اصفهان شرق

پیراهن مشکی در قبضه چین و ترکیه/رونق تولید داخل نیازمند حمایت دولت است

کدخبر: 119308
1395/09/10 در ساعت 15:05

به گزارش اصفهان شرق، مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان  در خصوص وضعیت بازار پیراهن مشکی در ماه های اخیر گفت: مهمترین معضل تولید کنندگان واردات بی رویه پیراهن به کشور است.

وی افزود: تا سالهای پیش واردات بصورت غیرقانونی صورت می گرفت اما اکنون بطور کاملا قانونی پیراهن وارد کشور می شود.

درودیان واردات را موجب تعطیلی واحد های تولیدی زیادی عنوان کرد و اظهار داشت: بیشتر واردات از کشورهای چین و ترکیه انجام می شود و به تازگی ایجاد فروشگاه های زنجیره ای و پخش پوشاک خارجی تضعیف تولید داخلی را به دنبال داشته است.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به نبود حمایت دولت از تولیدات داخلی بیان کرد: برخی به جهت فرار از مالیات و هزینه های جاری به فروش پیراهن مشکی از طریق فضای مجازی روی آورده اند که این امر به تولیدکنندگان این صنف ضربه وارد کرده و باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

وی ضمن بیان توانمندی و ظرفیت بالای تولیدکنندگان داخلی در تولید پیراهن گفت: اگر مواد اولیه با قیمت مناسب به تولیدکننده داخلی برسد آنها قادرند پیراهن هایی با کیفیت و با دوخت سطح اول اروپا تولید کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بازار پیراهن بویژه پیراهن مشکی به شدت تحت تاثیر واردات بوده و به جهت قیمت پائین نمونه خارجی رقابت پذیری عملا امکان پذیر نیست.

لزوم حمایت از تولید داخلی

جواد درودیان رئیس سابق اتحادیه پیراهن دوزان در مورد فروش پیراهن مشکی در ماه های محرم و صفر اظهار داشت: با توجه به اینکه تقاضای پیراهن مشکی فقط در ایام خاص صورت می گیرد لذا تمامی تولیدکنندگان درصددند تا تولید خود را در همین ایام به فروش برسانند.

وی افزود: اما واردات پیراهن از کشورهای دیگر مانع آن شده تا تولیدکنندگان با خیال آسوده به فکر تولیدات خود باشند.

رئیس سابق اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مالیات برارزش افزوده،بیمه کارگری و هزینه های بالای تولید از مشکلات تولید کنندگان بوده که دولت باید در رفع آنها اقدامات لازم را مبذول دارد و مهمتر از آن واردات را کاهش دهد.

درودیان به تفاوت قیمت پیراهن خارجی و ایرانی اشاره و تصریح کرد: تولیدکننده خارجی با حمایت دولت خود به راحتی بازار ایران را در دست دارد اما تولیدکننده ایرانی دائما با نهادهای مختلف نظارتی و قانونی در کشمکش بوده که حاصل آن تعطیلی واحدهای تولیدی و رکود در بازار است.

وی در پایان تاکید کرد: رکود اقتصادی در کشور بر روی اکثر کارگاهها و واحدهای تولیدی تاثیر گذاشته و ادامه روند فعلی فقط به نفع تولیدکنندگان خارجی است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان