سرویس: اجتماعی 12:45 - دوشنبه 01 آذر 1395

استاندار اصفهان:

نباید با اعلام آمارهای متفاوت از میزان آلایندگی به اعتماد مردم خدشه وارد شود

استاندار اصفهان گفت: نباید با اعلام آمارهای مختلف و متفاوت از میزان آلایندگی هوای استان اصفهان به اعتماد مردم خدشه وارد شود.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه ای که با هدف هماهنگی بیشتر بین محیط زیست، هواشناسی و بهداشت و درمان استان و مدیریت بحران استانداری تشکیل شد، بر هماهنگی جدی بین دستگاه های ذیربط در ارائه آمارهای دقیق میزان آلایندگی هوای استان اصفهان و اطلاع رسانی شفاف به مردم تأکید کرد.

وی با اشاره به گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری مبنی بر ارائه اخبار متفاوت از وضعیت ناپایدار جوی هفته قبل توسط محیط زیست و هواشناسی و بازتاب آن در برخی رسانه ها، افزود: سلامت عموم مردم برای ما از هر امری مهمتر است و اطلاع رسانی صحیح، دقیق و به موقع لازمه این امر است و مسؤولان در این ارتباط وظیفه دارند.

استاندار اصفهان با بیان این مطلب که اعتماد عمومی در هر زمینه ای بزرگترین سرمایه برای مسؤولان است، گفت: نباید با اعلام آمارهای مختلف و متفاوت به این اعتماد و سرمایه عمومی خدشه وارد شود.

وی با اشاره به گزارش مدیران کل محیط زیست و هواشناسی در خصوص تعداد ایستگاه های فعال سنجش آلودگی هوا در استان تصریح کرد: مبنای اعلام وضعیت آلودگی هوا نمی تواند تنها یک ایستگاه باشد بلکه باید تلفیقی از میانگین ایستگاه های موجود سه دستگاه محیط زیست، هواشناسی و در آینده شهرداری اصفهان در نقاط مختلف باشد.

زرگرپور در این ارتباط بر هماهنگی کامل بین محیط زیست و هواشناسی و بهداشت و درمان در ارائه آمار تأکید کرد و عنوان داشت: لازم است 100 درصد اطلاعات با همدیگر رد و بدل شده و یک عدد میانگین طبق روش علمی جهت اطلاع به مردم اعلام شود.

وی در پایان بر افزایش تعداد ایستگاه های سنجش آلایندگی هوا به استاندارد های کشوری و بین المللی و همچنین نصب این ایستگاه ها در نقاطی که از لحاظ علمی و فنی منطبق با استانداردها است تأکید کرد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه مدیران محیط زیست، هواشناسی، مدیریت بحران و بهداشت و درمان گزارشی از آخرین وضعیت آلودگی هوا، اقدامات انجام شده و نحوه اطلاع رسانی در خصوص وضعیت آلاینده ها ارائه کردند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.