سرویس: اخبار شهرستان 17:32 - شنبه 13 آذر 1395

در کارگروه مدیریت پسماند جرقویه علیا مطرح شد:

دفن پسماندهای صنعتی دهستان رامشه به صورت اصولی و بهداشتی/ پیگیری رسانه نتیجه داد

در پی انتشار خبر آلودگی هوای رامشه در اثر آتش زدن زباله های صنعتی شهرک صنعتی و انعکاس نارضایتی مردم در سایت اصفهان شرق، کارگروه مدیریت پسماند جرقویه علیا با حضور مدیران منطقه و شهرستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، در پی انتشار خبر آلوده شدن هوای دهستان رامشه و انعکاس نارضایتی اهالی روستا در سایت خبری اصفهان شرق، مسئولان منطقه و شهرستان به فکر حل این معضل بر آمدند و در همین خصوص، جلسه ای با حضور بخشدار جرقویه علیا، رئیس منابع طبیعی جرقویه و دیگر مسئولان محلی و شهرستانی در بخشداری تشکیل شد.

بخشدار جرقویه علیا هدف از تشکیل جلسه را چاره اندیشی و سروسامان دادن به وضعیت دفن پسماندهای شهرک صنعتی رامشه و جانمایی مکان تخلیه نخاله های ساختمانی بخش عنوان کرد و از مسئولان مربوطه خواست تا در خصوص راه های بهداشتی و اصولی دفن زباله های صنعتی راهکارهای موثر را پی گیری و عملیاتی کند.

رئیس منابع طبیعی جرقویه در خصوص مشکلات پسماند های صنعتی رامشه گفت: در رامشه ماهیانه 50 تن زباله صنعتی تولید می شود که سوزاندن برخی از این مواد در محیط اطراف شهرک صنعتی، رها کردن پساب در پشت کارخانه ها و مواد شوینده که برای شستشوی مواد بازیافت استفاده می شود باعث آلودگی هوا و زمین در این منطقه شده است.

شجاعی تاکید کرد: مسئولان باید با عزم جدی وارد میدان شوند چراکه این آلودگی اگر به آب های زیر زمینی سرایت یابد، تهدیدی برای کل موجودات زنده خواهد شد و علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد.

نوریان رئیس شورای اسلامی رامشه به مشکلان موجود در شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات موجود در شهرک صنعتی رامشه، عدم فلس کشی شهرک است و این موضوع باعث می شود که هر فردی از راه های مخفی، زباله ها را در محلی نامعلوم دفن کند.

در ادامه اعضای هیئت مدیره گروه انرژیران در خصوص دفن زباله های صنعتی و آسیب رساندن به محیط زیست در اثر بی توجهی و غیر اصولی پسماندهای صنعتی، فیلمی منتشر کرد و مقرر شد تا بازدیدی توسط کارگروه زیر نظر شرکت تشکیل و محل مناسبی به منظور دفن زباله ها در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به دفن زباله به صورت لندفیل که در استان اصفهان برای اولین بار در منطقه نصر آباد جرقویه سفلی انجام خواهد شد اشاره کرد و گفت: گروه انرژیران آمادگی کامل دارد با همکاری مسئولان منطقه در منطقه صنعتی رامشه نیز مطالعاتی انجام داده و محلی را جهت دفن زباله های صنعتی مشخص کند.

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “دفن پسماندهای صنعتی دهستان رامشه به صورت اصولی و بهداشتی/ پیگیری رسانه نتیجه داد”

  1. تاریخ خبر اشتباه است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.