سرویس: اجتماعی » علمی 16:07 - سه شنبه 09 آذر 1395

راهکارهایی در جهت بهبود عملکرد باتری:

اشتباهاتی که باتری گوشی آیفون شما را نابود می‌کند

یکی از مهمترین نکاتی که در نگهداری و طول عمر تلفن‌های همراه هوشمند (اسمارت‌فون‌های) آیفون استفاده از شارژر مخصوص موبایل‌های اپل و روش صحیح شارژ این گوشی‌ها است. عدم رعایت برخی موارد به صورتی آهسته، خاموش و مخرب به باتری لیتیوم – یون اسمارت‌فون صدمه وارد می‌کند

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از تریلیست، درست مانند انسان‌ها، گوشی‌های آیفون (iPhone) هم از نظر نحوه شارژر کردن و باتری به مراقبت خاصی نیاز دارند تا بتوانند بیشتر عمر کنند. البته این موارد فقط مختص گوشی های آیفون نیست و در مورد باتری همه موبایل‌ها صدق می‌کند.

  1. شارژ ۱۰۰% گوشی

در مورد پایین آمدن درصد شارژ آیفون حساس نباشید که به محض اینکه دیدید باتری به ۹۰% رسیده است نگران شوید و بلافاصله آن را شارژ کنید. فول شارژ کردن باتری موبایل یکی از عواملی است که کارایی و قدرت باتری موبایل را کاهش می‌دهد. متخصصان نگهداشتن شارژ باتری آیفون بین محدوده ۳۰% الی ۸۰% را توصیه می‌کنند. باتری گوشی در این محدوده بهترین و راحت ترین وضعیت را دارد و با کارایی حداکثر کار می‌کند. پس از شارژ کردن باتری ایفون در تمام طول شب بپرهیزید و به‌جای آن سعی کنید باتری موبایل را در طول روز بصورت مکرر و در زمان‌های کوتاه‌تر زمان کوتاهتر شارژ کنید.

  1. نگذارید باتری گوشی کاملا خالی شود

باتر‌ی‌های لیتیوم – یون وقتی شارژشان تا حد پایینی افت می‌کند، بسیار آسیب پذیر می‌شوند. پس سعی کنید آنقدر از باتری آیفون استفاده نکنید که مکررا هشدار آزاردهنده “Low Battery” را روی صفحه نمایش گوشی برای شما نمایش دهد. هر بار دشارژ کامل (خالی شدن کامل باتری) آن را بتدریج تضعیف می‌کند. متخصصان اپل توصیه می‌کنند که برای احیای توانایی شارژ نگهداشتن، فقط هر ماه یک یا ۲ بار و نه بیشتر شارژ باتری را کاملا خالی و مجددا ۱۰۰% پرکنید.

  1. هرگز نگذارید که آیفون و باتری آن داغ شود

مشکل داغ کردن ربطی به شارژ باطری ندارد اما در طول عمر گوشی و باتری آن تاثیر زیادی دارد. اگر شما اتفاقا گوشیتان را در جایی بگذارید که برای مدتی در معرض نور خورشید باشد، مشاهده خواهید کرد که پس از آن موبایل شما بسیار کند و تنبل عمل می‌کند. مشکل افت سرعت گوشی به خاطر داغ شدن زیادی موبایل به خاطر این است که باتری‌های آیفون به معنای واقعی به حرارت های بالا حساس هستند ودر شرایط گرما یک مقدار کار اضافی به آنها تحمیل می‌شود. بنا به توصیه اپل، محدوده امن حرارتی برای باتری‌های آیفون(و همچنین آیپدها و آیپادها) را که بین ۱۵ الی ۴۵ درجه سانتیگراد است حتما رعایت کنید.

  1. از شارژرهای بی‌سیم زیاد استفاده نکنید

کیس‌های باطری‌دار آیفون به‌عنوان باتری پشتیبان استفاده می‌شوند. داخل این کیس‌ها یک باطری پشتیبان برای آیفون و یک مدار مغناطیسی القایی جهت شارژ باتری خود کیس و باتری آیفون به‌صورت بی‌سیم وجود دارد. این کیس‌های باطری دار، لوازم جانبی بسیار سودمندی هستند اما کیس و باتری هر ۲ در موقع شارژ از خود گرما ساتع می‌کنند که این حرارت در دراز مدت می‌تواند به گوشی شما صدمه وارد سازد. برای جلوگیری از داغ کردن آیفون از کیس‌های باتری‌دار و کیس‌های مخصوص شارژ بی‌سیم زیاد استفاده نکنید.

  1. بعضی از کیس‌ها هم باعث داغ کردن گوشی می‌شوند

در موقع شارژ باتری آیفون کیس‌های تزئینی و محافظ را از گوشی جدا کرده و آیفون را با کیس شارژ نکنید. بعضی از این کیس‌ها در موقع شارژ آیفون گرمای حاصله از شارژ شدن را در فضای موجود بین بدنه آیفون و کیس نگهداشته و نمی‌گذارند هوا در اطراف گوشی جریان داشته و گوشی را خنک کند. به همین علت این کیس‌ها موجب داغ کردن آیفون می‌شوند. پس در موقع شارژ کردن گوشی خود حتما کیس آن را جدا کنید.

  1. هرگز موبایل خود را برای مدت طولانی بدون شارژ رها نکنید

اگر شما گوشی خود را در حالتی که باتری آن کاملا خالی شده برای مدتی طولانی در جایی به حال خود رها کنید، حالتی به نام «حالت از دست دادن شارژ عمیق» برای آن اتفاق می‌افتد که برای سلامتی باتری آیفون شما مثل یک کابوس است. در این حالت باطری موبایل توانایی نگهداری شارژ خود را از دست می‌دهد. در صورتی هم که شما گوشی آیفونتان را با باطری کاملا پر برای مدت طولانی به حال خودش رها کرده و از آن استفاده نکنید، باتری گوشی بخشی از توانایی نگهداری شارژش را از دست می دهد.

  1. از شارژرهای متفرقه استفاده نکنید

شرکت اپل شارژر آیفون شما را طوری طراحی کرده است که وقتی باتری شارژ گوشی به ۱۰۰% برسد، به‌صورت خودکار برق آن را قطع می‌کند. اما شارژرهای متفرقه غیراستاندارد ارزان‌قیمت و کابل‌هایی که به رایانه وصل می‌کنید، از این قابلیت بسیار سودمند بی‌بهره‌اند. استفاده از اینگونه شارژرها ممکن است به‌صورت جدی به باتری آیفون شما صدمه وارد سازد.

انتهای پیام/چشم برخوار

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.