سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 15:05 - جمعه 05 آذر 1395

با مشارکت بسیج سازندگی

بیش از 370 روستای اصفهان مشمول طرح ملی واکسیناسیون طیورقرار گرفت

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل در بیش از 370 روستای استان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از دکتر شهرام موحدی، این طرح از سوی سازمان دامپزشکی و با مشارکت بسیج سازندگی برگزار می شود.
وی افزود : در این طرح طیور بیش از 370 روستای استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر 400 هزار قطعه علیه این بیماری واکسینه خواهند شد.
دکتر موحدی گفت: این طرح بزرگ ملی نمونه بارز حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی در جهت افزایش سطح بهداشت و کاهش بیماری جمعیت طیور کشور است.
وی افزود : اجرا و تحقق این طرح علاوه بر این که از نظر بهداشتی و اقتصادی برای کشور اثر بخشی فراوانی دارد در بحث اقتصادی مقاومتی نیز تاثیر گذاری بزرگی به همراه دارد.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های ویروسی است، گفت: این بیماری نه تنها باعث تلفات در طیور بومی و روستائی می شود بلکه در صورت ابتلای طیور صنعتی، تلفات بسیار سنگینی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه طیور روستایی به عنوان مخزن این بیماری از اهمیت بالایی برخوردارند، افزود: سازمان دامپزشکی کشور برنامه ریزی ویژه ای جهت مبارزه با این بیماری انجام داده است.
دکتر موحدی گفت: طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل که با همکاری بسیج سازندگی کشور به مدت 3 روز انجام می شود.
طرح ملی واکسیناسیون بر علیه بیماری نیوکاسل در هفته بسیج در سراسر کشور برگزار می شود .
نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که علاوه بر این که تلفات بالایی دارد از نظر واگیری نیز بسیار بالاست ودر کشور ما نیز این بیماری وجود دارد و به همین علت سازمان دامپزشکی با مشارکت بسیج سازندگی این عملیات را در 12 استان کشور و از جمله اصفهان اجرایی و عملیاتی کرده است.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.