سرویس: دین و اندیشه » هیئت 09:11 - چهارشنبه 03 آذر 1395

فرمانده سپاه ناحیه نطنز:

ثبات قدم و حفظ رابطه با انقلاب از شاخصه‌های انقلابی‌گری است/ جهاد کبیر به معنی مقابله با نفوذ است

فرمانده سپاه ناحیه نطنز گفت: داشتن مواضع قاطعانه اسلامی و انقلابی، ثبات قدم و حفظ رابطه خود با انقلاب، انضباط برآمده از ایمان انسان، بصیرت و درک پیچیدگی‌های شرایط زمانه از جمله شاخص‌های انقلابی‌گری است.

به گزارش اصفهان شرق،  حسین آقادوستی در نشست بصیرتی حوزه بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده که در محل حوزه بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: جهاد کبیر به معنی عدم تبعیت از دشمن و مقابله با نفوذ دشمن است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد کبیر، افزود: باید دشمن را شناخت، نقشه او را فهمید و از تبعیت دشمن سرباز زد و قرآن این عدم تبعیت را جهاد کبیر نامیده است.

فرمانده سپاه ناحیه نطنز با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مظهر جهاد کبیر است، تصریح کرد: امام حسین(ع) مظهر جهاد کبیر است، آن روز امام حسین(ع) در مقابل یزید استقامت کرد و امروز انقلاب ما در برابر استکبار جهانی و خواسته‌هایشان ایستادگی گرده و عدم تبعیت خود را نشان می‌دهد.

آقادوستی خاطرنشان کرد: اگر پذیرفتیم که انقلابی بودن یک ویژگی مُشکّک و ذومراتب است، آنگاه می‌توان تمام افرادِ برخوردار از این ویژگی بر اساس شاخص‌های تعیین‌ شده توسط رهبر معظم انقلاب را در دایره وسیع انقلاب اسلامی جای داد و به‌عنوان «خودی» تلقی کرد.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که در فضای صف‌بندی‌هایی مانند اصولگرا و اصلاح‌طلب به دلیل مطرح بودن رقابت‌ها، تعصبات و حتی در برخی موارد کینه‌توزی‌های جناحی، برای حذف حریف از میدان رقابت، متأسفانه فرایند تخریب، برچسب‌زنی، اتهام زنی، طرد و دگرسازی بسیار پرشتاب پیموده می‌شود و ممکن است فردی به‌ صرف اتخاذ موضعی نامناسب و اشتباه از جمع خانواده انقلاب اسلامی طرد شود.

فرمانده سپاه ناحیه نطنز در تبیین شاخص‌های انقلابی‌گری تصریح کرد: داشتن مواضع قاطعانه اسلامی و انقلابی، ثبات قدم و حفظ رابطه خود با انقلاب، انضباط برآمده از ایمان انسان، بصیرت و درک پیچیدگی‌های شرایط زمانه از جمله شاخص‌های انقلابی‌گری است.

آقادوستی در پایان مطرح کرد: مرعوب شدن و فریب خوردن در مقابل قدرت‌ها، بی‌وفائی و کم کردن دل‌بستگی خود به انقلاب، حرکت بی‌انضباط و غیرقانونی، بی‌نظمی و شلوغ‌کاری، بی‌بصیرتی و تشخیص ندادن حق و باطل در مقابل روحیه انقلابی‌گری است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.