سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:42 - پنجشنبه 17 بهمن 1392

مدير عامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان؛

با تحقق شهر الکترونیک،۲۰ درصد از آلودگی هوا کاهش پیدا می کند

در صورتی که خدمات الکترونیکی شهرداری به صورت صد در صد اجرا شود و در عین حال شهروندان نیز از آن استفاده كنند حدود ۲۰ درصد از آلودگی شهر اصفهان كاسته خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با تاکید بر این که ۷۰ درصد آلودگی هوای شهر اصفهان ناشی از تردد خودروهای شخصی است گفت: در صورتی که خدمات الکترونیکی شهرداری به صورت صد در صد اجرا شود و در عین حال شهروندان نیز از آن استفاده کنند حدود ۲۰ درصد از آلودگی شهر اصفهان کاسته خواهد شد.

همایون یزدان پناه با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمار۵۰درصد رفت و آمدهای روزمره شهروندان در ارتباط با شهرداری و ارگان های وابسته به آن است از این رو در صورت تحقق شهرداری الکترونیک و استفاده شهروندان از این خدمات بیش از۳۰درصد سفرهای شهری کاهش پیدا می کند.

وی با بیان این که کاهش سفرهای شهری که بیشتر با وسایط شخصی شهروندان صورت می گیرد کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد افزود: باید به دنبال تحقق شهر الکترونیک باشیم چرا که شهرداری تنها بخشی از شهر را تشکیل می دهد از این رو لازم است خدمات سایر دستگاه ها نیز به صورت الکترونیکی ارائه شود.

وی اذعان داشت: با تحقق شهر الکترونیک می توان از هر جا با استفاده از ابزارهای موجود همچون رایانه، اینترنت، شبکه های داخلی و غیره اطلاعات مورد نیاز را دریافت و درخواست های خود را ارسال و خدمات مورد نیاز خود را بدون حضور فیزیکی دریافت کنیم.

یزدان پناه ادامه داد: تحقق شهر الکترونیک علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت ارائه خدمات و رفاه شهروندان، باعث کاهش استفاده از منابع انرژی و آلودگی های زیست محیطی نیز می شود لذا امید است در آینده جهت دستیابی به این امر گام های ارزنده تری برداشته شود.

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.