سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 17:10 - جمعه 05 آذر 1395

رئیس مجلس شورای اسلامی:

آیت الله مظاهری اصفهان را از بعد علمی نجات بخشید

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسؤولان برگزاری ستاد نکوداشت آیت‌الله مظاهری گفت: اصفهان از زمان صفویه چهره‌های برجسته علمی بزرگی داشت که حضور آیت الله مظاهری در اصفهان از بعد علمی نجات‌بخشی برای اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در دیدار اعضای ستاد کنگره نکوداشت حضرت آیت‌الله حسین مظاهری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان اصفهان، استانی شهیدپرور با مردمی انقلابی و متدین است و وجود علما و بزرگانی همچون آیت‌الله مظاهری باعث برکت در این شهر و استان است.

استاندار با بیان اینکه برای برگزاری این آئین نکوداشت طی ماه‌های اخیر دیدارهایی را با علما بزرگ در قم و اصفهان داشتیم، تصریح کرد: در این دیدارها از رهنمودها و خاطرات سایر علما با ایشان بهره‌مند شدیم.

علی لاریجانی نیز در این دیدار با بیان اینکه مراجع عظام تقلید نیازی به معرفی ندارند و معرفی شده هستند، افزود: برای اینکه نسل جوان و مردم از وجود این ذخایر علمی اطلاع پیدا کنند، برگزاری نکوداشت لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وجود این افراد و نکوداشت آن‌ها اعتماد روحی برای جامعه ایجاد می‌کند، ادامه داد: رجال برجسته علمی و فقهی این روزها در کشور وجود دارند و انصافاً ایران همیشه از دیگر کشورهای منطقه در مسائل فقه، اصول و مسائل دینی جلوتر بوده و همچنین در مسائل معقول افراد برجسته‌ فراوانی داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند ویژگی در مورد آیت‌الله مظاهری ایشان را شاخص می‌کند، یادآور شد: یکی از این وجوه وجه فقهی و اصولی ایشان است که ایشان فردی نامدار، صاحب‌نظر و تحصیل کرده و از این جهت نکوداشت ایشان همانند سایر مراجع پراهمیت است و این نکوداشت نشان‌دهنده توجه مردم به علما و فضلای کشور است.

وی آیت‌الله مظاهری اصفهان را نجات بخش اصفهان از بعد علمی نجات دانست و افزود: اصفهان در گذشته چهره‌های برجسته علمی بزرگی داشت، از زمان صفویه شهر اصفهان، شهر برجسته علمی در کشور بود و مرحوم آیت‌الله مطهری همیشه عکس آیت الله ارباب را در اتاق خود نگه می‌داشت و علاقه ویژه‌ای به ایشان می‌ورزید.

لاریجانی با تأکید بر اینکه مشی عقلایی و معتدل آیت الله مظاهری در زمینه‌های مختلف سبب می‌شود سعه صدر وجودی ایشان برای جامعه آرامش ایجاد کند، تأکید کرد: همه افراد از گرایش‌های مختلف احساس می‌کنند که پناه دارند و آیت الله مظاهری در کل کشور به عنوان فردی منصف و فردی که نگاهی عقلانی و دوراندیشانه دارد شناخته شده است.

وی با بیان اینکه آیت الله مظاهری با دقت نظر، دید منصفانه و آینده‌نگری مسائل کشور را بررسی می‌کنند، افزود: امیدوارم که کار ستاد نکوداشت کنگره آیت‌الله مظاهری ماندگار شود و توصیه بنده این است که از ظرفیت حوزه علمیه قم و اصفهان در این نکوداشت به احسن وجه استفاده شود و برگزاری این کنگره اقدامی دولتی نباشد.

شایان ذکر است در این دیدار مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیون، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس و اعضای ستاد کنگره نکوداشت حضرت آیت‌الله مظاهری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، مدیرکل صدا و سیما مرکز اصفهان و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دفتر اصفهان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.