اصفهان شرق

ثبت رکورد معاینه روزانه 100 هزار نفر در ایام اربعین

کدخبر: 119156
1395/09/08 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق، داریوش کریمی  با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص خدمت رسانی در ایام اربعین اظهار کرد: به جز سه نفر از امدادگران که در شهر حله پوشش جاده‌ای انجام می‌دادند مابقی نیروهای اعزامی اصفهان، در درمانگاه شفاء 2 واقع در هتل الملّاک کربلا مستقر بودند.

وی افزود: بیش از 100 پرسنل شامل پزشک، پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی، پذیرش و داروخانه از تمامی کشور در این درمانگاه تحت مدیریت امداد و نجات هلال احمر اصفهان به صورت شیفت بندی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه خدمت می‌کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: در هر نوبت، 8 پزشک، 7 نجاتگر، 6 پرستار خانم، 2 تکنسین فوریت، 4 نفر در داروخانه و تعدادی هم نیروهای خدماتی در این درمانگاه فعالیت داشتند و ارائه خدمات تا دو روز بعد از اربعین هم ادامه داشت.

کریمی با بیان این که درمانگاه شفاء 2 در هتل الملاک شلوغ‌ترین درمانگاه ایران و در 500 متری حرم واقع شده بود گفت: تعداد بیمارانی که در این درمانگاه در یک روز توسط دکتر معاینه شدند به 4300 نفر هم رسید؛ این آمار به غیر از بیمارانی است که برای گرفتن قرص و یا امور دیگر مراجعه حضوری داشتند.

وی تصریح کرد: بیش از 20 درمانگاه از سوی جمعیت هلال احمر ایران در نجف و کربلا و در مسیر بین این دو شهر فعالیت می‌کردند که طبق آمار به صورت میانگین روزانه بیش از 100 هزار نفر در این درمانگاه‌ها ویزیت می‌شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان این که برآورد پذیرش افراد در درمانگاه شفاء 2 طی ایام اربعین بیش از 40 هزار نفر بود، عنوان کرد: همچنین نیروهای هلال احمر استان اصفهان در زمان رفت و برگشت زائران در جاده‌های استان آماده باش بودند.

به گفته این مقام مسؤول، ارسال محموله‌ای شامل 500 تخته چادر و 2500 تخته موکت برای مرز مهران نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده جمعیت هلال احمر اصفهان در ایام اربعین برای زائرینی بود که در این مرز قصد اسکان داشتند.

کریمی در پایان با اشاره به دو حادثه دردناک اخیر در حله عراق و سانحه ریلی اظهار کرد: نیروهای امدادی اصفهان تا روز قبل در آنجا مستقر بودند که پس از آن به کشور بازگشتند؛ در حادثه برخورد قطارها در سمنان نیز از اصفهان درخواست کمک نشد و نیروهای سمنان و استان‌های همجوار به حادثه دیدگان کمک کردند.

انتهای پیام/فارس