اصفهان شرق

می گویند از مقاومت حمایت کنم بورس فرزندم قطع می شود!/ مقایسه رفاه زدگی نخبگان با مرغابی شکم پُر معاویه

کدخبر: 119244
1395/09/09 در ساعت 12:50

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی قورتانی در جمع هیئت امدادگران عاشورا در مسجد نورباران اصفهان گفت: در صحرای محشر خداوند به منادی دستور می دهد حواریون اهل بیت را صدا بزنید و عده ای در پاسخ به صدای منادی که حواریون امیرالمؤمنین را فرا می خوانند مانند مالک و سلمان بلند می شوند و همچنین هم شهدای دشت کربلا در پاسخ به کجایند حواریون امام حسین(ع) یکپارچه می ایستند.

این سخنران مذهبی افزود: منادی که ندا می دهد حواریون امام حسن مجتبی(ع) هستند و در صحرای محشر تنها دو نفر بلند می شوند که باید ببینیم که چرا تا نوبت به امام مجتبی(ع) می رسد این تعداد بلند می شوند و حتی امروزه امام حسن مجتبی(ع) بین ما هم مظلوم است.

حسینی خاطر نشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) دو حواری دارد که یکی از آن ها سفیان است که سنی ها می گویند سفیان در شیعه گری هم غُلو می کرد و تاریخ نقل کرده که بعد از جریان صلح امام مجتبی(ع) این جمله بی شرمانه را در مدینه می گویند که «ای کسی که با صلحی که با معاویه کردی جامعه اسلام را ذلیل کردی» که یکی از این افراد همین سفیان است.

وی ادامه داد: اهل بیت همه کریم بودند و هم حاجت می دادند اما در این بین امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل بیت و امام کاظم(ع) هم به باب الحوائج معروف شده اند.

سید ابراهیم حسینی تصریح کرد: کریم اهل بیت را سنی هایی امثال مروان حکم به امام مجتبی(ع) و باب الحوائج را سنی های ناصبی به امام کاظم(ع) دادند و اگر بدانیم که چرا این القاب را به امام دادند باید از شرمساری بمیریم.

photo_2016-11-29_07-05-39

* جریان نفاق کانون های حساس را در جامعه نشانه می گیرد

این کارشناس تفسیر قرآن همچنین توصیه کرد: قرآن را یک بار بر اساس ترتیب نزول آیات بخوانید چرا که فهرست کنونی قرآن بر اساس ترتیب نزول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در جمع امدادگران گفت: اگر بخواهید حجم عظیمی از شبهات در فضای مجازی درباره حضرت صدیقه طاهره که از این روزها تا ایام فاطمیه بسیار رواج پیدا می کند را پاسخ بدهید، تا سوره توبه را نفهمید نمی توانید به این شبهات جواب بدهید.

به گفته حسینی 120 آیه این سوره درباره منافقان است و این بدان معنی است که جریان نفاق کانون های حساس را در جامعه آن زمان گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع هیئت امدادگران عاشورا تصریح کرد: از حضرت خدیجه در تاریخ دو  چیز داریم و آن هم در پیر زنی پول دار بودن خلاصه می شود.

کارشناس تفسیر قرآن کریم در این باره افزود: یک هجمه عظیم فرهنگی بعد از پیامبر اکرم(ص) شروع می شود و فضایل اهل بیت را حذف و دفن می کنند و امروز هم این رفتارها را در جامعه می بینیم.

حسینی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: هولوکاست را انگلستان در سال 1919 راه انداخت و در یکی از خاطرات سفرای اروپایی در همین رابطه آمده است که چندین کوچه را در ایران رفتم و دیدم که ایرانی ها داشتند جنازه های هم را می خورند؛ این کجای تاریخ ما نوشته شده است؟

*عده ای تلاش می کنند چهره استکبار را بزک کنند

حسینی خاطر نشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب چرا عده ای تلاش می کنند چهره استکبار را در جامعه ما بزک کنند و چه منفعتی می برند.

photo_2016-11-29_07-05-48

وی نفاق را بر اساس قرآن یک شخص ندانسته بلکه نفاق را یک جریان و شبکه معرفی کرد چرا که خدا می گوید جریان نفاق یک شبکه به هم پیچیده است.

