سرویس: اخبار شهرستان 14:42 - جمعه 12 آذر 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

وزارت نیرو نباید به حقوق کشاورزان دست درازی کند/ اصفهان و چهارمحال در تاخیر تکمیل تونل بهشت آباد متضرر می شوند

دکتر عابدی گفت: تونل سوم به طور جدی پیگیری نشد و تاخیر در تونل بهشت آباد، منابع آبی اصفهان و چهارمحال را با کمبود و ایجاد ضرر روبه رو می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به بررسی آلودگی محیط زیست از طریق صنعتی گفت: هدف ما رسیدن آلودگی زیست محیطی به پایین ترین حد است و در این خصوص طبق گفته مدیر عامل ذوب آهن اصفهان اقدامات خوبی به منظور جلوگیری از آلودگی صنعتی انجام شده است که باید به تایید محیط زیست نیز برسد.

حیدرعلی عابدی به تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان اشاره و اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی، بحث فروش ریل داخلی به راه آهن باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان استفاده از تولیدات داخلی را در اولویت قرار داد و راهکاری در کاهش واردات شود.

وی افزود: اگر قیمت تمام شده واردات از تولید داخلی بیشتر شود، باید توان خود را در زمینه تولید روزافزون داخلی به کار بست تا شاهد پیشرفت آن بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش مهم گفتگوی امروز با اشاره به اینکه حقابه باید به دست صاحبان اصلی آن یعنی کشاورزان برسد، بیان کرد: قانونی که از قدیم به عنوان حقابه کشاورزان مشخص شده و در مصوبات شورای عالی آب آمده است باید به دست کشاورز برسد و در این خصوص خواسته ما عملی شدن قانون است.

وی با بیان اینکه کشاورزان بهترین ناظران بر حقابه خود هستند، گفت: شرب مردم در اولویت است و بحث آب کشاورزی و حقابه ها در اولویت دوم قرار دارد و با پیگیری های بسیار امروز شاهد آن هستیم که آنچه از وزارت نیرو درخواست داشتیم، به عمل نزدیک است.

عابدی با اشاره به اینکه کنترل برداشت آب باید با جدیت دنبال شود، اذعان کرد: دولت باید بودجه ای برای ساماندهی رودخانه و حاشیه بستر آن اختصاص دهد و نظارت عمیقی روی تخلفات داشته باشد و در صورت برداشت غیر مجاز به شدت با عاملان مربوطه برخورد شود.

وی افزود: نظارت دقیق بر برداشت های قانونی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز به عهده صنف اصفهان و چهارمحال است که در یک روش برادرانه باید اجرا شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به مشکلات پیش روی آب صنعت و شرب تاکید کرد: قرار بود دولت بعد از تامین منابع آب، روی برخی تخصیص ها کار کند ولی با نهایت تاسف مشاهده شد که در تامین نیازهای آبی، تعلل شده است.

وی تونل سوم و بهشت آباد را از جمله منابع آبی عنوان کرد و گفت: تونل سوم به طور جدی پیگیری نشد و تاخیر در تونل بهشت آباد، منابع آبی اصفهان و چهارمحال را با کمبود و ایجاد ضرر روبه رو می کند.

عابدی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در خصوص تخصیص ها، عدالت را رعایت نکرده است، افزود: اگر وزارت نیرو می خواهد کمبودهای آبی خود را جبران کند باید تامین منابع داشته باشد و در غیر این صورت نباید به حق کشاورز دست درازی کند.

وی در پاسخ به اینکه برخی از فرصت طلبان، به بهانه سهم آبه خواهی اقدام به حرکت های غیرقانونی می کنند، اظهار کرد: زمانی که قانون پاسخ کامل می دهد، رفتار های غیرقانونی و خارج از چارچوب مورد تاکید کشاورزان نیست ولیکن برخی از حرکت های ارام و بدون تنش کشاورزان زحمت کش، سوء استفاده می کنند که قطعا از قشر کشاورزان نیستند.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.