سرویس: جهادومقاومت 09:25 - شنبه 13 آذر 1395

رئیس گروه مشاوران فرماندهی نیروی دریایی ارتش:

شناسنامه کاری نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس درخشان است/ اهتزاز پرچم ایران در آب‌های بین‌المللی نشان از اقتدار کشور دارد

امیر دریادار دوم بیات نیروی دریایی ایران را در دوران دفاع مقدس دارای شناسنامه درخشانی بیان کرد و افزود: تکاوران نیروی دریای ارتش به همراه نیروهای سپاه و بسیج خط بطلانی بر توهم عراق مبنی برگرفتن ایران تنها در سه روز، کشیدند.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس گروه مشاوران فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایراندر مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای ارتش اظهار کرد: مردم غیور اصفهان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی همیشه ثابت کرده‌اند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی محکم ایستاده‌اند.

امیر دریادار دوم هادی بیات با اشاره به نام‌گذاری هفتم آذرماه به‌نام روز نیروی دریایی، گفت: این روز نه‌تنها متعلق به سفید پوشان جان‌برکف و تابع محض ولایت نیروی دریایی بلکه به ارتش و همه ملت مقاوم ایران تعلق دارد.

وی افزود: این روز ازآن‌جهت که فرزندان غیور این ملت در برابر هجمه دشمنان تا بُن دندان مسلح دفاع کردند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بزرگ‌ترین ضربه را به سردمداران استکبار در جنگ تحمیلی وارد کردند به نام نیروی دریایی مزین شده است.

رئیس گروه مشاوران فرماندهی نیروی دریایی ارتش با اشاره به تحمیل شکست نیروی دریایی عراق تنها بعد از 67 روز از شروع  جنگ تحمیلی توسط نیروی دریایی ایران، اذعان کرد: در عملیات موفقیت‌آمیز مروارید با پشتیبانی نیروی هوایی و تبعیت از ولایت توانستیم با یکپارچگی و وحدت اولین ضربه را به رژیم بعث عراق وارد کنیم.

امیر دریادار دوم بیات خطاب به همه دنیا تأکید کرد: آن‌ها بدانند در ایران ارتشی وجود دارد که حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و پشتیبان فرمانده معظم کل قوا و ملت ایران است و در برابر یاوه‌گویی‌های آنان مقتدر ایستاده است.

وی بابیان اینکه عملیات مروارید تنها عملیات نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس نبوده است، گفت: حمایت، پشتیبانی و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش در این دوران از دیگر افتخارات نیروی دریای است.

رئیس گروه مشاوران فرماندهی نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: اگر این اسکورت‌ها در آن موقع برای کناره‌گیری کشتی‌ها در کنار بندر امام صورت نمی‌پذیرفت اقتصاد کشور دچار آسیب و ضربه می‌شد.

امیر دریادار دوم بیات نیروی دریایی ایران را در دوران دفاع مقدس دارای شناسنامه درخشانی بیان کرد و افزود: تکاوران نیروی دریای ارتش به همراه نیروهای سپاه و بسیج خط بطلانی بر توهم عراق مبنی برگرفتن ایران تنها در سه روز، کشیدند.

وی بابیان اینکه طبق فرمایش فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی راهبردی ارتش دارای ابعاد سیاسی، بین‌المللی، علمی و نظامی است، گفت: امروز نیروی دریایی کشور مجهز به بالاترین تجهیزات نظامی روز دنیا است.

رئیس گروه مشاوران فرماندهی نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی علمی این نیرو اظهار کرد: کشور ایران در حال حاضر در ساخت شناورهای سطحی و زیرسطحی توانمند است و چون توانمند در عرصه علمی است می‌تواند زیردریایی که متشکل از بیش از یک‌میلیون قطعه است را خود بسازد.

امیر دریادار دوم بیات بابیان اینکه ناوگروه 49 نیروی دریایی ایران در آب‌های اقیانوس اطلس است، تأکید کرد: حضور پرچم ایران در آب‌های بین‌المللی نشان از اقتدار کشور دارد.

وی تصریح کرد: امروز پیکره تمام نیروهای مسلح در کنار هم با هدایت‌های روشنگرانه فرمانده معظم کل قوا و حمایت‌های مردم در تلاش هستند تا آسایش و امنیت را برای کشور تأمین کنند.

به مناسبت موفقیت نظامیان نیروی دریایی ایران در برابر حمله دریایی و هوائی ارتش عراق در هفتم آذر سال ۱۳۵۹، با تأیید بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خمینی (ره)، این روزبه نام نیروی دریایی کشور نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.