سرویس: فرهنگی 09:25 - سه شنبه 02 آذر 1395

استاندار اصفهان:

مکتب اصفهان در ادبیات فارسی نقش بسیار مهمی دارد/ برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان در نیمه دوم سال آینده

استاندار اصفهان گفت: مکتب اصفهان در ادبیات فارسی نقش بسیار مهمی دارد و برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان می‌تواند تبیین کننده این تأثیرات و ظرافت خاص ادبی اصفهان باشد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان، اظهار داشت: مکتب اصفهان در ادبیات فارسی نقش بسیار مهمی دارد و برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان می‌تواند تبیین کننده این تأثیرات و ظرافت خاص ادبی اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه 3 رویداد قبل از برگزاری همایش اصلی مقام ادبی اصفهان برگزار خواهد شد، افزود: در اواخر دی ماه در مراسمی از کتاب فروغ ادب که به معرفی مفاخر مکتب ادبی اصفهان می‌پردازد رونمایی خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده از 32 اثر مربوط به محققان و پژوهشگران ادبی دانشگاه اصفهان رونمایی خواهد شد، گفت: تقدیر از مفاخر مقام ادبی اصفهان هم در روز بزرگداشت صائب تبریزی برگزار می‌شود.

زرگرپور ادامه داد: امیدواریم که با برگزاری این 3 رویداد مقدماتی بتوانیم همایش اصلی مقام ادبی اصفهان را در نیمه دوم سال آینده به طوری که این مراسم در شأن مکتب اصفهان باشد، برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص کنگره نکوداشت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی مظاهری در اواخر آذر ماه سال جاری، اذعان داشت: برگزاری این کنگره کار بسیار بزرگی بوده و بزرگ‌ترین رویدادی است که در ارتباط با نکوداشت مفاخر استان برگزار می‌شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه این کنگره باید در شأن شخصیت بزرگوار ایشان برگزار شود، اضافه کرد: ایشان خود قائل به برگزاری مراسم نکوداشت نیستند و این کنگره در حقیقت تحت عنوان رونمایی از آثار این مرجع عالیقدر برگزار می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه وجود پربرکت ایشان در طول 20 سال گذشته در اصفهان بسیار اثرگذار بوده است، گفت: برکات وجودی ایشان از ابعاد مختلف مادی و معنوی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: در جلساتی که با علما و مراجع عظام تقلید قم صورت گرفت، علما تعابیر بسیار بزرگی را در رابطه با شخصیت آیت‌الله مظاهری عنوان کردند که نشان دهنده شأن معنوی ایشان در حوزه علمیه قم است.

استاندار اصفهان عنوان داشت: آیت‌الله مظاهری اثرگذاری عمیقی را در اصفهان داشتند و باید این نکوداشت در بهترین شرایط و در بالاترین سطح برگزار شود.

در این جلسه همچنین در خصوص برگزاری همایش بزرگداشت استاد علی خدادادی، طراح فرش و هنرمند برجسته ایرانی که آثار ارزنده‌ای از جمله قالیچه بوستان با شهرت جهانی از وی به یادگار مانده است، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.