سرویس: اجتماعی 14:00 - جمعه 05 آذر 1395

رئیس دادگستری استان اصفهان:

سرعت افزایش جرائم ناشی از خشونت در استان روبه کاهش است

رئیس دادگستری استان اصفهان گفت: تاکنون با اقدامات مؤثری که در حوزه جرائم ناشی از خشونت صورت گرفته است، امروز شاهد کاهش خشونت در شهر اصفهان و همچنین کاهش سرعت افزایش آن در سطح استان هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، در جلسه واکاوی و بررسی راهکارهای مؤثر در کنترل و کاهش خشونت در سطح جامعه و علل و عوامل وقوع جرائم، احمد خسروی وفا ریشه اصلی بسیاری از جرائم در پرونده‌های وارده به دادگستری با جنبه کیفری و جزایی را ناشی از پدیده خشم و خشونت دانست و بیان داشت: دستگاه قضایی در برخورد قاطع با جرائم خشن و تعقیب کیفری مجرمان در راستای قانون و همچنین انجام فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم اقدام می‌کند اما این به تنهایی در کاهش و کنترل خشم در جامعه کافی نیست.

وی افزود: نتایج تحقیقات کارشناسی حاکی از آن است که پدیده خشم متأثر از علل و عوامل گوناگون از جمله فرهنگی اجتماعی و… بوده که مقابله با آن، همکاری، تعامل و برنامه‌ریزی دقیق تمامی ارگانها، سازمان‌ها و نهادها را نیازمند است.

رییس دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه شورای پیشگیری استان مدتی است مبارزه با خشونت را در دستور کار دارد، تصریح کرد: با عنایت به اینکه آمار جرائم ناشی از خشونت روند روبه رشدی را در استان به خود اختصاص داده بود این مهم در دستور کار این شورا قرار گرفت و تاکنون با اقدامات خوب و مؤثری که در این حوزه از سوی اعضای شورا اجرایی انجام شده، امروز شاهد کاهش خشونت در شهر اصفهان و همچنین کاهش سرعت افزایش آن در سطح استان هستیم.

وی در ادامه بر رعایت نظم و انضباط اجتماعی در تمامی بخش‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: ‌بی‌نظمی و عدم رعایت انضباط اجتماعی می‌تواند عاملی برای بروز خشم در جامعه به شمار آید.

خسروی وفا همچنین فرهنگ سازی و نهادینه کردن تنفر از خشونت در اذهان را از دیگر راهکارها بیان داشت و گفت: باید در تربیت و آموزش نسل آینده از ابتدای طفولیت این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای قضایی استان اصفهان توجه به نشاط اجتماعی توأم با معنویت، حفظ ظرافت‌ها و ملاحظات دینی و اسلامی آن را از دیگر راهکارها برشمرد و افزود: دین مبین اسلام با ظرفیت کاملی که دارد به تمام ابعاد زندگی اجتماعی پرداخته است و با رعایت و تقویت تقوا الهی و سرلوحه کار قرار دادن اصول والا و ارزشمند اعتقادی و دینی در زندگی و روابط اجتماعی می‌توان از بروز بسیاری از فرهنگ سازی و نهادینه کردن جلوگیری و پیشگیری کرد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.