سرویس: اجتماعی 13:50 - دوشنبه 08 آذر 1395

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان

توصیه های ایمنی را در فصل سرما جدی بگیریم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: درز بندی درب و پنجره ها در منازلی که بخاری دارند و یا سیستم پکیج آنها داخل محیط ساختمان نصب شده است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

به گزارش اصفهان شرق، بهزاد بزرگزاد  اظهارکرد: با شروع فصل سرما و بسته شدن روزنه های منازل، تبادل اکسیژن و جابه جایی هوا در محیط منازل کمتر اتفاق می افتد و فشار هوای داخل و خارج از منزل متفاوت می شود که این 2 عامل می تواند در کنار عامل نقص فنی وسایل گاز سوز باعث انتشار گاز منواکسید کربن در محیط های بسته شود.
وی با بیان اینکه اولین و مهمترین عاملی که می تواند گاز منوکسیدکربن را در محیط منتشر کند نقص وسایل گاز سوز است، تصریح کرد: هر گاه اکسیژن هوا کم باشد گاز مونوکسیدکربن جایگزین آن خواهد بود، بنابراین باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان از گازگرفتگی با گاز منوکسیدکربن هیچ جا در امان نیستید چرا که در هر فضایی که از گاز شهری، گاز مایع و نفت برای گرمایش استفاده می شود، خطر وجود دارد و هر چه فضا کوچکتر باشد، به خاطر وجود اکسیژن کمتر، احتمال خطر افزایش می یابد.
وی اظهارکرد: درز بندی درب و پنجره ها در منازلی که بخاری دارند و یا سیستم پکیج آنها داخل محیط ساختمان نصب شده است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
بزرگزاد با اشاره به اینکه بخاری ها نباید نزدیک مبل، پرده و یا مواد قابل اشتعال قرار گیرند، اضافه کرد: شعله بخاری باید به رنگ آبی باشد، در غیر این صورت زنگ خطرها در خصوص کمبود اکسیژن در محیط و یا کارکرد نادرست وسایل گرمایشی به صدا درآمده است.
وی گفت: شهروندان باید دقت داشته باشند که بخاری ها باید دارای علامت استاندارد داشته باشند، هنگام نصب آن بست ها به درستی سفت شود و از نداشتن نشتی لوله ها به وسیله ایجاد “کف” اطمینان حاصل شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: طول شیلنگ وسایل گاز سوز نباید از 1.5 متر بیشتر باشد، دودکش ها افقی نباشند و کلاهک H ازجنس فلزی باشند تا خطری جان ساکنان منزل را تهدید نکند.
وی با بیان اینکه راه های خروجی بخاری باید با لوله های مناسب و استاندارد و از نوع گالوانیزه پوشش داده شود، افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این است که ضمن استفاده از لوله های بخاری با شیب مثبت، استفاده از کلاهک H بر روی لوله های خروجی بخاری در روی پشت بام ضروری است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.