سرویس: اخبار شهرستان 17:57 - یکشنبه 30 آبان 1395

حس و حال یک حضور معنوی در شرق اصفهان؛

قدم زدن در راهپیمایی اربعین، تسکین قلب جامانده ام است/ لشگری برای همراهی با آقا صاحب الزمان(عج)

عشق به امام حسین(ع) جا و مکان نمی شناسد و قطعا راهپیمایی مردم شرق اصفهان، گوشه ای کوچک از عشق و حضور زائران از سراسر جهان در راه نجف تا کربلا را نشان می دهد.

به گزارش اصفهان شرق، چندسالی است که اربعین در ایران معنایی دیگر یافته و به یک اتفاق مهم در تقویم تبدیل شده است؛ اتفاقی که خیلی‌ها حتی قبل از شروع محرم منتظر آن هستند و بخش مرکزی اصفهان نیز تجربه دو ساله خود را در دفتر تجربه های زیبایش در راهپیمایی اربعین به ثبت رساند.

ولایت مداری در عمل معنا پیدا می‌کند نه در شعار و این را در لشگر پیاده های جامانده از قافله عشق به وضوح دیدم.

باید به تأسی از اهل‌بیت(ع) یاور مظلومان و در جنگ با ظالمان باشیم و قطعا این حضور سراسر معرفت در راهپیمایی اربعین، نمونه ای از اوصاف دوستداران اهل بیت در زمان حال است.

از ساعت 6 صبح روز اربعین حضور شورانگیز مرد و زن عاشق را در گلزار شهدای پیله وران دیدم و این شور حضور به مراتب تا نزدیک ظهر روز اربعین و اجتماع نماز گزاران عزادار، به اوج خود رسید.

دوربین ها توان انعکاس این حضور معنوی را نداشتند زیرا وقتی با دل بیایی و در سر، هوای حسین(ع) را بپرورانی، دیگر کسی قادر به انعکاس این شور و حال نیست و قطعا کسی جز امام حسین(ع) خریدار این همه عشق نخواهد بود.

حرف همه زائران امام حسین(ع) این بود که هر که در خط اباعبدالله‌الحسین(ع) باشد دستش را می‌بوسیم ولی غیرازاین باشد در برابرش می‌ایستیم و به دهان او هم خواهیم زد.

00000000001

اصغر عبداللهی از زیار که کوله پشتی سال های گذشته اش در سفر کربلا را به دوش داشت، با اشک و آه گفت: مگر کسی که جامانده از کربلای حسین(ع) باشد، حرفی برای گفتن دارد و من از زمره افرادی هستم که هر سال زائر کربلای امام حسین(ع) بودم و امسال به عشق کربلا، قدم در مسیر راهپیمایی براآن جنوبی از شهدا تا حرم گذاشتم تا تسکین قلب جامانده ام باشد.

وی افزود: با هر قدم برای ظهور مولایمان صاحب الزمان(عج) دعا می کنم و در هر دعا، ریشه کنی وهابیت و آل سعود را از اربابم حسین(ع) خواستارم به امید اینکه به زودی زود بتوانیم از کربلا به زیارت حضرت زینب(س) برویم.

7
فاطمه زاهدی از اتباع افغانی از حس و حالش این گونه بیان کرد: دلم کربلا است و امسال که نتوانستم اربعین کربلا باشم، پسرم را راهی بین الحرمین کردم.

وی با اشک گفت: به یاد این مداحی « قدم قدم با یه علم» به یاد غریبی حضرت زینب(س) می افتم و دعایم سربلندی فرزندانم است تا بتوانند به گونه ای زندگی کنند که امام زمان(عج) نیز آنها را برای حضور در لشگرش انتخاب کند.

15
محمد مهدی حق شناس روحانی روستای پیله وران که از ابتدای پیاده روی با مداحی مسیر را صفای دیگری می بخشید، گفت: زائر کربلا بودم و امروز از سفر آمده ام و به خوبی حس و حال عاشقان را در کربلا و ایران دیدم که هیچ فرقی با هم ندارد زیرا هدف یکی و آن حسین بن علی(ع) است.

وی اظهار کرد: دور و نزدیک ندارد و مهم حضور قلب است که در چهره تک تک پیاده رو ها به وضوح مشخص است.

حق شناس با اشاره به صحبت حجت الاسلام پناهیان که می گفتند «خبری در راه است» افزود: حضور همه شیعیان در راهپیمایی اربعین، تیری است به چشم بدخواهان اسلام و هر قدم ما صورت دشمنان را زخمی خواهد کرد و امیدواریم تا همه در لشگر یاوری برای امام زمان(عج) حضور یابیم.

محسن قنبری با شور وصف نشدنی به پخش نذری مشغول بود و تنها حرفی که به خبرنگار اصفهان شرق زد، این بود که به عشق امام حسین(ع) حضور دارم و تا جان در بدن دارم، برای حسین(ع) حرکت می کنم.

نرگس خیاطی دختر نوجوان از روستای ایچی نیز گفت: عشق به امام حسین(ع) را همیشه تجربه کردم و در راهش خستگی ندارم.

زیبا بود این حضور 20 هزار نفری عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) که نیم روز اربعین خود را با عشق به ارباب به اتمام رساندند و امیدواریم بتوان این تجمع معنوی را تا ظهور صاحب مان امام زمان(عج) ادامه دهیم.

التماس دعا

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.