سرویس: جهادومقاومت 09:25 - شنبه 06 آذر 1395

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان:

بسیج سیاسی است اما جناحی نیست/ حضور یک میلیون و 500 هزار بسیجی در کلاس‌های روشنگری

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: بسیج سیاسی است اما جناحی نیست، بسیج مجاهد، با بصیرت و دارای ویژگی‌های مختلفی است

به گزارش اصفهان شرق، سردار غلامرضا سلیمانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان اظهارکرد: هدف امام خمینی(ره) از تشکیل سازمان بسیج مستضعفین ایجاد حکومت بزرگ اسلامی در جهان بود.

وی افزود: این فرمان امام(ره) امکان‌پذیر است چراکه فرهنگ بسیج نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد و امروز شاهد تشکیل هسته‌های مقاومت و ارتش‌های بزرگ بسیج در جهان هستیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت: کشورهای عراق، فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و سوریه با استفاده از فرهنگ بسیج توانسته‌اند در جبهه‌های مقاومت حق علیه باطل پیروز شوند.

وی اضافه کرد: به زودی شاهد تشکیل ارتش‌های بزرگ بسیج در کشورهای مختلف و اسلامی جهان خواهیم بود، بسیج تنها محدود به امور نظامی نیست و همه بخش‌های کشور می‌توانند بسیجی باشند چراکه بسیج دارای ابعاد مختلف و گسترده است.

سلیمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز باید تلاش کنیم تا تفکر بسیجی را در آحاد مختلف جامعه ترویج دهیم چراکه یکی از رسالت‌های، بسیج گسترش روحیه بسیجی در جامعه است که باید به آن توجهی ویژه داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیج سیاسی است اما جناحی نیست، بسیج مجاهد، با بصیرت و دارای ویژگی‌های مختلفی است؛ ما بسیجیان باید به ویژگی‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای بسیج تبیین کرده‌اند عمل کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش روحیه بسیجی در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار سوم آذر ماه با بسیجیان، پنج‌مؤلفه اصلی را برای بسیج عنوان کردند که یکی از آن‌ها ایجاد هم‌افزایی و بصیرت در بسیج‌ بود.

وی اظهارداشت: جناحی نبودن بسیج یکی دیگر از مؤلفه‌هایی بود که مقام معظم رهبری به آن تأکید فرمودند، لازم است به این مؤلفه‌ها توجه ‌ویژه‌ای داشت و رویکردهای بسیج را برا همین اساس منطبق کرد.

سلیمانی تصریح کرد: معرفی مباحث حضور بسیج در صحنه‌های دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که معظم له به آن‌ اشاره داشته و ما بسیجیان باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین‌اقدامات بسیج به منظور حفظ بصیرت و نهضت روشنگری متناسب با اهداف انقلاب اسلامی، برگزاری کلاس‌های روشنگری است که حدود یک میلیون نفر و 500 هزار نفر از بسیجیان در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان اضافه کرد: کلاس‌های روشنگری در قالب دوره‌های 2 ماهه برگزار شده و در این ‌جلسات به ‌مباحث روز و امور منطقه‌ای پرداخته می‌شود و در مورد آن‌ها چاره‌اندیشی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: ایجاد اشتغال متنوع برای بسیجیان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم ، جذب جوانان در پایگاه‌های بسیج با اتخاذ رویکردهای جدید مقام معظم رهبری و تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورزی از جمله اقدامات سپاه صاحب الزمان استان اصفهان است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اجرای اردوهای راهیان نور، تشکیل گردان‌های مختلف اعم از گردان فاتحین برای نخستین بار در استان اصفهان، توسعه شجره طیبه صالحین، افزایش نهضت یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا، چاپ کتب دفاع مقدس و احداث دهکده دفاع مقدس در شهر اصفهان از دیگر اقدامات سپاه صاحب‌الزمان استان در این بخش بوده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.