سرویس: دولت 16:02 - جمعه 05 آذر 1395

عضو کمیسیون آموزش مجلس

دخالت در کار قوای دیگر صلاح نیست/ رئیس جمهور تحول ۱۰۰ روزه اقتصاد را عملی کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور سعی کند به وعده‌هایی که در ابتدای دولت داده مانند تحول ۱۰۰ روزه اقتصاد عمل کند، گفت: دخالت در کار قوای دیگر صلاح نیست.

به گزارش اصفهان شرق، سید محمدجواد ابطحی با اشاره به مسائل مطرح شده پیرامون لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد اظهار داشت:  باید به مواضع رهبر معظم انقلاب پیرامون جلوگیری از دو قطبی کردن فضای جامعه توجه کنیم، با عنایت به فرموده ایشان هر اقدامی به ویژه در شرایطی کنونی و نزدیک شدن به زمان انتخابات که سبب دو قطبی شدن فضای جامعه می‌شود سم مهلک محسوب می‌شود.

وی افزود: در شرایط کنونی در کشور با مشکلات داخلی و خارجی روبه‌رو هستیم، از جمله شدت یافتن نقض برجام، اضافه شدن تحریم‌هایی از سوی آمریکا، گرفتاری در منطقه به نام داعش، ادعای مکرر کشورهای دست نشانده عربی راجع به جزایر خلیج فارس و مسائل داخلی مانند رکود، بیکاری و افزایش طلاق و غیره که برطرف کردن آنها نیازمند تدبیر است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جریان این ماجرا رئیس جمهور باید تدبیر کرده و در این فضا قرار نمی‌گرفت، گفت: قبل از این، در روز 13 آبان از سخنرانی رسایی نماینده سابق مجلس در دانشگاه آزاد شیراز جلوگیری به عمل آمد، بنده در روز رأی اعتماد به وزرا در این باره صحبت کردم، این سئوال مطرح است که چرا آن زمان صحبتی درباره لغو این سخنرانی عنوان نشد.

وی ادامه داد: این سئوال مطرح است که اگر در جریان لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد خلافی اتفاق افتاده و رئیس جمهور “داد” می‌زند که “چرا جلوی سخنرانی یک منتقد را گرفته‌اید” آیا لغو سخنرانی حمید رسایی خلاف نبوده است؟

ابطحی تصریح کرد: بنده معتقد هستم که دخالت در قوای دیگر صلاح نیست و این تجربه‌ای است که در سال‌های گذشته نیز داشته‌ایم، اگر قوه‌ای در کار تخصصی قوه دیگر دخالت داشته باشد، شاخ و شانه کشیده و اخطار بدهد، موجب ایجاد فضای دو و حتی چند قطبی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم این شرایط را نمی‌پسندند، خاطرنشان کرد: مردم توقع دارند که دولتمردان و مسئولان نظام به مشکلات اساسی کشور بپردازند، مسائلی مانند ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، برطرف کردن گرانی و خروج از رکود از جمله این مشکلات است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون یک سخنرانی لغو شده مانند دیگر سخنرانی‌هایی که لغو می‌شود. به عنوان مثال چندی پیش “دکتر ملکیان” به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان به این دانشگاه آمد و صحبت‌هایی مطرح کرد از جمله همجنس‌بازی که حتی دور از شأن یک روشنفکر بود.

وی ادامه داد: در این ماجرا نیز آقای مطهری را طعمه قرار داده‌اند، ایشان همکار ماست و دوست داریم بدانند که نباید وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی جناح‌های مختلف شوند.

ابطحی تصریح کرد: وقتی شبکه‌های خارجی به این مسئله دامن می‌زنند “آقای مطهری” باید بداند که در میدان دشمن بازی می‌کند و این دور از شأن فرزند شهید مطهری است، ایشان بیشترین حرمتی که دارد از قبال پدر بزرگوارشان است بنابراین دوستانه به او توصیه می‌کنم که با درایت و تدبیر موضوع را از حالت رسانه‌ای و شارلاتانیزم مطبوعاتی خارج کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور سعی کند به وعده‌هایی که در ابتدای دولت داده مانند تحول 100 روزه اقتصاد عمل کند، گفت: این مسائل برای دور شدن فضای ذهنی جامعه از موضوع نقض برجام است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس افزود: امروز دیگر بدعهدی وجود ندارد، اکنون نقض برجام صورت گرفته است، در بند 3 ماده واحده مجلس نهم به نقض برجام پرداخته شده است و اکنون دولت باید اعلام کند که برجام نقض شده و ما پیگیری‌های خود را در رابطه با انرژی هسته‌ای ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم در این فضا قرار نگیرند یک مسئله بسیار کوچک و غیرقابل ملاحظه را بزرگ می‌کنند و در این زمینه تخصص نیز دارند، اگر یادمان باشد “دکتر روحانی” گفت “من متخصص جنگ روانی هستم” و اکنون شاهد استفاده از این تخصص از سوی او هستیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.