سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 17:00 - سه شنبه 09 آذر 1395

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان مطرح کرد

بی‌نیازی از غرب با تکیه بر توانمندی‌های داخلی/تبیین وظایف حوزه و دانشگاه در قبال اقتصاد مقاومتی

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و نشان دادن دستاوردهای علمی دانشجویان به مسؤولان و رسیدن آن‌ها به مرحله تجاری‌سازی تاحدود زیادی از غرب بی‌نیاز خواهیم شد.

به گزارش اصفهان شرق، رضا غفوری امروز با اشاره به توانمندی‌های دانشجویان در کشور اظهارکرد: توانمندی‌های دانشجویان در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی به حدی بالاست که بسیاری از مشکلات کشور می‌توان به دست فرزندان این مرز و بوم برطرف شود.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مشکلات کشور غالباً به دست و توان غربی‌ها گره زده می‌شود در صورتی که استعداد و توانایی نیروی جوان داخلی نادیده گرفته می‌شود، بنابراین باید در مسیری حرکت کنیم تا بتوانیم توانمندی‌های دانشجویان را به نیازهای کشور متصل کنیم.

*بی‌نیازی از غرب با تکیه بر توانمندی‌های داخلی

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویی را به عنوان نمادی از توانایی و استعداد دانشجویان نخبه کشور توصیف کرد و گفت: این نمایشگاه با نگاهی تخصصی تلاش دانشجویان را در زمینه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات تولیدشده به دست دانشجویان در این نمایشگاه به منسه ظهور گذاشته شده که این محصولات می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور را تأمین کرده و تا حدود زیادی کشور را از غرب بی‌نیاز کند.

غفوری از بازدید مسؤولان به صورت تخصصی از این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه نشان دادن توانمندی‌های داخلی به مسؤولان است تا متوجه شوند که استعدادهای متعددی در کشور وجود دارد.

*تدوین منشور برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه

وی از تداوم دوره‌های آموزش هزار نفره دانشجویی با رویکرد تخصصی خبر داد و اذعان داشت: در این دوره‌ها سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی تبیین و بومی‌سازی شده و به زبان دانشجویی بیان می‌شود.

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان ابرازکرد: فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری دانشجویان در موضوع اقتصاد مقاومتی از جمله مهمترین اهداف سازمان بسیج دانشجویی کشور بوده که از هفته بسیج برگزاری این دوره‌های تخصصی آغاز شد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اجرای برنامه‌های بسیج دانشجویی بیان داشت: لازم است تا برنامه‌های بسیج دانشجویی همواره با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی منطبق باشد که در همین راستا منشور برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی در 12 بند تدوین و به همه پایگاه‌های بسیج دانشجویی ابلاغ شده است.

*تبیین وظایف حوزه و دانشگاه در قبال اقتصاد مقاومتی

غفوری با اشاره به رونمایی از دستاوردهای دانش‌بنیان دانشجویی تأکید کرد: این امر کمک شایانی به حوزه اقتصاد مقاومتی خواهد کرد چراکه شامل دستاوردهای صنعتی و خانگی بوده و با رسیدن آن‌ها به مرحله تجاری‌سازی، گره‌گشای بسیاری از مسائل اقتصادی کشور خواهد بود.

وی از تبیین اقتصاد مقاومتی برای حوزه و دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: جلسات متعددی جهت اتحاد حوزه و دانشگاه ترتیب داده خواهد شد که در آن وظایف حوزه و دانشگاه برای اجرای اقتصاد مقاومتی تبیین خواهد شد.

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان از برگزاری همایش معرفی شهید شاخص علمی دانشجویی کشور خبر داد و یادآور شد: یادواره شهید آذری به عنوان شهید نمونه علمی دانشجویی کشور در مجموعه سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان برگزار شد؛ این شهید دانشجو از نخبگان دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است.

*گسترش فعالیت‌های بسیج دانشجویی در اردوهای جهادی

وی ادامه داد: تجلیل از فعالان علمی بسیج دانشجویی استان اصفهان یکی از برنامه‌های اجرا شده در هفته بسیج بود؛ همچنین اجرای مانور اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی با رویکرد ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی از دیگر فعالیت‌های بسیج دانشجویی است.

غفوری با اشاره به راه‌اندازی کانال اردوهای جهادی استان اصفهان در شبکه اجتماعی تلگرام یادآور شد: راه‌اندازی کانال تلگرامی و برگزاری نمایشگاه‌های اردوهای جهادی نقش بسزایی در ترویج گسترش فعالیت‌های بسیج دانشجویی در اردوهای جهادی و کمک به مناطق محروم خواهد داشت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.