سرویس: اجتماعی 08:00 - پنجشنبه 04 آذر 1395

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد

انتقاد استاندار اصفهان از پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی/ بانک‌ها انتظارات را برآورده نکردند

استاندار اصفهان با انتقاد شدیداللحن استاندار اصفهان از پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی گفت: مجموعه بانک‌ها هنوز انتظارات ما را در این حوزه برآورده نکرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تهران و متناظر آن در استان‌ها تشکیل شده، می‌توان گفت که در حال حاضر مهم‌ترین جلسات استان، جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

وی بابیان اینکه این ستاد 3 محور اصلی را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: واگذاری طرح‌های دولتی به بخش غیردولتی ازجمله این محورهاست.

استاندار اصفهان افزود: در استان اصفهان 4 هزار پروژه وجود دارد که برآورد کلی این است که از این تعداد 800 پروژه قابل‌واگذاری به بخش غیردولتی است که واگذاری 110 پروژه به بخش غیردولتی با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه سریع‌تر موانع آن برطرف شود.

وی بابیان اینکه بسته حمایتی به واحدهای کوچک با قوت در حال پیگیری است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 420 واحد تولیدی کوچک تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند با وجود اینکه عدد قابل‌توجهی است ولی برای مدیریت استان راضی کننده نیست.

زرگرپور با اشاره به اینکه مجموعه بانک‌ها هنوز انتظارات ما را برآورده نکرده‌اند، گفت: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، این موضوع منعکس شد.

وی سومین محور اصلی فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان را پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ها در هر جلسه پروژه‌های خود را معرفی و میزان پیشرفت آن را اعلام می‌کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 160 پروژه پیشنهادی برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان مطرح است، گفت: در اولویت اول 35 پروژه مورد مایید قرار گرفته و دیگر پروژه‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به گزارش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان فنی و حرفه‌ای درباره اقدامات صورت گرفته در راستای طرح‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، گفت: کارها با قوت در حال پیشرفت است و در چند ماه گذشته اتفاقات خوبی درباره اقتصاد مقاومتی در استان صورت گرفته است.

زرگرپور به حضور علی طیب‌نیا به‌عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: در بازدیدهای او و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مسائل و مشکلات استان برای منعکس شدن در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور اعلام شد.

وی افزود: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان هم که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، ایشان سیاست‌های کلان و انتظارات خود را مطرح کردند و به عبارتی ماه گذشته ماه اقتصاد مقاومتی در استان بود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.