اصفهان شرق

بیماران اصفهانی روزانه به ۳۵۰ تا ۴۰۰ واحد خون نیاز دارند

کدخبر: 119286
1395/09/10 در ساعت 10:35

به گزارش اصفهان شرق، مجید زینلی با بیان اینکه در آغاز فصل سرما و سرمای شدید هوا در اصفهان با کاهش اهداکنندگان خون مواجه هستیم، اظهار داشت: یکی از مصارف انتقال خون به بیماران نیازمند مصارف روزانه و دائم است که بیماران و نیازمندان به‌صورت روزانه به آن نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه کاهش اهدای خون در استان سبب آسیب رساندن به بیماران نیازمند می‌شود، افزود: بیماران تالاسمی ازجمله افرادی هستند که به‌صورت روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیازمند هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان روزانه به 350 تا 400 واحد خون نیازمندیم، بیان کرد: ازآنجایی‌که به این مقدار فرآورده خونی در روز نیازمندیم به دلیل آغاز فصل سرما این مقدار به 200 واحد خون در روز رسیده است، همچنین به‌صورت ماهانه به 12 تا 13 هزار واحد خون در استان برای انتقال به بیماران و نیازمندان نیاز است. سازمان انتقال خون در فصل زمستان به‌تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های “منفی” برای انتقال به بیماران نیاز دارد.

زینلی به عمده‌ترین مصرف‌کنندگان خون اشاره و بیان کرد: بیماران تالاسمی و افرادی که تحت اعمال جراحی قرار می‌گیرند ازجمله عمده‌ترین مصرف‌کنندگان خون به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه هر فرد با اهدای خون خود جان 3 نفر را می‌تواند نجات بدهد، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به فصل سرد زمستان و نیاز دائمی بیماران تالاسمی به خون و فرآورده‌های خونی، از مردم می‌خواهیم که در این امر انسان دوستانه همچون فصول دیگر شرکت کرده و خون خود را به نیازمندان اهدا کنند.

انتهای پیام/تسنیم