اصفهان شرق

نقش وقف در جامعه نه‌تنها کم‌رنگ نشده بلکه پررنگ‌تر از قبل است/ برگزاری ویژه‌برنامه «وقف و رسانه» در دهه وقف

کدخبر: 118797
1395/09/04 در ساعت 09:25

به گزارش اصفهان شرق، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن دهه وقف اظهار کرد: برنامه‌های متعدد برای گرامیداشت این ایام و آشنایی مردم بافرهنگ وقف‌های جدید برای رفع نیازهای جامعه امروز در نظر گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ رضا صادقی گفت: در دهه وقف تجلیل از واقفان، متولیان خادمان و هیئت‌امنا فعال در موضوع وقف انجام خواهد شد.

* اهمیت نقش رسانه در اطلاع‌رسانی و آشنایی مردم با موضوع وقف

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در اطلاع‌رسانی و آشنایی مردم با موضوع وقف، اظهار کرد: ویژه‌برنامه «وقف و رسانه» با حضور رسانه‌های فعال در این حوزه انجام خواهد پذیرفت، همچنین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه 12 آذرماه در سرتاسر استان روسای اوقاف شهرستان‌ها خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان دیدار با حضرت آیت‌الله‌العظمی مظاهری و استاندار اصفهان را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای دهه وقف عنوان کرد و گفت: همایشی با عنوان «وقف و حوزه‌های علمیه» در امامزاده سید محمد علیه‌السلام خمینی‌شهر اصفهان با حضور نماینده ولی‌فقیه، مدیران و روسای اوقاف، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات سراسر استان روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی از میزبانی روسای اوقاف شهرستان‌های استان از شوراهای اداری همان شهرستان‌ها در ایام دهه وقف گفت و افزود: محافل اُنس با قرآن در طول این دهه انجام می‌گیرد.

* امامزاده آقا علی عباس علیه اسلام میزبان مراسم ویژه 28 صفر

وی با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت جان‌گداز نبی مکرم اسلام (ص)، کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی علیه اسلام، هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت علی بن موسی‌الرضا علیه اسلام، اظهار کرد: مراسم عزاداری و بزرگداشت پیامبر اسلام و سبط اکبر ایشان به‌صورت ویژه در امامزادگان شاخص و به‌خصوص امامزاده آقا علی عباس علیه اسلام با سخنرانی آیت‌الله مرتضی مقتدایی نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با پخش زنده از صداوسیما برگزار خواهد شد.

* ویژه‌برنامه شهادت امام رضا علیه‌السلام هیئت رضویون شرق اصفهان در امامزاده اسحاق علیه‌السلام هرند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین از برگزاری تجمعات هیئات مذهبی به‌ویژه هیئت رضویون شرق اصفهان در امامزاده اسحاق علیه‌السلام هرند هم‌زمان با 30 اُم ماه صفر خبر داد و ادامه داد: در امامزادگان ویژه‌برنامه «وقف و بانوان» با اشاره به جایگاه نقش مؤثر بانوان در وقف و برنامه «وقف و سلامت» انجام خواهد پذیرفت.

* طریقه افزایش استقبال مردم از وقف در کلام رهبری

حجت‌الاسلام صادقی در خصوص چگونگی استقبال کردن مردم از انجام این کار خیر، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرموده‌اند «اگر می‌خواهید مردم تشویق به وقف شوند باید عمل امینانه ای به نیت واقفان خیراندیش داشته باشیم و بیش از گذشته به نیات واقفان عمل کنیم که این نیت به‌صورت عملی پیاده شد و مردم آثار آن را در جامعه دیدند مردم خودبه‌خود تشویق به انجام این عمل خواهند شد»

وی در ادامه تأکید کرد: البته در سال‌های اخیر انصافاً استقبال بسیار خوبی از وقف‌شده است و به جرت می‌توان گفت نقش وقف نه‌تنها کم‌رنگ نشده بلکه پررنگ‌تر از قبل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر اینکه در حال حاضر نهادهای مختلف برای مساعدت و کمک به امور عام‌المنفعه اقدام می‌کنند که اداره اوقاف و امور خیریه نیز از آن جمله است، گفت: خیران مسجد ساز،‌ بیمارستان ساز، مدرسه‌ساز و … لذا همه آن‌ها جزء وقف و واقفان هستند.

* اهتمام مردم بر انجام وقف به‌عنوان سنت نبوی

حجت‌الاسلام صادقی تأکید کرد: مردم نسبت به انجام این عمل صالح و سنت نبی مکرم اسلام (ص) اهتمام ویژه‌ای دارند اما بیش از این باید صداوسیما، رسانه‌ها و روابط عمومی ادارات اوقاف در سراسر کشور اطلاع‌رسانی‌های لازم را در خصوص آثار و برکات وقف برای مردم تبیین کنند.

بنا بر اعلام ستاد دهه وقف روز دوشنبه 8 آذرماه هم‌زمان با سالروز رحلت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) را به نام وقف و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع)، روز سه‌شنبه 9 آذرماه به نام وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، روز چهارشنبه 10 آذرماه مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) به نام وقف و بقاع متبرکه و زیارت، روز پنج‌شنبه 11 آذرماه به نام وقف و حوزه‌های علمیه، روز جمعه 12 آذرماه به نام وقف و محرومیت‌زدایی و روز شنبه 13 آذرماه به نام روز وقف و سلامت، روز یکشنبه 14 آذرماه به نام وقف و خانواده، روز دوشنبه 15 آذرماه به نام وقف و اقتصاد مقاومتی و روز سه‌شنبه 16 آذرماه به نام روز وقف و علم و فناوری نام‌گذاری شده است.

گفتنی است هفتم تا 16 آذرماه به‌عنوان دهه وقف نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز