سرویس: اجتماعی 16:00 - سه شنبه 02 آذر 1395

شهردار اصفهان خبر داد

شهر دوچرخه‌ها میزبان نخستین مسابقه ملی عکس «در راه مدرسه»

شهردار اصفهان گفت: نخستین مسابقه ملی عکس «در راه مدرسه» با شعار «من، مدرسه، دوچرخه» به همت پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان در شهر دوچرخه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی‌نژاد امروز در اصفهان با اشاره به اهداف پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان در فرهنگ‌سازی پیرامون دوچرخه‌سواری و نتایج ارائه شده از این طرح اظهار داشت: امروزه موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک، به عنوان یک مسأله بسیار مهم و حیاتی، در شهرهای بزرگ جهان مد نظر قرار دارد و مدیریت شهری اصفهان نیز از ابتدای فعالیت خود، مسائل فرهنگ ترافیکی را به طور جدی مد نظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی و آغاز فعالیت پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان نیز با این رویکرد و با محوریت برنامه‌های فرهنگی حوزه ترافیکی صورت گرفت، ادامه داد: پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان که از ابتدای سال 95، با اهداف مختلفی درباره کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان و توجه بیشتر به بهبود حمل و نقل غیرموتوری در نصف جهان راه‌اندازی شده، از ابتدای فعالیت‌های خود، تلاش داشته تا در این راستا فعالیت‌های مختلفی را اجرایی کند و فرهنگ‌سازی در حوزه دوچرخه‌سواری را، وظیفه خود می‌داند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان از دیرباز به عنوان یک شهر دوستدار دوچرخه مطرح بوده، تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ معاصر ایران‌زمین به خوبی متوجه می‌شویم که پس از ورود این وسیله نقلیه به کشور ایران از حدود 70 سال پیش، شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای دوستدار دوچرخه در سطح کشور، مطرح بود و مردان بسیاری با دوچرخه به محل کار یا تفریحی می‌رفتند؛ از این رو اصفهان به عنوان شهر دوچرخه‌ها معروف بود.

وی افزود: حتی مطالعات نشان می‌دهد که طولانی‌ترین مسیرهای دوچرخه در کشور نیز به شهر اصفهان اختصاص داشته و نصف جهان در این زمینه همواره یک شهر مطرح قلمداد می‌شده است.

* افزایش گرایش مردم نصف جهان به پاک‌روها

جمالی‌نژاد با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری اصفهان در سال جاری، فرهنگ‌سازی در حوزه گرایش به پاک‌روها بوده، تصریح کرد: پویش مردمی ترافیک شهر با حمایت مدیریت شهری اصفهان با اجرای طرح‌هایی نظیر سه‌شنبه‌های بدون خودرو و معرفی شعارهایی نظیر «یک روز خوب، دوچرخه، سه‌شنبه، چهارباغ» به دنبال فرهنگ‌سازی برای استفاده از انواع پاک‌رو نظیر دوچرخه، دوچرخه برقی، موتور برقی و حتی خودروی برقی بوده است.

وی افزود: فعالیت‌های مختلف همچون برگزاری مسابقات مختلف، همراهی با گروه‌های دوچرخه‌سواری آقایان و ارائه امکانات و خدمات برای اجرای مسیر ایمن دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان، از دیگر برنامه‌هایی بود که همزمان با اجرای این طرح‌ها در شهر اصفهان اجرا شد.

شهردار اصفهان به پیشنهاد دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست برای اجرای نخستین مسابقه ملی عکس «در راه مدرسه» اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به همراهی مسؤولان سازمان محیط زیست با شهرداری اصفهان و درخواست‌های صورت گرفته در این زمینه، شهر اصفهان میزبانی نخستین مسابقه ملی عکس در راه مدرسه را با شعار «من، مدرسه، دوچرخه» را بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه این مسابقه با محوریت پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست از جمله همراهان این طرح به شمار می‌روند.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: مدیریت شهری اصفهان تلاش دارد تا با برگزاری نخستین جشنواره سراسری عکس «در راه مدرسه» فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان سراسر کشور فراهم کند تا با ثبت تصاویر خلاقانه خود از سفر با دوچرخه، همراه با پویش ترافیک شهر اصفهان، برای احیای دوباره فرهنگ دوچرخه‌سواری در ایران، گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است که برگزیدگان این مسابقه در مراسم تقدیری با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست مورد تقدیر قرار گیرند.

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه ملی عکس «در راه مدرسه» می‌توانند تا 12 آذر از طریق سایت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، نسبت به شرکت در آن اقدام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب‌سایت ISFAHAN.IR/traffic و یا کانال تلگرامی @traffic_cul مراجعه کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.