سرویس: اجتماعی 13:52 - سه شنبه 09 آذر 1395

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان:

قاتل خاموش در نایین قربانی گرفت/ امدادرسانی اورژانس اصفهان به چهار حادثه گازگرفتگی

راستین از امدادرسانی اورژانس اصفهان به چهار حادثه گازگرفتگی با گاز منو کسید کربن و یک حادثه واژگونی خودروی پراید در روز گذشته خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از امدادرسانی اورژانس اصفهان به چهار مورد گازگرفتگی با گاز منو کسید کربن و یک حادثه واژگونی خودرو در روز دوشنبه خبر داد.

غفور راستین با اشاره به حادثه واژگونی خودروی پراید در جاده سجزی اصفهان اظهار کرد:  صبح دیروز وقوع یک مورد واژگونی خودروی پراید به اتاق فرمان مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد که بلافاصله دو دستگاه آمبولانس و تکنسین‌های اورژانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه که پنج نفر شامل دو مرد و سه زن دچار مصدومیت شده بودند، پس از اقدامات درمانی سرپایی برای ادامه روند درمان به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان انتقال داده شدند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان همچنین از گازگرفتگی با گاز منوکسید کربن منجر به فوت یک نفر در نائین خبر داد و گفت: این حادثه در ساعت 17:28 روز گذشته به اورژانس اطلاع داده شد که تکنسین‌های اورژانس به محل اعزام شدند.

دکتر راستین بابیان اینکه قاتل خاموش یک مرد را به کام مرگ فروبرد، افزود: این شخص از اهالی منطقه چوپانان شهرستان نائین بوده است.

وی از مسمومیت یک نفر دیگر بر اثر گازگرفتگی با گاز CO در شهرستان مبارکه اطلاع داد و گفت: در ساعت 19:20 دوشنبه هشتم آذرماه مسمومیت یک مرد در زیباشهر مبارکه به مرکز اورژانس اطلاع داده شد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بابیان اینکه فوراً آمبولانس اورژانس به همراه تکنسین‌های امدادی به محل اعزام شدند، اظهار کرد: پس از انجام کمک‌های اولیه،‌این مصدوم به بیمارستان مبارکه انتقال داده شد.

این مسئول با اشاره به آخرین حادثه روز گذشته گفت: در ساعت 19:43 روز گذشته مسمومیت دو نفر به اورژانس اطلاع داده شد.

وی با اشاره به حضور سریع تکنسین‌های اورژانس در محل، تصریح کرد: در این حادثه یک زن و یک مرد در صالح‌آباد نجف‌آباد دچار مسمومیت بر اثر استنشاق گاز منو کسید کربن شده بودند که با انجام اقدامات سرپایی در محل وضعیت آن‌ها بهبود پیدا کرد و نیازی به انتقال آن‌ها به بیمارستان وجود نداشت.

دکتر راستین همچنین از بی‌احتیاطی یک دختر 13 ساله و مسمومیت بر اثر تنفس گاز منو کسید کربن در زازران جلال آباد خبر داد و گفت: این دختر بر اثر روشن کردن کپسول پیک‌نیک در حمام دچار گازگرفتگی شده بود.

وی زمان اطلاع از این حادثه را 21:20 روز هشت آبان ماه عنوان کرد و افزود: با حضور به‌موقع امدادگران اورژانس در محل و انجام اقدامات سرپایی، فرد مصدوم برای ادامه روند درمان به بیمارستان شهید اشرفی خمینی‌شهر انتقال داده شد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما استفاده از وسایل گرمایشی رو به افزایش است لذا باید مردم در رعایت نکات ایمنی از وسایل گرمازا دقت لازم را داشته باشند تا دچار گازگرفتگی با گاز منو کسید کربن که گازی بی‌رنگ، بی‌بو، بی‌مزه و غیر محرک است، نشوند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.