کارشناس مذهبی اصفهان تصریح کرد: نفاق یک مجموعه جاری و فعال در طول تاریخ است و هر جا حکومت دینی قوت بگیرد قوی تر می شود و هر جا این حکومت کم رنگ بشود نفاق هم خودش را با چهره کفر نشان می دهد.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: گاهی اوقات باید با عینک حاکمیت دینی قرآن بخوانیم چرا که همه انفاق هایی که در قرآن آمده پول به فقرا دادن و همه تقواها نماز شب خواندن نیست؛ همچنین از طرفی می بینیم که حجم زیادی از انفاق ها انفاق برای حکومت دینی است، مثلاً باید آبرو و پول را باید برای حکومت داد و یا می بینیم که بعضی از کلمات جهاد موضوع نظامی نیست و جهاد سیاسی و اقتصادی هم است.

سخنران هیئت امدادگران عاشورا خاطر نشان کرد: اگر تدبیر رهبری، فرماندهی سردار سلیمانی و مجاهدت های مدافعان حرم نبود، کاری که داعش در سنجار عراق کرد در همدان اتفاق می افتاد و تا پشت اصفهان می آمد.

وی در تشریح مقایسه اوضاع سیاسی گذشته با کنون در این زمینه گفت: در الأنبار عراق که امروزه هم نام آن ها زیاد می شنویم، در زمان امام علی(ع) زنان مسلمان را در بازار برده فروش ها فروختند؛ چون مردم جریان نفاق را نشناختند.

حسینی ادامه داد: از طرفی دیگر امام علی(ع) در مسجد کوفه گریه کرده و مردم فقط نگاه می کردند و کسی نگفته که یا علی من چه کاری باید انجام بدهم و بر اساس جامعه امروزی ما یک نفر کارخانه بزند، یکی وبلاگ بزند و یکی هم دانشجو تربیت کند.

*رفاه زدگی نخبگان جامعه را نسبت به ارزش ها سست می کند 

این کارشناس ابراز کرد: اولین عاملی که ولی خدا را در جامعه خودش زمین گیر می کند این است که نخبگان جامعه خسته می شوند؛ رفاه زدگی نخبگان جامعه را نسبت به ارزش ها سست می کند که در واقع همان مرغابی شکم پر معاویه است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه تشریح اوضاع سیاسی گذشته با امروزه گفت: بنی اسرائیل به موسی گفتند تو با خدایت برو و این بدان معنی است که خدای تو خدای ما نیست و ارزش های تو ارزش های ما نیست و به تعبیری در جامعه امروزی می توانیم این گونه برداشت کنیم که جبهه مقاومت چه کار به ما دارد؛ اگر از جبهه مقاومت حمایت کنم بورس فرزند من در انگلیس قطع می شود.

وی افزود: بعد از برجام سخنرانی رسمی کردند که نمی شود هر طوری دلمان بخواهد با دنیا حرف بزنیم؛ یعنی در شعارهایتان مرگ بر امریکا نگوئید.

حسینی خاطر نشان کرد: همین چند روز گذشته رهبری از عجله کردن درباره برجام در ایران سخن گفتند و یعنی به آقا تحمیل کردند و در زمانی می بینیم که امیرالمؤمنین گفتند تا امروز امام شما بودم امروز مأموم شما شدم و شما به من تحمیل کردید.

کارشناس تفسیر قرآن ادامه داد: این موضوعات وقتی اتفاق می افتد که نخبگان جامعه دل سرد و خسته بشوند که علت این، رفاه زدگی و تجمل گرایی است و برخی به قبله آمال ابوسفیان و شام که در واقع امروزه همین غرب است روی آورده اند.

بر این اساس، هیئت امدادگران عاشورا هیئتی مذهبی متشکل از امدادگران دورن دفاع مقدس، مسئولان و کادر بهداشتی درمانی استان اصفهان است.

انتهای پیام/صاحب نیوز