سرویس: سیاسی 08:00 - چهارشنبه 10 آذر 1395

نماینده سابق ولی‌ فقیه در سپاه قدس:

به‌ زودی قصه داعش به گورستان تاریخ خواهد پیوست

نماینده سابق ولی‌ فقیه در سپاه قدس گفت: تحولات منطقه و به‌ ویژه نبردهای اخیر نیروهای مقاومت نشان از این دارد که به‌ زودی قصه داعش به گورستان تاریخ خواهد پیوست.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل سعادت در یادواره شهدای شهرستان نطنز که در سالن کرکس این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن یکی از رموز موفقیت انبیای الهی را داشتن یاران فداکار دانست و در صدر اسلام از مشکلات بر سر راه پیامبر این بود.

وی افزود: برای پیغمبر(ص) روزی اندوه‌بارتر از جنگ احد نبود، چرا که در امروز حمزه عموی ایشان شهید شد و دلیل این امر نیز این بود که حمزه نقش به سزایی در یاری رسول‌الله داشت و ایشان در دفاع از پیامبر(ص) همواره غیرت و حمیت بسیار نشان داد.

نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه قدس تصریح کرد: آنچه امام علی(ع) را که مصداق صبورترین افراد بود به تنگ آورد بی‌وفایی برخی یاران پیامبر(ص) بود که در زمان امام ایشان را تنها گذاشتند.

سعادت با ذکر نام افرادی چون انس‌بن‌مالک از یاران پیامبر(ص) که شاهد سخن پیامبر در خصوص طلحه و زبیر بود و درخواست امام علی(ع) را برای نقل آن قول رد کرد تنهایی و بی‌یاوری امام علی(ع) و امام حسن(ع) را مهم‌ترین دلیل مبارزه نکردن ایشان با معاویه و … زمان خود عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز هم نقش خواص و یاران بسیار تأثیرگذار است و اگر خواص در صحنه باشند، جلوی شکست و تکرار تاریخ نیز گرفته می شود، اضافه کرد: همین رفتار را ما در سال 88 در کشور مشاهده کردیم که عده‌ای اصل ولایت را زیر سؤال برده و شعار ضد ولایت سر دادند.

نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه قدس تأکید کرد: این‌ها بدانند که هرگز خاطره فتنه از ذهن‌ها محو نخواهد شد و مردم بدانند تنها راه و رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، تنها نگذاشتن ولی و همراهی با رهبری و ولایت است.

سعادت همچنین به یاران با وفای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: بهترین و حقیقی‌ترین اصحاب، یاران امام حسین(ع) هستند که در روز عاشورا 72 یار با وفا از کودک 6 ماهه تا پیرمرد 90 ساله به یاری امام آمده و الان هم می‌بینیم در تجمع اربعین حدود 20 میلیون نفر از رهروان راه حسینی در کربلا جمع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: داعشی‌ها می‌خواهند با انفجار و شهادت زائران ائمه و امت اسلام را از رفتن به کربلا منصرف کنند ولی گول خوردند، این‌ها نمی‌دانند این راه‌پیمایی از 500 هزار نفر شروع‌ شده و امروز به 20 میلیون نفر رسیده و در ایران اسلامی خودمان سال گذشته تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر به کربلا رفتند که این آمار امسال به دو میلیون و 600 هزار نفر رسید.

نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه تحولات منطقه و به‌ ویژه نبردهای اخیر نیروهای مقاومت نشان از این دارد که به‌ زودی قصه داعش به گورستان تاریخ خواهد پیوست، تأکید کرد: استکبار و در رأس آن آمریکا و ایادی‌اش با حمایت‌های همه‌ جانبه می‌خواهند مسلحان افراطی و گروه‌های تکفیری را حفظ کنند، ولی این روزها نیروهای حشد الشعبی و نیروهای مقاومت توانستند به پیروزی‌های چشمگیری دست یابند و نشان دادند مقاومت هر جا قدم گذارد پیروز است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.