سرویس: اجتماعی 14:00 - چهارشنبه 10 آذر 1395

سه شنبه های بدون خودرو یا حیات خلوت هنجارشکنان...؟!

تکنوازی یک زن در ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام +عکس

پدیده ای که در ایام سوگواری پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در این سه شنبه رونمایی شد تکنوازی یکی از زنان بود که با آرامش خاطر در ملاعام اقدام به این حرکت نمود. چرا این کار بایستی در شهر اصفهان انجام شود؟ آیا پشت این هنجارشکنی ها دشمن قرار ندارد؟ آیا کسی نسبت به این قضیه اعتراضی خواهد کرد؟

به گزارش اصفهان شرق، برنامه ای که تحت عنوان سه شنبه های بدون خودرو در چهارباغ اصفهان برگزار می شود هرچند می توانست ایده خوبی باشد اما هر روز حواشی فرهنگی زیادی را با خود به دنبال می آورد و سبب می شود مردم شهر شهیدپرور اصفهان با سهل انگاری مسئولین بی خیالشان شاهد مشکلات فرهنگی باشند. از دوچرخه سواری بانوان در ملأعام بگیر تا اسکیت سواری مختلط و… که متاسفانه موارد متعددی از آن مشاهده شده است.

اما پدیده ای که در ایام سوگواری پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در این سه شنبه رونمایی شد تکنوازی یکی از زنان بود که با آرامش خاطر در ملاعام اقدام به این حرکت نمود. متاسفانه هیچ اعتراضی به این کار مشاهده نشد!

شاهد قضیه که از نوجوانان ارزشی است مشاهده کرد که حتی تعدادی از طلاب و روحانیون نیز بی خیال از کنار آن گذشتند و هیچ تذکری ندادند و متاسفانه با تشویق عده ای نیز همراه بود و این کار این زن بیشتر از یک ساعت ادامه داشت.

سوال اینجاست که متولیان برگزاری سه شنبه های بدون خودرو چه تمهیداتی برای مباحث فرهنگی آن اندیشیده اند؟ چرا نسبت به این هنجارشکنی ها بی تفاوتند؟ چرا در جوار مدرسه علمیه امام صادق (ع) و در ایام عزاداری این گستاخی صورت می گیرد و هیچ کس تذکری نمی دهد؟ ستاد امر به معروف و نهی از منکر کجای ماجرا قرار دارد؟ آیا هیچ کس وظیفه ای ندارد؟ آیا عرصه برای یکه تازی هنجارشکنان بایستی فراهم شود و اماکن شهری ما بایستی حیات خلوت آنها برای اقدامات ضد ارزشی باشد؟

نوازندگی زنان در ملاعام حتی در جاهای دیگر سابقه ندارد، چرا این کار بایستی در شهر اصفهان انجام شود؟ آیا پشت این هنجارشکنی ها دشمن قرار ندارد؟ آیا کسی نسبت به این قضیه اعتراضی خواهد کرد؟

بدانیم سکوت ما سبب عادی سازی این موارد می شود و روزی می رسد که ما را به خاطر سکوت در برابر گناه مواخذه خواهند کرد.

 

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.