سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 18:00 - چهارشنبه 03 آذر 1395

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

افزایش 40 درصدی صادرات استان اصفهان

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: صادرات استان اصفهان در سال جاری با 40 درصد افزایش از مرز 50 میلیون دلار عبور کرد.

به گزارش اصفهان شرق، فرهاد حاجی مرادی در اصفهان با بیان این که امسال 220 هزار تن سیب در سمیرم برداشت شد، اظهار داشت: از این میزان دو محموله 46 و 9 تنی به پاکستان و کویت ارسال شده، البته قطعاً آمارها بیش از این مقدار است اما به دلیل ضعف در تعیین مبدأ تولید در گمرک، سیب سمیرم اصفهان به نام دیگر شهرها صادر می‌شود.

وی عراق، افغانستان و پاکستان را بیشترین مشتری محصولات اصفهان اعلام و عنوان کرد: در سال جاری بیش از 30 هزار از انواع محصولات تولیدی اصفهان به کشور عراق صادر شده که معادل 90 میلیارد تومان برای استان ارزآوری داشته است.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: استرالیا، امارات، بلژیک، ترکیه، بحرین، عمان، کویت و قطر از دیگر کشورهایی بوده‌اند که محصولات تولید شده در اصفهان به آن‌ها صادر شده است.

حاجی مرادی بیان داشت: صادرات 7.5 تن موم زنبور عسل به چین و شیره و عصاره شیرین بیان به آلمان که در مجموع ارزآوری 1.18 میلیون دلاری به این کشور را در پی داشته است از نکات قابل توجه ارسال محصولات اصفهان به کشورهای دنیاست.

وی با بیان این که صادرات اصفهان در 7 ماه نخست سال گذشته 36 میلیون دلار بود، گفت: این در حالی است که این عدد در سال جاری با 40 درصد افزایش از 50 میلیون دلار عبور کرد، همچنین از لحاظ وزنی، آمار افزایش دو برابری را نشان می‌دهد و از 20 هزار تن به حدود 40 هزار تن رسیده است.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: صادرات حیوانات زنده، محصولات حیوانی، محصولات نباتی، محصولات صنایع غذایی، محصولات صنایع تبدیلی یا صنایع وابسته به آن و ماشین آلات کشاورزی شاهد رشد و چربی‌ها و روغن‌های حیوانی یا نباتی به نصف کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان این که صادرات انواع پنیر، ماست، کره، دوغ، شیر و خامه از مرز 20 میلیون دلار گذشته است، اظهار کرد: عمان، قطر، هنگ کنگ، استرالیا، ترکیه، سوئد، عراق، هلند و امارات متحده عربی از جمله مقصدهای گلاب استحصالی از گل محمدی است که به میزان 2.7 میلیون دلار از اصفهان به کشورهای مختلف رفته است.

حاجی مرادی همچنین طبق آمار گمرک طی هفت ماه اخیر محصولات جالبی مانند خیارشور، طوطی، شکمبه حیوانات، عصاره شیرین بیان، کمباین، سوسیس، بستنی، کتیرا و اسانس‌های روغنی هم در از استان اصفهان به کشورها مختلف صادر شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.