سرویس: اجتماعی 11:43 - جمعه 12 آذر 1395

با معرفی اطلس جامع غذاهای ایرانی

آغاز جشنواره منطقه ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در اصفهان

جشنواره منطقه ای ‘سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری’ با حضور نمایندگان پنج استان کشور روز پنجشنبه دراصفهان آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق، جشنواره منطقه ای ‘سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری’ با هدف فرهنگ سازی، توجه بیشتر به غذا در صنعت گردشگری و نمایش و عرضه غذاهای بومی و سنتی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی تا 13 آذر مجموعه تاریخی کاخ چهلستون اصفهان برگزار می شود.
در این جشنواره علاوه بر اصفهان، استان های تهران، البرز، قم و مرکزی به معرفی برترین مرکز پذیرایی، برترین آشپز، بهترین غذای سرآشپز، بهترین پیش غذا، غذا دسر، نوشیدنی ودمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، طراحی آشپزخانه، آموزشگاه صنایع غذایی و غذای خانگی در بخش مسابقه مردمی می پردازند.
مجری برگزاری جشنواره ‘سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری’ در آیین افتتاح آن گفت: جریان سازی رسانه ای به عنوان یکی از خروجی های این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است.
ستار کیانپور افزود: حدود 6 ماه برای تدوین برنامه جامع مرکز راهبردی این جشنواره زمان صرف شده و 18 کمیسیون برای این مرکز پیش بینی شده است.
وی چشم انداز این برنامه جامع را ‘غذای محلی سنتی، غذای سالم ایرانی است’ عنوان کرد و گفت: ایران قدمت تاریخی دارد و صاحب سبک در غذاست.
مجری برگزاری جشنواره منطقه ای ‘سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری’ افزود: در راستای برگزاری این جشنواره پویش مردمی من ایرانی ام و غذای ایرانی را دوست دارم، راه اندازی می شود و انتظار می رود که همگان به این پویش بپیوندند.
وی جریان سازی غذای ایرانی مقابل بازار فست فودها را اقدام مناسبی برشمرد و گفت: یک پنجم هزینه سفرها به غذا و نوشابه بر می گردد.
کیانپور افزود: برای ترویج غذای ایرانی در خانه و رستوران ها باید کارهای زیادی انجام شود و یکی از این اقدامات برند سازی غذاهای ایرانی است که باید انجام شود.
وی تدوین اطلس جامع غذاهای ایرانی را از اهداف دیگر جشنواره عنوان کرد و گفت: بسیاری از غذاهای ایرانی به فراموشی سپرده شده است که امید است با تدوین اطلس جامع ، غذاهای فراموش شده بار دیگر سر سفره ایرانی ها حاضر شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.