سرویس: اجتماعی 18:00 - سه شنبه 02 آذر 1395

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خبر داد:

توزیع ۴ میلیون قرص فرفولیک و ویتامین «دی» در مدارس اصفهان

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: امسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قرص فرفولیک و تعداد یک میلیون و ۵۵۰ هزار پرل ویتامین دی در اختیار مدارس کل استان قرار گرفته است

به گزارش اصفهان شرق، رضا خدیوی  اظهار داشت: برنامه مکمل یاری دانش آموزان در مقاطع متوسطه اول و دوم مدارس دخترانه استان اصفهان اجرایی شد.

وی بیان داشت: آهن از جمله ریزمغذی هایی است که کمبود آن در سطح وسیعی از جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: این کمبود زندگی میلیون‌ها نفر به ویژه زنان، کودکان، نوجوانان، سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه دختران امروز مادران فردا هستند، اطمینان از دریافت کافی این ریزمغذی در این دوران علاوه بر بهبود تکامل توانایی های شناختی، ذخایر کافی آهن را برای دوران بارداری در آینده فراهم می کند.

خدیوی گفت: برنامه مکمل آهن یاری در دختران نوجوان با هدف ارتقاء سطح سلامت این گروه سنی گام موثری در پیشگیری از این کمبود، پرورش مادرانی توانمند و نسلی سالم را در برخواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: از این رو، مرکز بهداشت استان اصفهان هرساله همزمان با آغاز سال تحصیلی به تعداد کل دختران دانش آموز متوسطه اول و دوم، قرص فرفولیک (برای هر دانش آموز ۱۶ عدد قرص، به مدت ۴ ماه هفته ای یک عدد) و پرل ویتامین‌ دی (برای هر دانش آموز ۹ عدد، ماهی یک عدد) در اختیار مدارس قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است در سال جاری (سال تحصیلی ۹۶-۹۵)‌ تعداد دو میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قرص فرفولیک و تعداد یک میلیون و ۵۵۰ هزار پرل ویتامین «دی»، در اختیار مدارس کل استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.