سرویس: دولت 17:05 - دوشنبه 01 آذر 1395

مدافعان حریم خانواده؛ این نوبت سپاه اصفهان؛

ستاد احیای امربه‌معروف باید قرارگاهی عمل کند/ شانه خالی کردن دولت از ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف

سردار سلیمانی تاکید کرد: نبود عزم جدی در دولت در این زمینه یکی از همین علت‌ها است درصورتی‌که اگر دولت به تمام نهادهای زیرمجموعه خود این قانون را ابلاغ می‌کرد، بخش زیادی از بدنه جامعه به انجام و توجه به این فریضه متوجه می‌شدند.

به گزارش اصفهان شرق، 21تیرماه در تقویم کشور با عنوان «روز عفاف و حجاب» مزین شده است، امسال در تجمعی بزرگ مردم اصفهان این روز را گرامی داشتند و در کنار حماسه حضور خود طومارهایی را از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف تهیه و به امضا آحاد مردم رساندند.

جمعی از این مطالبه گران مدافعان حریم خانواده اصفهان باهمت خود با حضور در دستگاه‌ها و نهادهای استان طومار مختص آن دستگاه را به‌عنوان مطالبه‌ای عمومی برای اجرای دقیق مفاد آن تحویل و خواستار پیگیری می‌شوند، همچنین معضلات و مشکلاتی را که در جامعه در خصوص عفاف و حجاب به وجود آمده را با دستگاه‌های مربوطه در میان می‌گذارند.

این بار جمعی دیگر از پویش مردمی مطالبه گران مدافعان حریم خانواده با حضور در دفتر فرمانده سپاه استان اصفهان با ارائه طومار وظایف نیروی مقاومت بسیج در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی امضاشده توسط مردم خواستار رسیدگی به موارد آن شدند.

* رعایت کامل عفاف و حجاب در ساختار درونی سپاه

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (ع) استان اصفهان در این دیدار صمیمی با خیرمقدم گویی به مطالبه گران دلسوز حجاب و عفاف اظهار کرد: بدن تردید سپاه تنها نهادی در کشور است که حجاب و عفاف در ساختار درونی آن کاملاً رعایت می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا سلیمانی افزود: رفت‌وآمدها، شاغلان و قاطبه خانواده‌های کارمندان سپاه خود را ملزم به رعایت فرهنگ عفاف و حجاب می‌دانند.

وی بابیان اینکه نهاد سپاه برای موضوع عفاف و حجاب و امربه‌معروف و نهی از منکر اهمیت ویژه‌ای را قائل است، گفت: برنامه‌های آگاهی بخشی در این زمینه را به جد در دستور کار قرار داده‌ایم و به‌طور ویژه از ابتدای سال در کلیه دوره‌های تداوم کارمندان خود آموزش‌های تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر را در حال برگزاری هستیم.

* راه‌اندازی شوراهای امربه‌معروف در مساجد محلی

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (ع) استان اصفهان با اظهار بر اینکه بسیج نیز به‌صورت ذاتی و قانونی یک سری از کارها در خصوص اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود دارد، تأکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که در بسیجدر زمان حاضر در حال انجام است شوراهای امربه‌معروف مساجد است که ائمه جماعات مساجد ریاست این شورا و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت دبیری جلسات این شورا را بر عهده‌دارند.

سردار سلیمانی در این خصوص توضیح داد: در جلسات شورای امربه‌معروف مساجد معضلات و آسیب‌های محلی و افراد احیاناً مشکل‌دار شناسایی و برای رفع و ارشاد اشخاص در آن زمینه اقدام می‌کنند درصورتی‌که هم ارشاد پاسخگو نبود راهکار معرفی افراد خاطی به کلانتری‌های محلی در نظر گرفته‌شده است.

* تا امروز دولت از ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف شانه خالی کرده است

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر گفت: البته ابلاغ این قانون توسط رئیس قوه مقننه انجام گرفت درصورتی‌که پس از تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان وظیفه دولت بود که این قانون را ابلاغ کند ولی متأسفانه تا امروز دولت از این وظیفه خود شانه خالی کرده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (ع) استان اصفهان بی‌تفاوتی مردم را در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر معلول به علت‌هایی عنوان و اظهار کرد: نبود عزم جدی در دولت در این زمینه یکی از همین علت‌ها است درصورتی‌که اگر دولت به تمام نهادهای زیرمجموعه خود این قانون را ابلاغ می‌کرد بخش زیادی از بدنه جامعه به انجام و توجه به این فریضه متوجه می‌شدند.

سردار سلیمانی با اشاره به موضوع سوءاستفاده هشت هزارمیلیاردی دریکی از صندوق‌ها، گفت: چرا باید گفته شود که این مسئله یک وام بوده است! درصورتی‌که مردم برای گرفتن یک وام 800 هزارتومانی باید دوندگی بسیار بکنند، این‌جور موارد مردم را بی‌انگیزه می‌کند.

