سرویس: سیاسی 09:59 - پنجشنبه 04 آذر 1395

سرلشکر جعفری در جشنواره مالک اشتر؛

بسیج نقش محوری در حرکت نظام اسلامی دارد/ برای مقابله با تهدیدات، از جنبه‌های سلبی و ایجابی انقلاب استفاده می‌کنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: حرکت انقلاب رو به جلو و پیشرفت است و آثار آن را می‌توان دید.

به گزارش اصفهان شرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در مراسم جشنواره مالک اشتر، با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که بقای انقلاب اسلامی به آن وابسته است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عمر 40 ساله خود نزدیک می‌شود و هرچه می‌گذرد، عزت و عظمت آن بیشتر بر همگان آشکار می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: بدون تردید بسیج و بسیجیان نقش تعیین‌کننده و محوری در این توفیق و راه الهی و در حرکت نظام اسلامی داشته و دارند.
سردار سرلشکر جعفری ادامه داد: بسیج متشکل از بخش عظیمی از مردم مومن انقلاب است که دل در گرو یاری دین خدا دارند و با توجه به اهداف بلندی که انقلاب اسلامی دارد و هنوز راه زیادی تا تحقق آن اهداف داریم، باید بدانیم راه سختی در پیش است.
فرمانده کل سپاه افزود: با سخنان و تأییدات و دستورات مقام معظم رهبری، گروه‌ها و هیأت‌های اندیشه‌ورزی در خصوص نقش‌های بسیج تشکیل می‌شود تا اقدامات بسیج عمق بیشتری بگیرد.
جعفری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص تهدیدات انقلاب سخنانی را مطرح کردند که یکی از آن‌ها نفوذ است. ایشان همچنین برای مقابله با نفوذ راهکار هم ارائه کردند و از همه ما خواستند نقش تعیین‌کننده برای مقابله با تهدیدات ایفا کنیم.
جعفری افزود: حرکت انقلاب رو به جلو و پیشرفت است و آثار آن را می‌توان دید.
وی افزود: البته چشم بصیرت و دل عاشق می‌خواهد تا این‌ها را بفهمد. این‌ها ابعاد مهنوی دارد و کمتر به چشم کسانی که نگاه مادی دارند می‌آید.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی همه‌اش جنبه‌های سلبی نیست بلکه در کنار موضوعات سلبی برای مقابله با تهدیدات، از جنبه‌های ایجابی هم برخوردار است.
سرلشکر جعفری اضافه کرد: آنچه که ما تا کنون صد در صد موفق بوده‌ایم، مقابله با تهدیدات در همه عرصه‌ها چه نظامی، چه تهدیدات نرم و فرهنکی و چه سیاسی بوده است.
وی افزود: در جنگ تحمیلی دشمن می‌خواست انقلاب را در ایران حبس کند ولی نتیجه جنگ، صدور انقلاب اسلامی به منطقه و جهان بود.
فرمانده کل سپاه گفت: در مسایل امنیتی هم به همین گونه بود و همه اقدامات دشمن نتیجه عکس داد. مثلاً در فتنه ٨٨ که بزرگترین فتنه امنیتی و سیاسی در کشور ما بود، نتیجه‌اش شد پدیده ٩ دی.
سرلشکر جعفری گفت: ما هر جا تهدید را درک کنیم، برای مقابله با آن بسیج می‌شویم اما آنجایی که خطر حس نمی‌شود مشکل داریم مثل تهدیدات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی. اینجا تهدیدات خوب حس نشده‌اند هرچند در زمینه اقتصادی بیشتر متوجه موضوع شده‌ایم.
وی افزود: آنچه که مهم است و ما باید از این به بعد برای آینده انقلاب و بسیج بیشتر به آن فکر کنیم، این است که بدانیم شرایط انقلاب عوض و پیچیده شده و این وضعیت دیگر مثل گذشته نیست.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در همین راستا رهبری بر تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورزی تأکید کرده‌اند. مقابله با تهدیدات سخت و امنیتی به خوبی انجام شده اما آیا مقابله با تهدیدات نرم و سیاسی نیز همین گونه بوده است؟
جعفری تأکید کرد: بسیج نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای دارد که در دفاع از انقلاب به یکی دو عرصه محدود نیست و هیچ محدودیتی ندارد و باید در همه عرصه‌ها نقش خود را ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه جهاد فرهنگی و سیاسی و اقتصادی خیلی سخت‌تر از جهاد در عرصه‌های سخت است، گفت: اولین شرط لازم و ضروری برای اینکه بسیج بتواند در این شرایط حساس انقلاب نقش خود را ایفا کند، دانستن و بصیرت برای درک عمل انقلابی است که بسیار سخت و پیچیده است و هر سطحی از بسیج و سپاه و ارتش نیاز به هیأت‌های اندیشه‌ورزی دارد.
فرمانده کل سپاه، ضمن تأکید بر این نکته که رهبری فرمودند بسیج جناحی نیست ولی این را خیلی‌ها نمیفهمند، افزود: امروز مسائل سیاسی در غالب گروه‌ها و جریان‌ها قابل درک است. موضوع حزب و جریان برای غربی‌هاست و متعلق به انقلاب اسلامی نبوده است.
جعفری افزود: در جریان اسلام شیعی که خطی روشن است، چندان بحث حزب و این‌ها قابل طرح نیست و بسیج هم حتماً در غالب حزب و جریان عمل نخواهد کرد و در مقابل جریان دیگری خواهد ایستاد که جریان ضدّانقلاب است. بسیج جناحی نیست اما در جناح انقلاب است و با جبهه ضدانقلاب مقابله می‌کند.
وی تأکید کرد: شناخت ضدّانقلاب امروز بسیار سخت است و با ضدّانقلاب‌های مسلح اول انقلاب تفاوت بسیار دارد.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.