سرویس: اخبار شهرستان 15:51 - جمعه 12 آذر 1395

امام جمعه شهر محمدآباد:

ناتمام ماندن بررسی حقوق های نجومی، سوالات زیادی را در ذهن مردم باقی می گذارد

حجت الاسلام هاشمی گفت: ناتمام ماندن کارها مانند حقوق های نجومی، سوال و اشکال ایجاد می کند و متاسفانه اکنون این وضعیت در برخی بخش ها در کشور دیده می شود که از جمله این مسائل موضوع حقوق های نجومی است.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، امام جمعه شهر محمدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به اهمیت ازدواج گفت: اولین نکته راجع به ازدواج ارزش و اهمیت آن است و در این خصوص زن و مرد مکمل یکدیگرند تا بتوان به کمال مطلوب رسید.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه هیچ چیز دیگر جای ازدواج و تشکیل خانواده را نمی گیرد افزود: جنس مذکر و مونث هم از نظر روحی و جسمی به یکدیگر نیازمندند و هنگامی که در کنار هم قرار گرفتند، همدیگر را کامل می کنند. این قانون نظام آفرینش است و بر کل هستی حاکم می باشد.

وی ادامه داد: انسان بدون لباس نمی تواند در جامعه با سرافرازی زندگی ، احساس نقص می کند. انسان تنها نیز احساس نقص می کند. لباس انسان را از سرما و گرما حفظ می کند، همسر نیز از پریشانی و بیهودگی و بی پناهی و بی هدفی و تنهایی نجات می دهد. لباس زینت انسان است، همسران هم زینت همدیگرند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) در مورد اینکه یکی از بزرگترین نعمتهای خداوند به انسان ، همسر شایسته است گفت:. انسان مسلمان، بعد از نعمت اسلام، هیچ فایده ای ا نعمتهای الهی نبرده است که بهتر از همسر مسلمان و شایسته باشد.

وی با اشاره به دهه وقف اظهار کرد: بسیاری از معضلاتی که در زمینه های مختلف گریبانگیر مردم جامعه است تنها به وسیله دولت و دستگاه های اجرایی قابل حل نبوده و مشارکت خود مردم است که معضلات را از سر راه رشد و توسعه آن جامعه بر خواهد داشت.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: وقف نهادی است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را دواطلبانه در جهت رفع آنها به کار بست. این نهاد با وجود برخورداری از قدمت زیاد آن طور که شایسته است فراگیر نشده و نقش آن در ابعاد گوناگون تا حدودی مکتوم و مستور مانده است.

حجت الاسلام هاشمی در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به سخنان رهبری در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش گفت: ناتمام ماندن کارها سوال و اشکال ایجاد می کند و متاسفانه اکنون این وضعیت در بعضی بخش های مختلف کشور دیده می شود که از جمله این مسائل موضوع حقوق های نجومی است. این موضوع از مسائل مهمی است که نتیجۀ رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سوالات در ذهن مردم باقی ماند.

وی متذکر شد: هر کاری را از ابتدا باید با استحکام آغاز کرد، زیرا عجله در کارها مشکل ایجاد می کند که متأسفانه در این زمینه نیز نمونه هایی وجود دارد.

امام جمعه با توجه به بدقولی دشمنان در برجام خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته ای بحث های فراوانی راجع به تحریم ها شد اما اکنون در کنگره آمریکا مسئله تمدید تحریم ها را مطرح می کنند و مدعی هستند که اینها تحریم نیست.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.