سرویس: سیاسی 08:00 - شنبه 06 آذر 1395

امام جمعه اصفهان:

اگر دولت به رهبری درخواست استفاده از صندوق ذخیره ارزی برای مشکلات آب اصفهان را بدهد ایشان قبول خواهند کرد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد عنوان کرد: بنده در رابطه مشکلات استان علی الخصوص مشکل آب خدمت رهبری عرض کردم چنانچه ممکن است ما نیز همانند استان های مرزی از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکلات آبی استفاده کنیم که ایشان فرمودند: «این تقاضایی است که باید دولت به بنده ارائه دهد» و من چنین برداشت کردم که اگر دولت این پیشنهاد را بدهد معظم له قبول خواهند کرد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از مردم ولایتمدار اصفهان جهت برگزاری مراسم های باشکوه در ایام محرم و صفر گفت: پیاده روی اربعین بسیار با شکوه و عظمت برگزار شد و خوشبختانه اتفاقات ناگوار بسیار کمتر از حد تصور رخ داد لکن حادثه روز گذشته کام مردم را تلخ کرد.

وی در ادامه افزود: داعش ادعا می کند که به متن قرآن عمل می کند اما کجای قرآن آمده که جایی را منفجر کنید در حالی که معلوم نیست چه انسان هایی و با چه عقایدی کشته می شوند و بر اساس نص صریح خود قرآن «مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیع» هر کس انسانی را بدون ارتکاب جرمی بکشد گویی تمامی انسان ها را کشته است.

امام جمعه شهر اصفهان در ادامه تاکید کرد: به کوری چشم دشمنان اسلام این راهپیمایی ادامه خواهد داشت و همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند، اگر عده ای بخواهند این مراسم برگزار نشود و با ایجاد رعب و تهدید خواهان کم رنگ شدن این مراسم باشند مردم با شور بیشتر آن را ادامه می دهند.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات آیت الله موسوی اردبیلی بیان کرد: این عالم بزرگ از قبل انقلاب و پس از آن در تمامی صجنه ها همراه انقلاب بود و حق بزرگی بر گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و خدمات فراوانی را در طول عمر خود انجام داد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ۵ آذر و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: این فرمان همانطور که مقام معظم رهبری بدان اشاره کردند یک الهام بود و باید توجه داشت که این امر به معنای نزول وحی نیست لذا بر اساس آیه قرآن هرکس اهل تقوا باشد خداوند به او فرقان(توان تشخیص) عطا می کند.

وی در ادامه در رابطه نقش والای بسیج در صحنه های مختلف انقلاب بیان کرد: یک سال پس از تشکیل این نیروی مردمی دشمنان جنگی سهمگین را بر ما تحمیل کردند و ما دیدیم که اگر بسیج نبود چه بلاهایی بر سر این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی می آمد بر این اساس پس از جنگ تحمیلی نیز در تمامی شرایط حساس بسیج به کمک نظام آمد و این کشور را به صحت و سلامت از بحران ها عبور داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه در رابطه سخنان اخیر رهبری در جمع بسیجیان تاکید کرد: همانطور که معظم له فرمودند: «اولین توشه ای که باید بسیجی به همراه داشته باشد، تقوا و عمل صالح است»، بر این اساس بسیجیان باید بدانند که اگر راه درست را بروند خداوند همیشه یاور و پشتیبان آنان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان اشاره کردند این بود که بسیج متعلق به قشر و جناح خاصی نیست، همه می توانند در بسیج شرکت کنند و به تعبیر ایشان حتی کسانی که انقلاب را قبول ندارند ولی ضد انقلاب نیستند می توانند جذب بسیج شوند بر این اساس توده های بزرگ و کوچک مردم، زن و مرد از اقشار مختلف جامعه باید جذب بسیج شوند.

امام جمعه اصفهان در تبیین کلمه بسیج مستضعفین که اولین نامی بود که حضرت امام(ره) بر بسیج نهاد بیان کرد: کلمه مستضعفین صفتی برای بسیج نیست لکن این یک مضاف الیه برای بسیج است یعنی بسیجی خود مستضعف نیست بلکه بسیجی نخبه ای است که می کوشد تا مستضعفین را از استضعاف فکری نجات دهد و از آن ها حمایت می کند.

وی در ادامه در تبیین سخنان مقام معظم رهبری در رابطه بسیج گفت: بسیج نیازمند هیئت های اندیشه ورز است که این یکی از تعابیر نوین مقام معظم رهبری است چرا که به فرمود ایشان این همان اتاق فکر برای بسیج است اما چون این کلمه از فرهنگ بیگانه گرفته شده معظم له تعبیر هیئت های اندیشه ورز را بر آن نهادند تا با تشکیل این هیئات نخبگان چه در راس و چه در مراتب پائین تر مراقب باشند تا بسیج از مسیر اصلی خویش منحرف نشود و به بیراهه ها کشیده نشود.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: بسیج یعنی همواره خدا را در کنار خود دیدن و از دشمن نهراسیدن چنانچه که امام علی(ع) می فرمایند:«به خدا قسم اگر با کفار ملاقات کنم در حالی که تمام زمین را فرا گرفته باشند و من در مقابل آن ها تنها باشم ذره ای از آنان هراس نخواهم داشت»، بر این اساس نباید بترسیم که حالا آمریکا چه می کند یا رئیس جمهور جدید آمریکا چه تصمیمی می گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت فعلی برای رفع تحریم های ظالمانه به امضای قرارداد برجام تن داد در حالی که این تحریم ها ۱۰ سال دیگر تمدید شد و مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند که این یعنی لغو برجام و اگر چنین شود ما باید دومرتبه فعالیت هسته ای خود را آغاز کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه ضمن عذرخواهی از مردم اصفهان بابت عدم امکان دیدار تمامی مشتاقان در اصفهان با مقام معظم رهبری به لحاظ کمبود فضا افزود: بنده چه در دیدار خصوصی و چه در دیدار عمومی امتیازات مردم اصفهان را برای معظم له شرح دادم و اشاره کردم که در بسیاری از زمینه ها مردم اصفهان از کلیه استان ها برتر و بالاترند.

امام جمعه اصفهان در پایان اذعان کرد: بنده در رابطه مشکلات استان علی الخصوص مشکل آب خدمت ایشان عرض کردم چنانچه ممکن است ما نیز همانند استان های مرزی از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکلات آبی استفاده کنیم که ایشان فرمودند: «این تقاضایی است که باید دولت به بنده ارائه دهد» و من چنین برداشت کردم که اگر دولت این پیشنهاد را بدهد معظم له قبول خواهند کرد.

انتهای پیام/ ندای اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.