سرویس: اجتماعی 10:35 - شنبه 06 آذر 1395

رئیس بسیج جامعه پزشکی اصفهان

۱۲ گروه پزشکی بسیج به مناطق محروم اصفهان اعزام شدند

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با اشاره به همایش علمی «طب سنتی و طب نوین» گفت: همزمان با هفته بسیج ۱۲ اکیپ پزشک عمومی به مناطق محروم استان و شهر اصفهان اعزام شدند.

به گزارش اصفهان شرق، محسن حجتی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در هفته بسیج اظهار داشت: 12 اکیپ پزشک عمومی به همراه دارو، تجهیزات، مشاور خانواده و مشاور تغذیه از طرف سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و کانون‌های بسیج جامعه پزشکی نجف آباد، کاشان، شاهین شهر، فریدن، خمینی شهر و لنجان به مناطق محروم استان و حاشیه شهر اصفهان اعزام شدند.

وی افزود: حدود 2 هزار نفر از پزشکان عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همزمان با هفته بسیج در مطب‌های شخصی خود، بسیجیان را با کارت بسیج به صورت رایگان ویزیت کردند، همچنین ویزیت بسیجیان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وابسته به مراکز نظامی نیروهای مسلح استان اصفهان در روز 5 آذر با کارت بسیج به صورت رایگان انجام شد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با اشاره به اعزام مدرس به پایگاه‌های مقاومت بسیج و برگزاری کلاس‌های آموزشی در پایگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها تصریح کرد: همایش علمی «طب سنتی و طب نوین» ویژه پزشکان بسیجی و گردهمایی مسئولان و نخبگان حوزه سلامت استان با موضوع بررسی مشکلات حوزه سلامت و با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و مسئولان بیمارستان‌ها در دانشگاه آزاد نجف آباد و به میزبانی سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه عکس «کودکان محرم» با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی اصفهان بیان کرد: این جشنواره با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود که عکاسان می‌توانند تا 10 آذرماه امسال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حجتی اضافه کرد: این جشنواره سومین فراخوان عکس عاشورایی با موضوع ثبت نقش و حضور کودکان در عزاداری امام حسین(ع) است که در 3 بخش شامل بخش نخست محرم و شفا و محرم و تربیت، بخش ویژه شامل کودکان محروم و ولایت، کودکان و شهدای مدافع حرم و کودکان و شهدای فاجعه منا و بخش جنبی با عنوان معصومیت و مظلومیت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون 800 نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: علت ورود بسیج جامعه پزشکی به این موضوع این است که کنوانسیون جهانی بهداشت مطرح کرده که کودکان در کارهای خشن شرکت نکنند و عزاداری‌ را جزء کارهای خشن قرار داده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با اشاره به اهمیت هفته بسیج تصریح کرد: اقشار مختلف بسیج با توجه به اخلاص و تخصص اقشار بسیج می‌توانند به برطرف شدن مشکلات جامعه کمک شایانی داشته باشند، بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان نیز به عنوان یکی از اقشار تخصصی بسیج نیز تلاش کرده تا با اقدامات خود از مشکلات جامعه در حوزه سلامت بکاهد.

وی گفت: در حوزه سلامت، چالش‌ها و نقص‌هایی وجود دارد که وزارت بهداشت به دلیل محدودیت‌هایی که دارد و یا به دلیل وسعت و حجم فعالیت‌ها و مشکلات، نمی‌تواند به این چالش‌ها رسیدگی کند، بنابراین بسیج جامعه پزشکی با در اختیار داشتن پزشکان بسیجی برای برطرف شدن مشکلات جامعه به کمک وزارت بهداشت می‌آید.

حجتی با بیان اینکه اقدامات بسیج جامعه پزشکی با نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و در برخی از موارد با درخواست آنان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی منطبق بر نیازهای کنونی جامعه پزشکی، حضور در مناطق محروم و محرومیت‌زدایی و اجرای فعالیت‌های پژوهش و علمی از جمله موضوعاتی است که بسیج جامعه پزشکی دنبال می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.