سرویس: اقتصادی 09:23 - سه شنبه 09 آذر 1395

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن:

زیان ذوب‌آهن به صفر رسید/ مشکل اصلی ذوب آهن مربوط به وام‌های بانکی است

مدیرعامل شرکت ذوب آهن با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصادی‌کردن فعالیت‌های ذوب‌آهن گفت: با اقدامات یک‌سال اخیر در ابتدای مهرماه امسال زیان ذوب‌آهن را کم کرده و به صفر رساندیم.

به گزارش اصفهان شرق، پنجمین مجمع نمایندگان استان اصفهان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، صادقی مدیرعامل ذوب آهن و معاونان وی و جمعی از دیگر مسئولان استان اصفهان و شهرستان لنجان برگزار شد.

استاندار اصفهان در حاشیه این مجمع اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان با مشکلات مالی مواجه است و مدیرعامل این شرکت راهکارهای خوبی به دولت ارائه کرده که مورد حمایت کامل قرار گرفته است.

رسول زرگرپور افزود: ذوب آهن اصفهان با تدابیر مدیران و کارکنان خود و با انجام اقدامات مختلف از زیان‌دهی فاصله گرفته اما حل کامل مشکلات این شرکت مسلتزم حمایت و کمک دولت است که این کار حتماً صورت می‌گیرد، اقداماتی هم در این باره در استان باید انجام می‌شد مانند تعامل با بانک‌ها درباره بدهی‌های این شرکت که این اقدامات صورت گرفته است.

وی در بخشی از سخنان خود به پروژه تولید ریل ملی نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه یک موفقیت بزرگ برای دولت بود و مانع از واردات این کالای مهم می‌شود.

 

85 درصد خاک اصفهان در خشکسالی شدید به‌سر می‌برد

زرگرپور با اشاره به مشکلات کلی استان از عدم بارندگی در سال‌های اخیر نام برد و اظهار داشت: چند سالی است که فقط در غرب استان بارندگی وجود دارد و هم‌اکنون 85 درصد خاک استان در خشکسالی شدید قرار دارد.

وی افزود: با این حال مردم و مسئولان منطقه در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و علی‌رغم افزایش انشعابات جدید آب و افزایش جمعیت مصرف آب که در گذشته همه‌ساله 8 درصد افزایش داشته در سال اخیر هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.

استاندار اصفهان گفت: در طول عمر سد زاینده‌رود کمترین مصرف آب در سال‌جاری اتفاق افتاد و اینگونه صرفه‌جویی در هیچ نقطه ایران تا کنون صورت نگرفته است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای بحران‌زده در سطح استان گفت: 1000 میلیاردتومان برای واحدهای بحران‌زده استان اختصاص داده‌ایم و از 4560 واحد ثبت‌نام کرده در این زمینه 1560 واحد صنعتی و کشاورزی برای اخذ وام و تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و برای سایر واحدها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

زرگرپور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در ذوب‌آهن اصفهان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و اقدامات زیست محیطی بیان کرد: ذوب‌آهن اصفهان و فولادمبارکه در زمینه کاهش برداشت آب از زاینده‌رود و استفاده از پساب شهرهای اطراف اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند و این روند سبب می‌شود برداشت این دو صنعت مهم از زاینده رود به صفر برسد.

حل مشکلات ذوب‌آهن، رونق معادن را هم در پی دارد

مدیرعامل ذوب آهن نیز در سخنان خود با اشاره به مشکلات فعلی ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن با مشکلاتی مالی مواجه است که البته راهکارهای حل این مشکلات نیز مشخص است، در واقع حل این مشکلات با حمایت و کمک دولت و مسئولان استان امکان‌پذیر است.

احمد صادقی افزود: مشکل اصلی ذوب‌آهن مربوط به بدهی‌ها به‌ویژه وام‌های بانکی است، در این بین، عدم توان پرداخت بدهی به بعضی از سازمان‌ها مانند معادن سبب مشکلات اقتصادی و در مواردی تعطیلی آن‌ها می‌شود که البته حل مشکلات ذوب‌آهن، سبب رونق بخش معدن می‌شود.

وی افزود گفت: اخیراً درمان بازنشستگان و بیمه تکمیلی آن‌ها برعهده ذوب‌آهن گذاشته شده است، در حالی که وظیفه ذوب آهن اصفهان تولید است و هیچ سازمانی به بازنشستگان خود این خدمات را ارائه نمی‌دهد بلکه این صندوق‌های بازنشستگی هستند که در قبال بازنشستگان مسئول هستند، بنابراین از مسئولان می‌خواهیم که با حل مشکل صندوق بازنشستگی، این فشار مالی را از دوش ذوب آهن بردارند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن در ادامه به اقدامات صورت گرفته در جهت اقتصادی‌کردن فعالیت‌های ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: با اقدامات یک سال اخیر توانسته‌ایم در اول مهر ماه امسال زیان ذوب آهن را کم کرده و به صفر برسانیم.

وی در ادامه در مورد اقدامات مرتبط با کاهش مصرف آب در این شرکت گفت: میزان مصرف آب کارخانه از رودخانه زاینده‌رود بسیار کاهش پیدا کرده که این امر تداوم می‌یابد، از طرفی سعی در انتقال پساب فولادشهر و نجف آباد و بهره گیری از آن را داریم.

صادقی همچنین به اقدامات زیست محیطی ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: از 20 سال قبل اقدامات گسترده با هزینه‌های بسیار بالایی در جهت کاهش آلایندگی‌ها در کارخانه شده و تمام بخش‌های تولیدی مجهز به فیلتر شده و آلایندگی‌ها به زیر حد مجاز رسیده است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.