سرویس: اجتماعی 08:00 - چهارشنبه 03 آذر 1395

شهردار اصفهان خبر داد

ميزبانی اصفهان از بزرگترين کنفرانس علمی جهان در سال 2018

شهردار اصفهان گفت: با توجه به پيگيری های مستمر به عمل آمده سی و پنجمين کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری در سال 2018 به ميزبانی اصفهان در ايران اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به لزوم توجه به علم و فناوری های نوین در کشور و تبدیل کلان شهر اصفهان به شهری دانش محور در سال 1400 اظهار داشت: با توجه به پیگیری های مستمر به عمل آمده سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری در سال 2018 به میزبانی اصفهان در ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید علم، افزود: علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور به شمار می رود و هر اندازه که در این مسیر حرکت کنیم زمینه رشد و ارتقای علمی کشور را محقق کرده و توانسته ایم با تکیه بر داشته های علمی کشور برای ایران اسلامی جذب سرمایه داشته باشیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در این میان لزوم توجه به مراکز تولید علم که یکی از آنها شهرک علمی و تحقیقاتی بوده یک امر ضروری است؛ اکنون با پیگیری های فراوان همکارانمان در شهرک علمی و تحقیقاتی توانسته ایم در راستای تحقق این مهم میزبانی سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری (IASP 2018) در سال 2018 را بر عهده بگیریم.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه میزبانی این کنفرانس افتخار بزرگی است که اکنون نصیب اصفهان شده، ادامه داد: در 33 کنفرانس برگزار شده کشورهای فرانسه،‌ انگلستان، ‍ژاپن، استرالیا، آمریکا، ایرلند، فنلاند، کانادا، چین، برزیل، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، پرتغال، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، دانمارک، استونی و قطر میزبانی این اجلاس را بر عهده داشته اند که بعضاً برخی از کشورها چند دوره میزبانی این کنفرانس بین المللی را عهده دار بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به روند پذیرش اصفهان به عنوان میزبان کنفرانس سی و پنجم، گفت: بر اساس فراخوان انجمن بین المللی پارک های علمی و مناطق نوآوری در سال 2016، اصفهان نیز آمادگی خود را اعلام کرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در این روند شهرداری اصفهان به همراه سایر دستگاه های مرتبط آمادگی خود جهت میزبانی این کنفرانس را اعلام کردند و در نهایت میزبانی این اجلاس از آن اصفهان شد.

جمالی‌نژاد در ادامه به بیان ویژگی های شاخص این کنفرانس پرداخت و عنوان داشت: این کنفرانس بزرگترین گردهمایی مدیران و کارشناسان دنیا در حوزه پارکهای علم و فناوری و تحقق دانش محوری است، به همین دلیل در واقع بزرگترین واقعه سالانه در حوزه پارکهای علمی در سطح بین المللی به شمار می رود.

وی به میزبانی اجلاس مسکو در سال جاری نیز اشاره داشت و بیان کرد: در سال جاری بیش از یک هزار و 700 شرکت کننده از 72 کشور جهان در این اجلاس شرکت کردند.

شهردار اصفهان به اهمیت میزبانی اصفهان و داشته های آن برای کلان شهر اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: قطع به یقین برگزاری این اجلاس در اصفهان می تواند آورده های علمی بسیاری را برای محققان و پژوهشگران اصفهانی به همراه داشته باشد و فرصت بسیار مغتنمی در این عرصه و تحقق رویکردهای دانشی خواهد بود.

جمالی‌نژاد ادامه داد: از بعد گردشگری و اقتصادی نیز حضور بیش از یک هزار و 700 شرکت کننده در این اجلاس جهانی می تواند زمینه حضور گردشگران بیشتری در شهر باشد و به واقع آنها تبدیل به سفیران گردشگری اصفهان خواهند شد.

وی در پایان در خصوص محل برگزاری این اجلاس بین المللی نیز اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور شورای اجرایی کنفرانس برگزار شد آمادگی خود را در خصوص برگزاری اجلاس در مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای اعلام داشته که تا آن زمان به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.