سرویس: اجتماعی 12:50 - یکشنبه 30 آبان 1395

معاون سازمان تأمین اجتماعی در اصفهان:

بدهی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی در قالب برنامه ششم پرداخت شود

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی در قالب برنامه ششم پرداخت شود.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرحمن تاج‌الدین در آئین اختتامیه همایش هم‌اندیشی روسای کانون‌های کارگری بازنشستگی و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی منطقه مرکزی کشور که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت و مدیران شایسته و لایق و امانتدار روی ریل خدمت گذاری صادقانه به ویژه به شرکای اجتماعی خود قرار گرفته است.

وی افزود: اعتقاد به سه جانبه‌گرایی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های سازمان تامین اجتماعی امروز به یک اولویت تبدیل شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی افزود: هم اکنون در همه سطوح مدیریتی از شخص وزیر رفاه تا مدیرعامل و هیئت مدیره و مدیران سازمان تامین اجتماعی تعامل با شرکای اجتماعی و به کارگیری از پتانسیل کارگری و کارفرمایی به یک باور عمومی تبدیل شده و این مهم در سرلوحه سیاست گذاری‌های این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان این مهم که امروز تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه، حزب و جناحی نیست، گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم با وضع قوانین و آیین نامه‌های کارشناسی شده و ایجاد برنامه مدون، سازمان تامین اجتماعی را از خطرات احتمالی مصون داشته‌ایم.

تاج الدین با اشاره به مخاطرات این سازمان در دولت گذشته افزود: متاسفانه در طی 8 سال 8 مدیر برای این سازمان معرفی شد که بزرگترین ضربه را به استقلال این سازمان وارد کرد.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی خدمات و تعهدات این سازمان گفت: امروز سازمان تامین اجتماعی به یک بنگاه بزرگ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تصویب عدم تجمیع و ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این سازمان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: به پشتوانه کانون‌های کارگری و کارفرمایی و همراهی نمایندگان مجلس، موفق شدیم سازمان را از یک خطر جدی دور کنیم.

وی به تصویب طرح پرداخت بدهی 130هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان در قالب برنامه ششم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پرداخت بدهی دولت شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این سازمان و افزایش رضایتمندی مخاطبین و شرکای اجتماعی سازمان باشیم.

پوشش 42 میلیون نفری جمعیت کشور از خدمات تامین اجتماعی

تاج‌الدین به پوشش 42 میلیون نفر از جمعیت کشور در این سازمان اشاره کرد و گفت: افزایش کیفیت خدمات بیمه‌ای و درمانی همواره یکی از دغدغه‌های مدیران این سازمان بوده که تلاش کرده‌ایم با گسترش نرم افزاری و سخت افزاری خدمات، رضایت بیمه شدگان و مستمری بگیران را جلب کنیم.

وی ادامه داد: برخی کمبودها در بخش درمان را قبول داریم و از همه توان خود برای ارتقای سطح خدمات بهره خواهیم گرفت، درمان در این سازمان در سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده بود که در سه سال اخیر بسیاری از مراکز درمانی تجهیز و نوسازی شده و بسیاری کلینیک و درمانگاه و بیمارستان در حال احداث داریم که امیدواریم در آینده نزدیک با پرداخت بخشی از بدهی دولت، عقب ماندگی‌ها در بخش درمان را جبران کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در ادامه به اجرای تعهدات این سازمان در پرداخت مستمری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این سازمان ماهیانه بالغ بر 5200 میلیارد تومان تجهیز منابع می‌کند و تا کنون در موعد مقرر، مقرری بازنشستگی را پرداخت کرده است.

وی افزود: با وجود رکود حاکم بر صنایع و کاهش رشد ورودی‌های این سازمان، با افتخار اعلام می‌کنیم که تاکنون حتی یک واحد تولیدی در سراسر کشور به خاطر مطالبات سازمان تامین اجتماعی تعطیل نشده است.

ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی با هدف حفظ کرامت شرکای اجتماعی سازمان

تاج الدین به احیای معاونت فرهنگی اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: حفظ کرامت شرکای اجتماعی این سازمان بسیار حایز اهمیت است و با ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی از تعامل و هم اندیشی برای ارتقای سطح خدمات استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های هم اندیشی در سطوح مختلف از اولویت‌های این سازمان بوده و امیدواریم با شناسایی نقاط ضعف و با کارشناسی مخاطبان نقاط قوت را تقویت کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به درخواست‌های مکرر کانون های کارگری بازنشسته و مستمری بگیر پیرامون طرح همسان‌سازی حقوق و طرح الزام درمان به عنوان شاخص نیازهای آنان ابراز امیدواری کرد با پرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشکلات در این بخش مرتفع گردد، چراکه با وضع موجود و نبود ردیف بودجه مشخص و عدم تامین مالی امکان اجرای طرح همسان‌سازی حقوق در شرایط موجود نیست.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.