سرویس: اجتماعی 16:45 - جمعه 05 آذر 1395

امام جمعه ورزنه:

لزوم توجه ویژه نمایندگان مجلس به دغدغه های رهبری/ مسئولین پیگیر قول های خود به کشاورزان باشند

حجت الاسلام شامحمدی: از قول های مسئولین واگذاری نظارت بر توزیع آب به کشاورزان و در صورت بارش باران تخصیص آب در پاییز دوم و همچنین پرداخت خسارت نکشت به میزانی که بخاطر کشت نکردن کشاورزان متحمل خسارت می شوند که از مسئولین می خواهیم با تمام توان در جهت اجرایی شدن این وعده ها تلاش نمایند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر ورزنه امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوی الهی گفت: مراعات کردن حدود الهی و تعدی و تجاوز نکردن از آن چیزی که خدا نهی کرده است تقوی می باشد که باید در اعمال و رفتار خودمان مراقبت بکنیم.

حجت الاسلام شامحمدی در ادامه به ویژه گی های پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره و افزود: خداوند متعال برای کسانی که به دنبال رسیدن به خدا ومعتقد به روز قیامت هستند پیامبری را فرستاده که الگوی جامعه باشد واز او درس بگیرد.

وی ادامه داد: خدا برای معنویت، تقوی و اخلاق الگو  معرفی معرفی می کند و این اهمیت اخلاق در جامعه اسلامی را نشان می دهد که همانند پیامبر حسن خلق داشته باشد و از ویژگی پیامبر گرامی اسلام حسن خلق و حرص خوردن در جهت تلاش برای ایمان آوردن مردم به خدا ودلسوزی وغصه خوردن در مشکلات مردم می باشد.

خطیب جمعه ورزنه تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام نسبت به مومنین رافت ورحمت داشت و قلبش نسبت به آنها نرم بود که این ویژگی ها باید الگوی حاکمان قرار گیرد و دیگر ویژگی پیامبر از زبان امام صادق(ع) که می فرماید پیامبراکرم(ص) هر روز طلب مغفرت می کرد از درگاه خدواند در صورتی که مرتکب گناهی نشده بود.

حجت الاسلام شا محمدی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اهلبیت(ع) اظهار کرد: رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) فرصتی است تا روحانیون و علماء سیره زندگی این بزرگوران را برای مردم بازگو نمایند تا الگو زندگی فردی و اجتماعی آنها قرار گیرد.

 امام جمعه ورزنه به رحلت عالم بزرگوار آیت اله موسوی اردبیلی اشاره و بیان داشت: مرحوم آیت اله موسوی اردبیلی عالمی مجاهد بود که در طول انقلاب خدمات و تلاش زیادی را انجام دادند که مصیبت در گذشت ایشان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقلیدن وبیت معظم و فرزندان گرامیشان تسلیت عرض می کنیم و ازخداوند می خواهیم روح ملکوتی این عالم جلیل القدر را با اجداد طاهرینش محشور فرماید.

 وی در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان تصریح کرد: حضرت امام فرمودند من افتخار می کنم که خود بسیجی ام وبسیج لشکر مخلص خداست و این بسیج به فرموده رهبر معظم انقلاب بسیج شجره طیبه ای است که ریشه در اعماق زمین و شاخه های آن در آسمان های مرتفع می باشد که ریشه آن حضرت امام (ره) و شاخه های آن شهدا و جوانانی هستند که در صحنه های مختلف جان فشانی کردند و می کنند.

 حجت الاسلام شامحمدی به روز مجلس اشاره و تصریح کرد: روز شهادت آیت اله مدرس روز مجلس نام گذاری شده و مجلس خوب به فرموده رهبر معظم انقلاب مجلسی است که قانون خوب وضع کند. نمایندگان مجلس باید به دغدغه های رهبری عزیز  توجه ویژه ای کنند نظارت درست بر عملکرد دولت بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی و حضور مفید و مرتب در مجلس از وظایف نمایندگان مجلس است پایبند بودن به سوگندی که برای حفظ نظام ومنافع مردم و حفاظت از اسلام ناب را در اولویت کاری خود قرار دهند و در صحنه های سیاسی کشور و جهان حضوری پر رنگ داشته باشند.

 خطیب جمعه ورزنه افزود: مجلس باید به آیت اله مدرس افتخار کند و نه اینکه نماینده ای در ارتباط با برگزاری کنسرت بگوید امام رضا(ع) هم در کنسرت شرکت می کند و آن کنسرتی که با بی بندباری برگزار می گردد این صحبت های بی اساس مایه شرمساری است نه لغو یک سخنرانی و جنجال به پاکردن در کشور.

 امام جمعه ورزنه در ادامه اظهار کرد: از قول های مسئولین واگذاری نظارت بر توزیع آب به کشاورزان و در صورت بارش باران تخصیص آب در پاییز دوم و همچنین پرداخت خسارت نکشت به میزانی که بخاطر کشت نکردن کشاورزان متحمل خسارت می شوند که از مسئولین می خواهیم با تمام توان در جهت اجرایی شدن این وعده ها تلاش نمایند.

 حجت الاسلام شامحمدی به تمدید 10 ساله تحریم های ایران توسط کنگره آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اجرای این تحریم نقض قطعی برجام است ولی متاسفانه در برابر عهد شکنی های آمریکا دستگاه دیپلماسی موضع خوبی نگرفته است و عده ای از نمایندگان این مسئله را محکوم کرده اند ولی باید مجلس و مسئولین با بصیرت تمام یکصدا در برابر زیاده خواهی استکبار ایستادگی نماید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.