سرویس: غیر تولیدی 17:05 - چهارشنبه 10 آذر 1395

قهرمانی در مشت گیتی پسند است؛

احترام به رای کمیته انضباطی فدراسیون به احترام پاک شدن فوتسال

به نظر می رسد که بهتر است وضع قوانین جدید با قربانی کردن گیتی پسند همراه باشد که در آینده ای نه چندان دور و در صورت قهرمانی این باشگاه در رقابت های لیگ برتر فوتسال، کار قهرمانی تیم اصفهانی را به اما و اگرها نکشند.

به گزارش اصفهان شرق، در اینکه حرکت علی عابدین بازیکن تیم گیتی پسند در بازی با ملی حفاری اهواز در هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر فوتسال حرکت زننده و ناجوانمردانه ای بود شکی نیست و همانطور که انتظار نیز می رفت مسئولان این باشگاه با این حرکت به شدت برخورد کردند تا پیش از رای کمیته انضباطی بازیکن خود را با هشت جلسه محرومیت و  کسر 40 درصد از قرارداد نقره داغ کنند.

این ماجرا اما زمانی شکل جنجالی تری به خود گرفت که مدیرعامل باشگاه گیتی پسند در واکنش به رای کمیته انضباطی که تیم گیتی پسند را شش بر صفر بازنده اعلام کرده بود در تصمیمی شتابزده گفت با توجه به این رای که ما آنرا غیرعادلانه می خوانیم از لیگ برتر فوتسال کنار می کشیم.

این صحبت ها هر چند در مصاحبه جنتی مدیرعامل باشگاه با برنامه نود تا حدودی به نظر می رسید تعدیل شده باشد اما صرف مطرح کردن آن نیز از سوی مدیران باتجربه این باشگاه اصفهانی نشان از تصمیم گیری از روی احساسات و عواطف آنی ناشی از هیجان مسابقات باشد.
با هر دیدی که به این ماجرا نگاهی بیاندازیم حرکت بازیکن گیتی پسند اشتباه بود و مستلزم جریمه؛ اما اینکه جریمه تیمی برای این حرکت در نظر گرفته شود یا جریمه فردی مسئله ای است که هم اکنون فوتسال کشور را دچار چالش کرده و باید هر چه سریعتر برای آن راهکاری اندیشیده شود.

اینطور که از صحبت های جنتی و شواهد قبلی بر می آید گویا در موارد مشابه اینچنینی در گذشته آرا متناقضی با آنچه هم اکنون برای گیتی پسند صادر شده، صادر شده است و همین آراء متناقض امروز سبب شده شاهد اعتراضات تیم گیتی پسند نسبت به آرای کمیته انضباطی باشیم.

این در حالیست که مسئولان این باشگاه باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشند که اگر در گذشته قوانین ایراد داشته دلیل بر این نمی شود که همین منوال برای همیشه وجود داشته باشد.

حتی به نظر می رسد که بهتر است وضع قوانین جدید با قربانی کردن گیتی پسند همراه باشد که در آینده ای نه چندان دور و در صورت قهرمانی این باشگاه در رقابت های لیگ برتر فوتسال، کار قهرمانی تیم اصفهانی را به اما و اگرها نکشند.

مسئولان باشگاه گیتی پسند هر اندازه که حق خود را در این ماجرا تضییع شده بدانند باز هم باید این نکته را مورد توجه داشته باشند که اگر جلوی اینگونه اقدامات در جایی گرفته نشود به طور حتم از این پس شاهد اقدامات به مراتب بدتری از سوی سایر تیم های لیگ برتری خواهیم بود. موضوعی که می تواند در آینده حتی به ضرر خود این باشگاه نیز تمام شود.

چنین تخلفی که هم اکنون بازیکن گیتی پسند مرتکب شده را ممکن است در بازی های آینده تیم یا بازیکن دیگری بر سر این باشگاه اصفهانی بیاورد، آیا در آن زمان این باشگاه حق خود نمی داند که تمام امتیازات مسابقه حق این تیم است.

با توجه به اینکه در فصل جاری تیم فوتسال گیتی پسند یکی از بهترین فصول خود را با استفاده از بازیکنان ملی پوش بسیاری که در اختیار دارد طی می کند در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید به راحتی به فاصله چند هفته مانده به پایان رقابت ها می تواند قهرمان شود بنابراین به میان آوردن صحبت هایی مانند بیرون کشیدن  تیم از لیگ هرچند که صرفا یک تهدید باشد کاری به واقع اشتباه است.

گیتی پسند در صورتی که در بازی با ملی حفاری آن گل بحث برانگیز را دریافت می کرد با توجه با اختلاف دو گلی که در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی ایجاد می شد با احتمال نزدیک به صد در صد باز هم بازنده دیدار بود که با توجه به این موضوع  مسئولان این باشگاه هم اکنون بازهم چیزی را از دست نداده اند.

بنابراین مسئولان این باشگاه بهتر است به رای کمیته انضباطی در این خصوص تن بدهند تا از این پس کمتر شاهد اینگونه اتفاقات ناگوار در فوتسال کشورمان باشیم.

انتهای پیام/ میدان نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.