سرویس: اجتماعی 18:00 - سه شنبه 09 آذر 1395

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد

عدم بهره‌برداری از سالن همایش‌های بین‌المللی به دلیل بدعهدی دولت/ احداث خط یک متروی اصفهان به مرحله ریل‌گذاری رسید

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان فقط توان پرداخت 50 درصد برای احداث سالن همایش‌های بین‌المللی را دارد، اگر دولت به عهد خود در این زمینه وفا کرده بود آمادگی این را داشتیم که آخر امسال یا اواسط سال آینده آن را برای برگزاری مراسم‌ها آماده کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، شهرداری اصفهان فقط توان پرداخت 50 درصد برای احداث سالن همایش‌های بین‌المللی را دارد، اگر دولت به عهد خود در این زمینه وفا کرده بود آمادگی این را داشتیم که آخر امسال یا اواسط سال آینده آن را برای برگزاری مراسم‌ها آماده کنیم.

ایرج مظفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در خصوص وضعیت طرح‌های عمرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 30 پروژه بالای یک میلیارد تومانی با 60 زیر پروژه در دست اجرای شهرداری اصفهان با مبلغی بالغ‌بر 435 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پروژه میدان امام علی (ع) با توجه به اینکه 8 زیر پروژه دارد اما یک پروژه محسوب می‌شود، افزود: هرکدام از پروژه‌های بزرگ شهرداری اصفهان مانند پروژه میدان استقلال اصفهان و سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای زیر پروژه‌هایی را دارند به عنوان مثال پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی 20 زیر پروژه دارد اما یک پروژه محسوب می‌شوند.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه طرح تعریض پل فلزی اصفهان تا به حال حدود 86 درصد و ادامه خیابان فرشادی 60 درصد، پیشرفت داشته‌اند که در حال حاضر آن‌ها در دست اجرا هستند.

وی ادامه داد: دوربرگردان‌های فلکه‌ احمدآباد، احداث 4 سالن ورزشی در مناطق مختلف شهرداری اصفهان و احداث ساختمان‌های تجاری و اداری در حال حاضر در بخش عمرانی شهرداری اصفهان اجرا می‌شوند که این پروژه‌ها به غیر از پروژه‌های مشارکتی این ارگان هستند.

مظفر بیان کرد: در حال حاضر 30 پروژه خیابان‌سازی، چندین پروژه پیاده‌روسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت در دست اجرا هستند و همه پروژه‌های شهرداری اصفهان علی‌رغم رکودی که وجود دارد، سرعت پروژه‌ها مقداری کاهش پیدا کرده است اما هیچ کدام از پروژه‌ها تعطیل نشده‌اند و امیدواریم تا به قول‌هایی که در زمینه پروژه‌های بزرگ به مردم داده‌ایم عمل کنیم.

وی در رابطه مهم‌ترین معضلات بخش عمرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین معضل ما در بخش کاهش نقدینگی است و با مطالبات پیمانکاران مواجه هستیم که تا کنون با تأمین زمین و دادن امتیاز و تراکم توانسته‌ایم بخش عمده مشکلات خود را حل کنیم.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان عنوان کرد: به خاطر وجود رکود در جامعه و نقدینگی کم، مشکلاتی را به وجود آورده اما با استفاده از پتانسیل‌هایی که شهرداری اصفهان دارد، توانسته‌ایم پروژه‌ها را با سرعت خوبی به جلو پیش ببریم.

وی اضافه کرد: مشکلات معارضات تأسیسات و ترافیکی همیشه در پروژه‌های عمرانی شهرداری وجود داشته است اما با همدلی بین مدیران شهری اصفهان وجود دارد، این مشکل رفع شده است و به عنوان مثال پروژه 25 آبان که در یک نقطه شلوغی احداث شد، یکی از پروژه‌هایی بود که از نظر معماری و سازه‌ای در اصفهان شاخص بود.

مظفر با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین هزینه شهرداری در رابطه با سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای بوده که تا به حال 62 درصد پیشرفت داشته است، تأکید کرد: در رابطه با احداث این سالن دولت قول‌هایی را به شهرداری اصفهان داد که هزینه‌ای را در برای احداث این سالن به شهرداری اصفهان تخصیص دهد اما دولت به این قول خود عمل نکرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام بار احداث سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای بر دوش شهرداری است و این ارگان فقط توان پرداخت 50 درصد برای احداث این پروژه را دارد، اگر دولت به عهد خود در این زمینه وفا کرده بود آمادگی این را داشتیم که آخر امسال یا اواسط سال آینده آن سال را برای برگزاری مراسم‌ها آماده کنیم.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در رابطه با مهم‌ترین پروژه شهرداری برای شهروندان اصفهانی اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به حمل‌ونقل عمومی بسیار برای شهروندان اصفهانی می‌تواند مهم باشد و خود اتمام خط اول قطار شهری که در سرلوحه‌های اقدامات شهرداری قرار دارد، برای شهرداری اصفهان بسیار مهم است.

وی افزود: انصافاً در دو سال اخیر بسیاری از افراد همت کردند تا روند احداث قطار شهری اصفهان سرعتش بیشتر شود و بخش‌هایی از آن به بهره‌برداری رسید، در نیمه اول سال 96 قرار است خط یک از ایستگاه پاسداران تا ترمینال صفه راه‌اندازی شود که اکنون عملیات ریل‌گذاری این خط در دست اجراست.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.