سرویس: اجتماعی 10:35 - چهارشنبه 03 آذر 1395

تا پایان امسال انجام خواهد شد؛

هوشمند کردن هزار موتورخانه در اصفهان برای کاهش آلودگی هوا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در راستای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان موظف است در سال جاری نسبت به هوشمند کردن هزار موتورخانه اقدام کند.

به گزارش اصفهان شرق، منصور شیشه فروش در پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان، اظهار داشت: این نمایشگاه تخصصی نشان می دهد که ما در چه شرایطی هستیم و چه ایده هایی را برای بهبود مسیر کشور ارائه کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از آلودگی ها در دستور کار استان قرار دارد، بیان داشت: در شهرهای بزرگ و صنعتی شاهد آلودگی هوا هستیم به خصوص در پاییز و زمستان که با پدیده وارونگی هوا مواجهیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: ما باید تمام مولفه های به وقوع پیوستن آلودگی هوا همچون منابع ثابت مثل صنایع و متحرک همانند خودروها را کنترل کنیم.
وی با اشاره به طرح جامع پایش کیفی شهر اصفهان، گفت: در این طرح وظایف مشخص شده و براساس آن علاوه بر خارج کردن خودروهای فرسوده، نسبت به هوشمند کردن چراغ های راهنمایی و رانندگی، احداث زیرگذرها، تسریع در بهره برداری مترو و معاینه فنی خودروها به عنوان منابع متحرک آلودگی ها اقدام کردیم.
شیشه فروش با اشاره به منابع ثابت که صنایع و مصرف کنندگان گاز را در برمی گیرد، گفت: خارج کردن صنایع آلاینده به خارج شهر و استانداردسازی سوخت آنها، استفاده از گاز به جای مازوت در راستای کاهش آلاینده ها است.
وی به یک میلیون مشترک گاز در اصفهان و استفاده آنها از سیستم های گرمایشی اشاره کرد و بیان داشت: در این شرایط با پدیده وارونگی هوا روبرو هستیم باید با کمتر کردن درجه حرارت منازل در راستای کاهش آلودگی هوا حرکت کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت استاندارد کردن سیستم های گازسوز، تصریح کرد: سیستم های گرمایشی و سرمایشی باید استاندارد شوند.
وی تاکید کرد: در راستای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان موظف است در سال جاری نسبت به هوشمند کردن هزار موتورخانه اقدام کند.
شیشه فروش همچنین ادامه داد: استفاده از سیستم های استاندارد گرمایشی برای پیشگیری از حوادث باید به مردم آموزش داده شود.
وی در پایان گفت: برای استفاده کمتر از درختان و گیاهان در مناطق روستایی، توزیع سیستم های گرمایشی خورشیدی در دستور کار اداره کل عشایر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.