* «واجب فراموش‌شده» باید احیا گردد

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب کم شدن توجه به موضوع امربه‌معروف در جامعه را با عنوان زیبای «واجب فراموش» شده یادکرده‌اند، تصریح کرد: مردم فکر می‌کنند جمهوری اسلامی با این سست شدن‌ها در موضوع امربه‌معروف کنار آمده است درصورتی‌که این‌چنین نیست، ضمن اینکه مطالبه رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص بسیار زیاد است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (ع) استان اصفهان این واجب فراموش‌شده را دارای ابعاد فراوانی ذکر و تأکید کرد: برای رفع این مسئله نیازمند اقداماتی از سوی مدیریت اجرایی و حکومتی هستیم تا راهکار مردمی آن‌هم به راه بیفتد.

* ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر باید قرارگاهی عمل کند

سردار سلیمانی مبارزه با حقوق‌های نجومی، فساد و اشرافی گری و همچنین تقویت روحیه انقلابی گری را راهکارهایی عنوان کرد که باید از سوی حاکمیت انجام بگیرد، ادامه داد: بنده به نظرم باید ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر به قرارگاهی تبدیل شود که با آوردن همه نهادهای در جلسات مسائل را هدایت و پیگیری ک

وی بابیان اینکه باید روحانیت و بسیج در کنار هم برای تحقق آرمان‌های انقلاب قرار بگیرند، اظهار کرد: مردم ما همیشه نشان داده‌اند در هر صحنه‌ای که به آن‌ها نیاز است از آرمان‌های انقلاب پا عقب نمی‌کشند.

* غافلان در برابر احیاکنندگان فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر ایستادگی می‌کنند

وی با اظهار بر اینکه دشمن تمام هم‌وغم خود را برای نشانه رفتن این انگیزه‌های متعالی مردم گذاشته است، تصریح کرد: البته عده‌ای از غافلان که غرب بر روی آن‌ها نیز سرمایه‌گذاری کرده است اقدام به ایستادگی در برابر احیاکنندگان فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنند.

* بسیج همیشه آماده و گوش‌به‌فرمان ولایت است

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (ع) استان اصفهان بسیج را در همه صحنه‌ها نیروی آماده و گوش‌به‌فرمان اوامر مقام عظمای ولایت عنوان کرد و گفت: باید همه مراقبت خود را انجام دهیم تا امروز مدیریت‌ها در نظام جمهوری اسلامی خدای‌ناکرده به دست افراد غیر صالح نیفتد.

سردار سلیمانی بابیان اینکه  زنان محجبه در کشور ما بسیار زیاد هستند، اظهار کرد: البته در ظاهر زنان بدحجاب در سطح خیابان‌ها به نسبت زنان محجبه بیشتر تردد دارند که یک تصور غلطی را در جامعه به وجود آورده است.

به گفته این مقام نظامی، رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرموده‌اند: ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد؛ خب داشه باشند، بعضی از همین‌هایی که در استقبالِ امروز بودند و شما – هم جناب آقای مهمان‌نواز، هم بقیه‌ی آقایان – الآن در این تریبون از آن‌ها تعریف کردید، خانم‌هایی بودند که در عرف معمولی به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه‌کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌های این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان‌که می‌نمایی هستی؟». ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم می‌کند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت؛ بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید. *

وی افزود: نباید از نقش تربیتی آموزش‌وپرورش نیز غافل شد چراکه اگر در این زمینه غفلت کنیم در آینده با نسلی بدون اعتمادبه‌نفس و واداده روبرو خواهیم بود.

این فرمانده سپاه همچنین اعلام کرد: مجموعه سپاه و بسیج استان اصفهان همچون گذشته برای همکاری با ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر آمادگی کامل دارد.

* تدابیر و رهنمودهای امام و رهبری نسخه‌های شفابخش نجات جامعه است

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (ع) استان اصفهان تأکید کرد: فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی تدابیر و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در سطح جامعه بهترین نسخه شفابخش در این زمینه است چراکه هرگاه ما از این رهنمودها و تدابیر فاصله گرفتیم ضربه‌پذیر شده‌ایم از نمونه‌های بارز آن‌هم همین مسئله اقتصاد مقاومتی است تا مادامی‌که به آن عمل نکنیم در زمینه اقتصادی رشد نخواهیم کرد.

وظایف نیروی مقاومت بسیج در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

1 – نیروهای بسیجی پس از کسب آموزش‌های لازم در بعد – نظارت اعم از محسوس و غیر محسوس – جامعه و مراکزی مانند «مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و محلات وادارات و …» درباره مسئله عفاف بر اساس ضوابط قانونی اقدام کنند.

2 – اطلاع‌رسانی در بخش عفاف توسط نیروی مقاومت بسیج از طرق مختلف.

3 – انجام کارهای فرهنگی و ارزشی در جامعه با توجه به فرهنگ عفاف.

4 – همکاری بسیج به‌عنوان معتمد و ضابط قوه قضائیه و ناجا در اماکن عمومی جامعه.

5 – ترویج فرهنگ عفاف در محیط‌های مأموریتی خود نظیر: «ادارات، سازمان‌ها، کارخانه‌ها و …» در بین کارمندان، شاغلان و مراجعه‌کنندگان.

6 – آسیب‌شناسی بدحجابی و ابتذال فرهنگی با انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی.

* بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از روحانیون خراسان شمالی با ایشان 19 مهرماه 1391

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.