامش نسبی در عبور و مرور خودروها از این جاده را به مسافران هدیه داد.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که رانندگان باید به قوانین احترام گذاشته و به واسطه عدم رعایت قوانین رانندگی و سبقت های نابجا در جاده های کم عرض و نا ایمن، تصادفاتی دردناک را برای خود و طرف مقابل به بار نیاورند.

و این بود نتیجه، همدستی رانندگان در عدم رعایت قوانین رانندگی و همچنین جاده ای که خطرآفرینی اش تیتر رسانه ها شد……

همچنین بخوانید:

6 نظر در مورد “تکرار حادثه ای دیگر با سه کشته در «جاده مرگ» شرق اصفهان/ خانواده دیگر به عزا نشست+ تصاویر”

  1. صفری گفت:

    باسلام
    ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم داغدیده
    انشاالله روزی فرا برسد که دیگر شاهد چنین اتفافات تلخ وناگواری نباشیم
    جاده ناامن وخودرو بی کیفیت دست به دست هم می دهند و اتفاقاتی بسیار تلخ رقم می زنند
    به امید روزی که شاهد هیچ تصادف ناگواری در جامعه نباشیم .

  2. شهروند شرق اصفهان گفت:

    يکي از مهمترين علت هاي تصادفات اين جاده تردد بيش از اندازه جاده است که به دليل نبود شغل کافي و سرمايه تغيير سکونت اين اهالي عده زيادي در اين مسير براي کار و امرار معاش به اصفهان، شهرک صنعتي کوهپايه، نايين، شهرک صنعتي سجزه و غيره در طول 24 ساعت در حال تردد هستند.لذا يکي از راههاي کاهش تردد فراهم نمودن وسايل اياب و ذهاب مسافرين بصورت مرتب مي باشد و اگر شهردار محترم لطف بفرمايند مديريت ترمينال هرند را به شخص که خود ذي نفع ميني بوس و اتوبوس داران نباشد خيلي از افراد مجبور نمي شوند با وسايل شخصي يا سواري هاي کرايه اي رفت و آمد کنند.

    البته شنيده هايي داريم که انشااله درست نباشد و آن هم اين است که بعضي از اين رانندگان ميني بوس هايي را که شهرداري جهت انتقال مسافر از بخش به اصفهان تعلق داده فروخته و به خريد اتوبوس و انتقال مسافر از هرند و اصفهان به تهران اختصاص داده اند که قابل بررسي از طرف بازرسي شهرداري مي باشد.
    از خبر گزاري محترم درخواست دارم که پيشنهاد فوق را حتما خدمت شهردار محترم تقديم دارد.
    باتشکر و اميد به جاده امن

  3. شهروند شرق اصفهان گفت:

    با سلام خدمت دوستان پايگاه تحليلي شرق اصفهان و تشکر از اينکه ديدگاههاي مردم را به گوش مسئولين مي رسانيد و جواب را انعکاس مي دهد.
    به نظر بنده شهرداري در چنين مواردي (ترمينال) نبايد انتظار درآمد و دريافت اجاره باشد و تا حد امکان بايد بودجه نيز اختصاص دهد. و يا پيشنهاد بهتر با شهرداري اصفهان تفاهم نامه اي بنويسند و 3 يا 4 اتوبوس از شرکت واحد را به مسير اصفهان هرند اختصاص دهند و با مطالعه و برنامه ريزي منظم هر به 4 يا 5 ساعت يه سرويس از هرند به اصفهان و بالعکس قرار دهند و با اين برنامه ريزي هم مشکل تردد حل خواهد شد و هم علاوه بر اينکه مهاجرت به اصفهان کمتر خواهد شد چه بسا که مهاجرت بالعکس هم صورت خواهد گرفت و بخشي از مشکلات زيست محيطي اصفهان نيز کاهش داده خواهد شد. و اميد وارم شهرداري در اين طرح ها توجه کوتاه مدت به سود مالي نداشته باشد و انشااله با استقبال عمومي سود قابل توجهي از اين راه به شهرداري ها روانه خواهد شد. لذا خواهش دارم از خبرگزاري پيشنهاد را به شهردار و بخشدار محترم هرند و حتي ساير بخش ها نظير کوهپايه و ورزنه داده شود تا با پيگيري گامي مثبت براي حل مشکلات مردم زحمتکش فهيم و انقلابي شرق اصفهان برداشته شود.
    با تشکر و اميد به روزي که مسئولين بفهمند که هزينه براي عموم مردم عين درآمد است

  4. Abdol Reza gh گفت:

    باسلام
    ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم اقای طالبی وخانواده درگذشتگان طلب رحمت وغفران را از خداوند متعال خواستاریم.
    روحشان شاد..

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.